Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykö teillä alakoululaiset suihkussa ulkoliikunnan jälkeen?

Vierailija
24.01.2010 |

Meillä lapsella on kahtena päivänä viikossa tunti liikuntaa ja ulkoliikunnan jälkeen eivät käy suihkussa lainkaan! Minusta tosi ihmeellistä, kyllähän lapsi hikoilee hiihdossa tai luistelussa ja ikävä sitten olla hikisessä ja kosteassa paidassa loput tunnit (liikka ei edes ole päivän viimeinen tunti).

Minusta olisi tärkeää opettaa että pesu kuuluu asiaan aina liikunnan jälkeen (ei vain sisäliikunnan).

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotkut 4.- 6.-luokkaiset hikoileekin, mutta ei varmaan pienemmät. Haluaisinpa nähdä sen ekaluokkalaisen, joka on jo vuosia harrastanut jääkiekkoa ja ehtii n. puolessa tunnissa hiihtää 6 km:n lenkin. - 2

Mun lapsi on kolmosella ja pelannut jääkiekkoa 5-vuotiaasta asti, harkat hänellä 3-4 kertaa viikossa. Oppitunnisssa hiihtää 5-6 km.

Et puhunutkaan ekaluokkalaisesta, mutta minä puhuin. Sä puhuit alakoululaisista.

Vierailija
2/9 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ekaluokkalainen niin paljon hikoa pakkasessa luistellessa ja hiihtäessä. Ja aika lyhyeksi jäisi luistelut ja hiihdot, jos vielä pitäisi suihkuunkin ehtiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäliikunnan jälkeen käyvät aina.

Vierailija
4/9 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että opettajat laittavat lapset sisäliikunnan jälkeen suihkuun...

Vierailija
5/9 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ekaluokkalainen niin paljon hikoa pakkasessa luistellessa ja hiihtäessä. Ja aika lyhyeksi jäisi luistelut ja hiihdot, jos vielä pitäisi suihkuunkin ehtiä.

Meidnkin lapsen luokalla yleensä hiihtävät n 3 km lenkin, mutta nämä nopeamman (mm mun lapsi) hiihtävät sen samassa ajassa kahteen kertaan ja ihan kunnon vauhdilla --> kyllä siinä vaan hiki tulee. Näille hitaasti taapertajille ei varmaan tulekaan..

Sama juttu luistelun kanssa. Mun lapsi on harrastanut monta vuotta jääkiekkoa ja hän + kaverinsa luistelevat vauhdilla --> jälleen tulee hiki, toisin kuin jos siellä vähän harjoittelee liukuja...

Mun mielestä siis suihkuun menevän ajan voisi nimistää vaikka seuraavasta tunnista.

ap

Vierailija
6/9 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät käy sisäliikunnankaan jälkeen. Ja omat lapset hikoilevat jo välitunnilla, joten tarvitsisivat kai suihkun joka välkän jälkeen..

Vierailija
7/9 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoliikunnan jälkeen eivät käy suihkussa, harvoin näiden pienien kanssa tehdään mitään hikijuttuja.

Mikset laita lapselle vaihtopaitaa mukaan, vaihtaisi kuivan päälle ulkoliikunnan jälkeen?

Vierailija
8/9 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotkut 4.- 6.-luokkaiset hikoileekin, mutta ei varmaan pienemmät. Haluaisinpa nähdä sen ekaluokkalaisen, joka on jo vuosia harrastanut jääkiekkoa ja ehtii n. puolessa tunnissa hiihtää 6 km:n lenkin. - 2

Vierailija
9/9 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on kolmosella ja pelannut jääkiekkoa 5-vuotiaasta asti, harkat hänellä 3-4 kertaa viikossa. Oppitunnisssa hiihtää 5-6 km.