miksi ihmeessä paino ei tipu??
Auttakaa, bmi on 44, olen nyt 3 viikkoa syönyt kevyemmin, ja merkannut kaikki syömäni kiloklubiin. Kaloreita tulee päivittäin yleensä 1000-1200, kolmena päivänä mennyt yli hieman yli 2000. Jokapäivä käyn n.30 min kävelyllä, liikuntaa on tarkoitus lisätä kyllä, kunhan kylmimmät ilmat loppuvat. Syön suht terveellisesti, en käytä rasvaisia tuotteita, jne. Suositus minulle on 1710kcal tuon kiloklubin mukaan, eli jää kyllä sen alle joka päivä. Painoa on tippunut huimat 1kg koko kolmenviikon aikana.
MIKSI??? Tahdon eroon tästä painosta!!
Kommentit (54)
eikö sulle kiloklubin pallukatkin jo kerro rasvan puutteesta? sieltä löytyy myös tietoa sopivista rasvan lähteistä.
vähän jäin ihmettelemään et miten olet noin paljon ylipainoa kerännyt tuolla ruokavaliolla?
itselläni on vähän sama ongelma vaikka ruokavalio onkin kunnossa, aluks paino tippui mut nyt ei. epäilen vähän jotain hormoneihin tai insuliinin tuotantoon liittyvää ja aion jättää kaikki sokerit ja valkoiset jauhot pois jos se auttais. aion myös kokeilla niin että joinain päivinä kalorit jäis ihan minimiin, n. 800, ja välissä sit 1800 kalorin päiviä.
omenoita ja mandariineja saa alle euron kilohinnalla. pari pussia irtoaa siis halvemmalla kuin karkkipussi, ja riittää viikoksi.
Vauva on juu, häntä päivittäin nostelenkin "käsipunttina" :)
Soijarouhetta siis lisään ruokaan ns. lihan jatkeeksi, jos teen esim. jauhelihakastiketta, laitan puolet lihaa, puolet soijarouhetta, ja kastiketta tulee 2-3 aterialle meille molemmille.
Hedelmiä ostamme kyllä, ja niitä meillä yleensä aina onkin, mutta niitä ei ole niin paljon varaa ostaa, kuin tahtoisin. Ja kun rahat alkaa käydä vähiin ennen seuraavaa rahantulopäivää, niin jää kyllä ainakin viimeisen viikon ajalta hedelmät ostamatta. Opiskelija ja työtön äitiyslomalainen kun ei paljon hedelmiä ostele. Mutta tarkoitukseni ei nyt ole valittaa täällä raha-asioistamme.
Aikaisemmin on kalorit tullut sen vuoksi, että join todella paljon limuja, ja herkkuja meni paljon. Nyt siis tuollaiset on jätetty. Ja 31, meille ei osteta niitä karkkipussejakaan ;)
Jumppapallo ja -kuminauha + käsipainot meiltä löytyykin, ne vain ovat tuolla kaapinperällä käyttämättöminä. Niihin tarvitsisikin perehtyä, kunhan saisi jostain mielenkiintoa alkaa niiden kanssa pelata...
Ja tuosta kiloklubista, en ole siihen sen kummemmin perehtynyt, enkä oikeastaan seuraa palluroita tai muitakaan. Olen siis pääasiassa vain yrittänyt pitää siellä itselleni ruokapäiväkirjaa.
hedelmiä 60 sentillä kilo, eurolla tai puolellatoista valikoima senkun laajenee. Voiko s tosiaan olla hinnasta kiinni - muutama omena ja appelsiini?
Siellä ei syöty mitään.
Sinä sen sijaan syöt liikaa.
Hei, mistä saa hedelmiä noin halvalla? (HKI )
No ap nyt ei asu helsingissä, täältä on sinne matkaa 400km, joten tulee kyllä kalliit hedelmät.
Eikä ap kyllä asu myöskään keskitysleirillä. Mutta kiitos kuitenkin sinullekin vastauksesta. Ja terveisiä sinne keskitysleirillesi.
hiilareita olen vähentänyt. En syö perunaa, makaronia, riisiä, leipää enkä tietenkään mitään karkkeja sun muita. Tummaa, ihanaa 76% suklaata syön.
Hedelmistä nautin omppuja ja tietysti satsumoita, koska ne ovat tällä hetkellä ihanan halpoja :). Vihanneksia menee älyttömästi joka päivä, samoin MAITORAHKAA!! Sekoitan joukkoon lorauksen kermaa, vattuja ja mantelilastuja... Miten mä en ole ennen tuota herkkua tajunnut ;)!
Vettä menee myös reippaasti päivässä.
Ruoanlaitossa käytän oliiviöljy-voi sekoitusta ja creme bonjour maustejuustoja. Lisäksi olen oppinut mausteiden ihanan maailman!
Kanaa syön reilusti. Tällä hetkellä ruokavalioni ei salli punaista lihaa, joten kana ja kalkkuna sekä kala menee. Näistä kuitenkin käytännössä se kana.
Voisithan kokeilla vähentää hiilareita, jos se auttaisi. Mikään totaalikieltäytyminen ei koskaan ole pidemmän päälle hyvä homma, mutta jos esimerkiksi syö 6 päivää viikossa hiilritietoisesti, ei se yksi päivä maailmoja kaada. Kannattaa kuitenkin pyrkiä kohtuuteen, kuten kaikessa ;).
Tsemppiä sulle!! Samalla tiellä tässä ollaan :)
Ihanko todella minun pitäisi ängetä itseeni tuo suositukseni 1700kcal?? Huh, tulee melkoinen urakka. Niinä päivinä, kun on lähellä tuota, on kyllä tullut herkuteltua. Tänään esim. on kertynyt vasta 800kcal, eikä ole nälkä. Iltapalaksi ajattelin tehdä salaattia, fetan kanssa. Taidanpa ottaa sitten apetinan fatasnacksin, siinä ainakin on öljyssä ne.
Minä olen syönyt ohjeen mukaan ja painoni putoaa ja samalla oppii terveelliset ruokailutavat.
aamulla 2 ruisleipää, päällä rasvatonta raejuustoa ja kalkkunaleikkele, muki teetä rasvattomalla maidolla
päivällä esim. pakastekasviksia (lisäksi saatan keittää vähän riisiä, couscousia tai vaikka nuudeleita)
(toisina päivinä 2 lämmintä ateriaa, silloin esim. kanaa ja riisiä)
illalla samaa kuin aamupalalla, taikka sitten salaattia.
Mikä ihmeen kuihdutuskuuri sinulla on menossa? Kukaan ei jaksa tuollaista ruokavaliota ja siinä tulee puutostiloja. Laihduttajakin tarvitsee rasvaa.
Menossa ei ole kuihdutuskuuri, olen syönyt silloin, kun on nälkä, ja vatsa on kyllä tullut aina täyteen.
Ja kuten jo aikaisemminkin kirjoitin, en ole tuota kiloklubia sen kummemmin seurannut, pääasiassa vain pitänyt sen kautta ruokapäiväkirjaa.
Kaikki rasva on hyvin energiapitoista ja lihottavaa. Rasva sisältää yli kaksi kertaa enemmän energiaa kuin hiilihydraatit ja valkuaisaineet (rasvassa 9 kilokaloria, hiilihydraateissa ja proteiinissa kummassakin 4 kilokaloria grammassa). Suhteessa kalorimääräänsä rasvainen ruoka tarjoaa vain vähän vitamiineja ja kivennäisaineita eikä pidä nälkää poissa yhtä tehokkaasti kuin hiilihydraatti- ja kuitupitoinen ruoka.
Kun ruokavaliosta karsitaan rasvoja pois, voidaan nauttia enemmän hiilihydraattipitoista ruokaa. Perunat, viljatuotteet, riisi, makaroni, hedelmät, marjat, vihannekset ja juurekset ovat täysipainoista ravintoa, joka sopii laihduttajallekin paremmin kuin rasvainen ruoka.
Joskus tuntuu vaikealta muuttaa tapojaan, mutta tutkimusten mukaan makutottumuksia voi muuttaa. Vähitellen oppii erottamaan, onko ruoka valmistettu voista tai kermasta vai onko valmistukseen käytetty pehmeitä rasvoja. Kovat eli tyydyttyneet rasvahapot jäävät suun limakalvolle paksun ja tunkkaisen tuntuisina, kun taas pehmeät rasvat maistuvat raikkailta.
niin saat monipuolisuutta ruokailuusi ja opit syömään terveellisesti. Valmiita ruokalistoja löytyy selaa menuja > valmiit ehdotukset-kohdasta. Siellä on tarjolla valmis 1700 kalorin ruokaehdotus viikoksi.
kun en juuri tuosta välitä, tuosta en tykkää, tuota en syö.... -> vedän kilon marabouta auumuin ja illoin.
sitten ihmetellään (noin niinkuin kärjistetysti...)
Olitkin vastannut samaan aikaan. Sinullahan on jo monta asiaa suht hyvin ruokavaliossa.
Hyvä, että tykkäät käyttää kasviksia! Jos teet vaikka wok-vihanneksia, syö niiden kanssa proteiinia: kanaa, lihaa, paistettu/keitetty kananmuna, soijapihvejä saa valmiinakin kaupasta, tofua tms. Kokeile paistaa wokki ja muut edes pienessä lorauksessa öljyä.
Osta vain salaatinkastikkeita, jotka on öljypohjaisia. Margariini voisi olla 60%. Kokeile vaikka esimerkkipäivää, jota rakentelet. Lisää ja poista ruokia ja katso miten kalorit kertyy ja pallojen väri muuttuu.
Proteiinia saat myös rahkasta. Syö vaikka iltapalaksi smoothieta, jota teet esim. purkki rahkaa, banaani, pari desiä marjoja, rasvatonta maitoa. Tehosekottimella sekaisin. Tulee pari annosta eli jää seuraavaankin päivään tai miehelle myös!
Liikkua voi todellakin ilmaiseksi. Käy lenkillä, tee kotona lihaskuntoa, punttina voi käyttää paremman puutteessa vaikka limsapulloja. Kuminauhoja, jumppapalloja ym. saa suht halvalla. Käy katsomassa vaikka kirjastosta saako sieltä lainata jotain jumppavideoita. Joku jumppaohjelma tulee telkustakin kakkoselta. Lainaa kirjastosta vaikka Sport-lehtiä, niistäkin oppii liikunnasta. Sinulla taisi olla vauva? Jumpatkaa yhdessä, pidä häntä punttina! Siihenkin löydät taatusti ohjeita lehdistä/netistä.
Todellakin sinnikkyyttä ja tsemppiä, kyllä se siitä!