G:Pisin aika erossa lapsestasi?
Lapsen ikä ja kuinka kauan?
Itsellä tyttö kohta 8kk,pisin aika erossa 1 yö.
Kohta tulee 5yön ero kun lähde pikku matkalle.
Kommentit (50)
Et ihan täysilläkäy kun jätät 8kk:n ikäisen 5 vuorokaudeksi hoitoon.
Olen pitkään ihmetellyt tätä asennetta.Minä,siskoni ja nyt siskonlapsi ovat olleet pienestä asti hoidossa ja ei meillä olee mitään traumoja.Miksi tämä koetaan niin kamala asiana?En ymmärrä.
Lapseni jää hoitoon äidille ja varmasti viihtyy myös hyvin siellä.Minulle on ensiarvoisen tärkeää että lapsille syntyy tiivis suhde isovanhempiinsa,aivan kuten minäkin olen läheinen mummoni kanssa.
Pieni korjaus lapseni ikään,on siis matkan aikoihin 9kk.
Lastenlääkärin mielipidettä tähän kysyin johon hän vastasi että :" vanhemmatkin tarvitsevat lomaa.Joten mene ja rentoudu"
ap
esikoisesta olin erossa muistaakseni 7 tai 8 päivää, kun hän oli 2v. En tajua, miten pystyin. Hän kyllä pärjäsi hyvin mummon kanssa, mutta mulla teki tiukkaa. Oli silloin lomamatka+juhlat putkeen. Nyt esikoinen on 6v, enkä haluaisi olla ihan viikkoa erossa.
Kaksosista (nyt 3v) olen ollut kerran vuodessa vuorokauden erossa. Ekan kerran, kun olivat 5kk.
Esikoisemme oli viime kesänä juuri 8-vuotta täyttäneenä 2 viikkoa mummolassa kesän alussa ja viikon elokussa ennen koulun alkua toisessa mummolassa. Koululaisten pitkä loma oli syynä tähän.
Lapsemme (3 kpl) ovat olleet mummoilla hoidossa ensin yhden tai kaksi yötä n. 8 kk- 1 vuotiaana. Sitten 4-5 päivän lomia mummolassa alkaen n. 3-vuotiaasta. joskus 5-6 vuotiaana ovat saattaneet olla kokonaisen viikon. Aina mummolassa.
Meillä molempien vanhemmat asuvat n. 300 kilsan päässä meistä ja mummolan omat lomat ovat superodotettuja tapauksia. Eivät ole kavereilla yökyläilyä lukuunottamatta olleetkaan muualla hoidossa. Tietenkin olen esim. omien työmatkojeni vuoksi ollut esim. 5 päivää pois, mutta ovat olleet siis kotona isän kanssa.
ja varmaan vajaa vuorokausi on pisin aika minkä oon erossa ollu... Muutaman kerran tämän 9kk aikana. Kamala ikävä ollut joka kerta, en ymmärrä miten joku voi olla 5 päivää erossa vauvastaan!! Kuolisin ikävään. Mulle on ihan tarpeeks ollu rentoutumista nuissa baari illoissa.
perjantai illasta sunnuntai iltapäivää. Mummun kanssa mökillä ovat siis 1-2x kesässä näin pitkän aikaa. Ensimmäisen kerran esikoinen oli tälläisen reissun 1v. synttäreiden tienoilla ja toinen lapsista oli 1½v. kun uskalsin päästää reissulle. Nyt lapset 4v ja 5v. enkä pidempää aikaa voisi olla heistä erossa. Rentoutumaan pystytään miehen kanssa ihan vaikka yhden yön reissulla, joten viikon lomia tehdään sitten lasten kanssa yhdessä..:)
esikoinen oli kesällä viisi yötä isovanhemmillaan (oltiin valmiudessa hakea hänet heti pois kun lapsi haluaa). Olisi ollut pidempäänkin jos olisi itse saanut päättää.
Kolmikuinen vauva oli hiljattain vajaa neljä tuntia hoidossa ravintolaillallisen ajan, puolet tuosta ajasta vauva oli päiväunilla. Pisin aika hänestä erossa oli kuitenkin n. 16 tuntia. Vauva oli ensimmäiset viikkonsa sairaalassa. Nään edelleen painajaisia tuosta sairaala-ajasta, herään yöllä hiestä märkänä ja itkien kun en unessa löydä vauvaa mistään. :(
Mulla on nyt 1.9 vuotias poika, joka on ollut alle vuoden ikäsestä asti joka toinen viikonloppu isällänsä 3-4 päivää. Itse muistaisin et pisin aika pojasta erossa tällähetkellä on n.5 päivää ja jos olisi mahdollisuus, niin olisin pidempäänkin, enkä sillä että haluaisin pojasta eroon, on vaan niin mukavaa, et itsekkin tuntee elävänsä muullekkin kun lapselle! Mielestäni et voi olla hyvä äiti 24h/7/365, jollet saa rentoutua välillä. Ja sen sanon myös, ettei mun pojallani ole minkään laisia traumoja, rakastaa mua yli kaiken ja on niin ilonen, kun pääsee taas kotiin (on myös isän luona kivaa, mutta se ei ole hänen kotinsa), ja huomaan pojastani et se voi hyvin, kun on niin ilonen poika! Pääasia on, et äiti ja lapsi voi hyvin, jolloin elämä on sit elämisen arvoista!! Joten lähde huoletta 5 päivän lomallesi!!
Lapsi on nyt 6v ja oli vasta 6 päivää hoidossa mummolassa, kun kävinmme miehen kanssa reissussa.
Lapsi on ollut isovanhemmilla hoidossa pienestä pitäen, vuoden ikäisenä vuorokauden, 2 vuotiaana 2vrk jne..
Esikoinen (oli 1v2kk) oli isovanhempiensa kanssa viikon, kaikkien 4:n. Toisen kerran(4v) oli isänsä ja siskonsa kanssa viikon isovanhemmilla kun olin töissä.
Kuopuksesta(silloin 1v8kk) olen ollut viikon erossa kun oli isövanhemmillaan isänsä ja veljensä kanssa.
Kumpikin olleet monia kertoja 1 yön isovanhemmillaan.
Käytiin kyllä joka päivä kaksi kertaa, mutta yöksi oli pakko mennä kotiin.
Käytiin kyllä joka päivä kaksi kertaa, mutta yöksi oli pakko mennä kotiin.
Että keskolassa olevan lapsen (=usein todella isot riskit, jopa hengenvaara) äiti ja isä ovat kotona yöt, siis ei ole edes mahdollisuutta yöpyä sairaalassa vaikka kuinka haluaisi. Sitten taas täysiaikaisen lapsen-2-vuotiaan kanssa oletetaan ilman muuta, että lapsen vanhempi yöpyy sairaalassa lapsen kanssa, vaikka kyseessä olisi joku aika normi sairaus, kuten rs-viruksesta johtuva seuranta tai rota-tiputus.
Ja siis itse olen aina myös halunnut olla lapsen kanssa sairaalassa, mutta olen aistinut, että niitä jotka eivät ole, katsotaan hiukan kieroon hoitajien toimesta.
Olisi varmasti sydäntä särkevää joutua jättämään vauva keskolaan ja olla itse kotona. Onnea teille kun ilmiesesti kaikki on jo hyvin!
lapsi (lapset) 2 v, viikko (työmatkoja, useitakin)
lapsi 3-15 v. (viikosta-kolmeen, työmatkoja)
lapsi 16 v. vuosi (muksu läksi vaihtoon)
Ja ihan on täyspäisiä kaikki kolme, toki aina on ollut ikävä, mutta emme ole kauhean napanuorakeskeisiä. TOSI läheisiä kylläkin.
Tämä siis meillä toiminut kolmen lapsen kohdalla. Lomat on heidään "pikku"lapsuusaikoinaan AINA vietetty kimpassa.
josta olen pisimmillään ollut erossa ehkä 4 tai 5 tuntia. Imetän useita kertoja päivässä, joten senkään puolesta en voi vaikkapa viikonlopuksi yhtäkkiä häipyä. Enkä kyllä vielä ole pitempiä breikkejä kaivannutkaan, harrastaa ehtii ihan hyvin tuossakin ajassa.
Mä en ap ymmärrä, miten voit jättää noin pienen lapsen noin pitkäksi aikaa hoitoon. Mä kuolisin ikävään, jos joutuisin noin pitkään olemaan erossa lapsestani.
Kun olin yhden yön hänestä erossa. Kakkonen joutuikin sitten eroon äidistä jo 2,5v kun jouduin viikoksi sairaalaan.
oltiin matkalla, lapsi mummolassa. Lapsi oli tuolloin 4 v.
Et ihan täysilläkäy kun jätät 8kk:n ikäisen 5 vuorokaudeksi hoitoon.
ei kannata yleistää. meillä on erittäin läheiset suhteet isovanhempiin, ja lapsemme oli jo 7-kuukauden ikäisenä siellä viikon hoidossa meidän ollessa miehen kanssa matkalla. tyttö viihtyi valtavan hyvin eikä ollut ikävöinyt yhtään (rintaruokinta loppui 6,5 kk iässä). totta kai jälleennäkeminen oli aivan mahtavaa kaikkien mielestä, mutta ei se viikko nyt niin pahalta tuntunut. lapsille tekee hyvää viettää aikaa muidenkin kuin oman äidin ja isin kanssa. suomessa meininki nyt vaan on kovin yhdinperhekeskeistä. ei se välttämättä huono asia ole, mutta muitakin tapoja on...
7h (työvuoro + matkat), lapsi on 11kk
isästään on ollu erossa 2 päivää kun mentiin edeltä mummolaan. ikävöi kovasti :(