Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisiko helppo vauva-aika enteillä pahaa uhmaikää?

Vierailija
23.01.2010 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä osaa vastata, kun tuo helppo vauva on vasta 8 kk, mutta on kokemusta vaativasta vauvasta... ja nyt on sitten AIVAN HIRVEÄ uhmaikäinen 3 v. Eli ainakaan vaativalla vauvalla ei ole ollut helppoa uhmaikää, jos niin kuin käääntäis tuon toisin päin. Luulenpa, että eivät ole yhteydessä toisiinsa...

Vierailija
2/8 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten kuin siten että jos vauva-aika on mennyt tosi helposti saattaa sellaisesta vanhemmasta tuntua että se 2v tahtoikä on rankka. Toisaalta taas jos on ollut rankkaa vauvaiässä, samantasoinen tahtoikä kuin helpon vauvan saaneella vanhemmalla, voi tuntuakin helpommalta haastavan vauvan saaneella.

Näin olen ainakin omassa lähipiirissäni huomannut menevän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä helppo vauva ja helppo uhmaikä - tai siis niin helppo kun nyt uhmaikä voi olla :)

Vierailija
4/8 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitäkin, miten vanhemmat kokee oman jaksamisensa a) vauvan ja b) uhmaikäisen kanssa. Siis riippuu vanhemmistakin, heidän luonteestaan. Onhan elämässä muutenkin ihmisiä, jotka valittaa aina, ja toiset ei juuri mistään. Toisekseen asiaan voi vaikuttaa se, mitä titää esim uhmaiästä, ja miten osaa siis asennoitua siihen etukäteen.

Vierailija
5/8 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut olen kuullut et helppo uhmaikä enteilis vaikeaa murrosikää jne. Meillä kävi niin tytön kanssa.

Vierailija
6/8 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä helppo vauva - helppo uhmaikä, ei ollu oikeestaan uhmaikää ollenkaan.

Vaativa vauva - vaativa uhmaikä, uhma alkoi jo 1,5v. eikä loppua näy:)

Voi kyllä olla että monen mielestä meidän vaativakin on aika helppo, mutta helpon ekan lapsen jälkeen tää toinen tuntuu kyllä meistä tosi vaativalta.

Kaverillani taas eka oli tosi vaativa, niin hänestä hänen toinen lapsi on helppo, vaikka mun mielestä se on yhtä vaativa kuin meidän toinen:)

Vierailija
7/8 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mä oon huvikseni keksinyt sellaisen tasapainoteorian, että jokaisen lapsen vaativuus/helppohoitoisuus-suhde ois vakio (siis että joku on vaativa vauvana ja helppo teininä, toinen mahdoton uhmaikäinen ja iisi sitten myöhemmin jne.), mutta ei se niin taida todellisuudessa mennä kuitenkaan. Yksilöitähän ne on ja perheen elämäntilanne/koulumaailma/kaveripiiri jne. vaikuttaa kuitenkin.

Mulla on kolme lasta, joista kukaan ei vielä murrosiässä, joten en mitään "varmaa" yritä sanoa.

Vierailija
8/8 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin jos on ollut hyvin helppo vauva-aika niin jotkut vanhemmat saattavat sitten olla ihan ekstrajärkyttyneitä ihan normaalistakin uhmaiästä, kun luulivat ettei niiden lapsi koskaan ikinä kätisisi mistään.