G:Pisin aika erossa lapsestasi?
Lapsen ikä ja kuinka kauan?
Itsellä tyttö kohta 8kk,pisin aika erossa 1 yö.
Kohta tulee 5yön ero kun lähde pikku matkalle.
Kommentit (50)
Esikoinen 5 viikkoa
Keskimmäinen 2 viikkoa
Kuopus neljä yötä
Kaikki "ennätykset" syntyneet isovanhempien luona kesäloman aikana. Esikoinen oli tuon pisimmän vierailunsa aikana noin 10 v, nyt teininä ei enää niin viihdykään "vanhusten" luona. Kuopus on tällä hetkellä 6 v.
Pisin aika erossa on noin 10 tuntia, eli mun työpäivä ja siihen työmatkat päälle. Baarissa en ole käynyt kertaakaan vauvan aikana, enkä muutenkaan missään pidemmällä ilman lasta.
Et ihan täysilläkäy kun jätät 8kk:n ikäisen 5 vuorokaudeksi hoitoon.
ei kannata yleistää. meillä on erittäin läheiset suhteet isovanhempiin, ja lapsemme oli jo 7-kuukauden ikäisenä siellä viikon hoidossa meidän ollessa miehen kanssa matkalla. tyttö viihtyi valtavan hyvin eikä ollut ikävöinyt yhtään (rintaruokinta loppui 6,5 kk iässä). totta kai jälleennäkeminen oli aivan mahtavaa kaikkien mielestä, mutta ei se viikko nyt niin pahalta tuntunut. lapsille tekee hyvää viettää aikaa muidenkin kuin oman äidin ja isin kanssa. suomessa meininki nyt vaan on kovin yhdinperhekeskeistä. ei se välttämättä huono asia ole, mutta muitakin tapoja on...
Näin minäkin ajattelen.Komppaan siis sinua täysin.Haluan myös painottaa että lapseni on minulle/meille mitä rakkain.Olen vain lähipiirissäni tottunut tähän että on täysin normaalia että lapsi on hoidossa isovanhemmilla.
Me olemme myös läheisiä isovanhempien kanssa,ja haluan että myös tyttäreni kokee heidät läheisiksi.
ap
Kolme kertaa on mennyt nukkumaan ilman minua mutta tulin yöksi kotiin ja olin aamulla "saatavilla".
lapsi 1v 4 kk.
Kukaan ei tiedä totuutta siitä, mitä ensisijaisesta hoitajasta erossa olo tekee, koska asiaa ei ole kunnolla tutkittu. Mutta viitteitä ja epäsuoraa tietoa on siitä, että pitkät erot olisivat vahingollisia ja myös siitä, että mitä tiiviimpää yhdessäoloa lapsi saa ensisijaiselta hoitajaltaan/hoitajiltaan, sen parempi. Itse en ole valmis ottamaan riskiä, että jotain vahinkoa tapahtuisi...mutta tottahan sekin että kovin vakavista mahdollisista ongelmista tuskin on kyse koska monet varhain hoitoon laitetut (kuten tässäkin ketjussa) eivät ole mitään kirvesmurhaajia.
Lapsi on nyt 5v. ja 3-vuotiaasta asti on ollu n. viikon kerrallaan mummolassa pari kolme kertaa vuodessa ilman mua tai isäänsä. Tälläkin hetkellä on viikon verran mummolassa lomailemassa ja sitten menee vielä pariksi päiväksi isälleen joten ollaan erossa 9pv.
meillä on lapsia alle kouluikäisestä aikuiseen. Ei heistä juuri kukaan ole koskaan missään yötä muualla kuin kotona, emmekä ole miehen kanssa koskaan öitä pois kotoa. Mihin ihmeeseen sitä menisi ja kuka lapsia sitten hoitaisi.
Sinä aikana en nähnyt esikoistani, silloin 2 v.
kävin siellä mahdollisuuksien mukaan. Öiksi oli pakko mennä kotiin. Kyllä oli ikävä.
Kun tein seuraavaa lastani.
Lapsi pian 11 vuotta.
Muuten on ollut 5 kertaa yhden yön yökylä reissuissa kavereiden luona.
ollu isin kanssa, ja tottakai aamun on isi hoitanut. vauva 6 kk ja 2 viikkoa, maidot loppui jo aikoja sitten.
kumpikin on ollut yhden yön mummolassa (useamman kerran) sen pidempään en varmaan raaskisi ollakkaan erossa. No nyt ehkä menisi juuri ja juuri pari yötä,mtta ei yhtään enempää.
oli isovanhempien kanssa mökillä
tyttö 3,5v samoin 2 yötä, olin itse mökillä=)
tyttö 1v, viime kesänä oli puolivuotias, samoin 2 yötä kun olin mökillä, hän oli isän kanssa kotona =)
mummolassa. Mummo asuu varsin pitkällä, ensimmäinen kerta.
Lapsi 1.5 vuotta.
Nuorin on nyt 7-vuotias ja vuorokauden olen ollut hänestä erossa. Silloinkin hän oli meidän isojen lasten kanssa kotona. Vanhemmistakaan lapsista en ollut pitkiä aikoja erossa ennen kouluikää.
Olin sukulaisen hautajaisissa toisella puolen Suomea. Sitten olin työtehtävissä viikon kerrallaan, 4 kertaa vuoden sisällä kun lapsi oli 5-6. Lapsi oli siis isänsä kanssa silloin. Pari kertaa lapsi on ollut yökylässä kaverilla. Siinäpä ne. Lapsi nyt 9 v.
Muuten en mielelläni jätä mielellään lapsia hoitoon, mutta silloin oli mielestäni aika hyvä syy, enkä kadu yhtään. Häämatka teki tosi hyvää meille molemmille ja vieläkin saadaan matkan muistelusta voimia arjen pyörittämiseen. Pojalla oli mennyt tosi hyvin isovanhempien luona, ja näin jälkeenpäin ajateltuna viikko siellä loi tosi hyvän suhteen lapsen ja isovanhempien välille. Isovanhemmat ovat suuri rikkaus lapselle. :)