Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi ihmeessä paino ei tipu??

Vierailija
23.01.2010 |

Auttakaa, bmi on 44, olen nyt 3 viikkoa syönyt kevyemmin, ja merkannut kaikki syömäni kiloklubiin. Kaloreita tulee päivittäin yleensä 1000-1200, kolmena päivänä mennyt yli hieman yli 2000. Jokapäivä käyn n.30 min kävelyllä, liikuntaa on tarkoitus lisätä kyllä, kunhan kylmimmät ilmat loppuvat. Syön suht terveellisesti, en käytä rasvaisia tuotteita, jne. Suositus minulle on 1710kcal tuon kiloklubin mukaan, eli jää kyllä sen alle joka päivä. Painoa on tippunut huimat 1kg koko kolmenviikon aikana.

MIKSI??? Tahdon eroon tästä painosta!!

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut nyt lukea koko ketjua, mutta kerronpa vain että kiloklubin kanssa voi karpata niin että kaikki pallurat pysyvät vihreinä. En tarkoita karppaamisella nyt ihan hiilaritonta ehdottomuutta, vaan vähähiilarista ruokavaliota. Itse laihduin viime keväänä 15kg "kiloklubikarppauksella" :)

kehoitetaan laihduttamaan välttämällä jotain ruoka-ainetta, eikä liikunnasta mainitakaan. Ei se laihuus kenestäkään hyväkuntoista tai edes sen näköistä tee, vaan ap:n pitäisi enemmänkin kiinnittää huomiota, että hankkii lihaskuntoa, polttaa ja samalla syö järkevästi; tämä on mielestäni paras laihdutustapa pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
2/54 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehoitetaan laihduttamaan välttämällä jotain ruoka-ainetta, eikä liikunnasta mainitakaan. Ei se laihuus kenestäkään hyväkuntoista tai edes sen näköistä tee, vaan ap:n pitäisi enemmänkin kiinnittää huomiota, että hankkii lihaskuntoa, polttaa ja samalla syö järkevästi; tämä on mielestäni paras laihdutustapa pitkällä tähtäimellä.

avautumaan ruoka-aineiden välttämisestä. Ihan oikeasti se Kiloklubi ohjaa liikkumaan ja syömään terveellisesti, mutta ap ei ole käyttänyt sitä oikein. Ja kun ylipainoa on paljon kuten ap:lla on ruokavalio se ensimmäinen muutettava, ei liikkumalla saa kymmeniä kiloja pois. Sairaalloisen lihavalle (ap:n bmi oli 44) äkillinen liikunnan lisääminen voi olla jopa vaarallista. Kunhan paino putoaa jaksaa liikkuakin paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avautumaan ruoka-aineiden välttämisestä. Ihan oikeasti se Kiloklubi ohjaa liikkumaan ja syömään terveellisesti, mutta ap ei ole käyttänyt sitä oikein. Ja kun ylipainoa on paljon kuten ap:lla on ruokavalio se ensimmäinen muutettava, ei liikkumalla saa kymmeniä kiloja pois. Sairaalloisen lihavalle (ap:n bmi oli 44) äkillinen liikunnan lisääminen voi olla jopa vaarallista. Kunhan paino putoaa jaksaa liikkuakin paremmin.

Vierailija
4/54 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hiilihydraattien määrä on jo vähentynyt ravitsemussuosituksissakin ja kiloklubissa on mahdollista hyväkarpata, jos niin haluaa tehdä. Se ei tietenkään ole pakollista, mutta paljon terveellisempää kuin ap:n raejuusto-pakastekasviskuuri.

Vierailija
5/54 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävellen tai vaikka uimaan alkuun, koska se ei rasita niveliä niin paljon. Joka tapauksessa liikunnan joutuu aloittamaan yhtäkkiä, oli ylipainoa tai ei, jos ei ole liikunnallista elämäntapaa ennestään. Millään rääkillä ei tarvitse aloittaa, vana pikkuhiljaa totuttaa kroppa taas liikkumaan. Karppaus on niille jotka eivät viitsi muuta tehdä kuin maata sohvalla.

Vierailija
6/54 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mun mielestä karppaajat (ainakaan ne, keistä luen Kiloklubissa minä mukaan lukien) vain makaa sohvalla! Itse harrastan liikuntaa ma aerobicciä, ti salia, to aerobiccia ja viikonloppuna kuntopyöräilen ja lenkkeilen.

Ja karppaan, tosin 1000 kalorilla vain näin aluksi.

Vierailija
7/54 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten syöt liian vähän, ja elimistö on "säästöliekillä" eikä paino tipu. Osta myös esim crosstrainer tai stepperi, jotta et voi käyttää kylmää ilmaa syynä vähään liikkumiseen!

Vierailija
8/54 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta litraa...

Vierailija
9/54 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt aika vähän..tuo 1000-1200 kaloria ei riitä. Ja joillakin ei paino lähde laskuun heti, vaan se vie jonkun aikaa ennenkuin alkaa muutosta tapahtua. Kannattaa olla kärsivällinen :) Olen laihduttanut itse 23 kiloa 8 kk:n aikana,ja syön noin 1700-2100 kaloria päivässä. Niinä päivinä, joina liikun paljon, syön enemmän. Kahdeksaan kuukauteen on mahtunut myös muutama jumitusvaihe, jolloin paino junnaa viikkoja paikallaan. Se kuuluu asiaan. Ja olethan jo kuitenkin kilon pudottanut!! :) Malttia vaan, kyllä se siitä.

Vierailija
10/54 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla on ravinnosta saatu energia suositus 2197 kaloria ja bmi on 31.

Olen vuoden alusta syönyt 1200-1500 kaloria päivässä ja paino on pudonnut 4kg.

Tuo reilu 2000 kaloria tuntuu kyllä hurjalta mutt asehän pienenee mitä mitä enemmän paino putoaa.

Niin ja liikkunut en ole yhtään (tarkoitus kyllä on kunhan saisin perseeni ylös penkistä:))Ja silloin pitää muistaa syödä myös sen mukaan.

Eli sinä syöt aivan liian vähän ja elimistösi on jumahtanut säästöliekille.

Itse pidän yhden herkkupäivän viikossa ja silloin saa syödä ihan mitä haluaa ja niin paljonkuin haluaa.

Vierailija
11/54 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi alussa mennä säästöliekille.

Ja vaikka olisi säästöliekillä, niin se tarkoittaa sitä, että kulutus pienenee, eli laihdutus hidastuu, mutta se EI pysähdy.

1200-1500 kaloria on ihan hyvä määrä (ainakin, jos ei paljon liiku). Alle ei kannata mennä, että saa kaikki ravintoaineet ja ei tarvi kärsiä nälkää. Pyri saamaan Kiloklubissa kaikki pallurat vihreälle!

Juothan tarpeeksi vettä?

Vierailija
12/54 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) syöt liian vähän

b) välttelet rasvaa

Vierailija
13/54 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Karppausta 4kk -15kg

Vierailija
14/54 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saathan kaikki pallurat tosiaan vihreiksi? Mutta ÄLÄ missään nimessä lähde mukaan tuohon hulluun karppijuttuun! Siinä käy tasan hullusti jonkin ajan kuluttua kun ei saa hedelmiäkään syödä! Ei saa kaikkia vitamiineja yms, rasvaa vaan pitää mättää, aliravitsemus toki laihduttaa näitä karppeja, mutta ajan kanssa hassusti käy, ei elimistö kauan sellaista pelkkää rasvan ja lihan yms syöntiä kestä! Hedelmiä ja vihanneksia vaan naamaan ap, ja hyviä rasvoja! Jätä vaikka punainen liha kokonaan pois, siitä ei ole mitään hyötyä. Syö soijaa ja kalaa ja joskus kanaa.

Vierailija
15/54 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blondi ei voi ymmärtää miksi olet Kiloklubissa jos et noudata ohjeita ja suosituksia.

Kiloklubi toimii kun noudattaa sitä.

Terveisin -13,5 kg Kiloklubissa.

Vierailija
16/54 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, ap ei todella ala karppaamaan. En lihasta sen kummemmin välitä, niinkuin en kananmunistakaan. Rasvasta puhumattakaan, ruoanvalmistuksessa en käytä rasvaa. Ainoa rasva mitä tulee, on esim. salaattikastikkeissa, leivällä ja juustoissa.

Ihanko todella minun pitäisi ängetä itseeni tuo suositukseni 1700kcal?? Huh, tulee melkoinen urakka. Niinä päivinä, kun on lähellä tuota, on kyllä tullut herkuteltua. Tänään esim. on kertynyt vasta 800kcal, eikä ole nälkä. Iltapalaksi ajattelin tehdä salaattia, fetan kanssa. Taidanpa ottaa sitten apetinan fatasnacksin, siinä ainakin on öljyssä ne.

Ruokailut on päivällä usein tällaisia:

aamulla 2 ruisleipää, päällä rasvatonta raejuustoa ja kalkkunaleikkele, muki teetä rasvattomalla maidolla

päivällä esim. pakastekasviksia (lisäksi saatan keittää vähän riisiä, couscousia tai vaikka nuudeleita)

(toisina päivinä 2 lämmintä ateriaa, silloin esim. kanaa ja riisiä)

illalla samaa kuin aamupalalla, taikka sitten salaattia.

Juomana tuo rasvaton maito, leivän kanssa tee, joskus kaakao. Vettä kyllä juon tosi vähän, mutta jotenkin vain en osaa juoda sitä enempää.

Vierailija
17/54 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa ei "mätetä" yhtään enempää kuin tavallisellakaan ruokavaliolla, rasvaa kylläkin. Vihanneksia kannustetaan syömään, kunhan niissä matalat hiilihydraatit.

Ärsyttää kun ette edes tiedä mistä puhutte!!

Vierailija
18/54 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se poistaa näläntunteen ja et syö niin paljoa. Tuosta päivän ruuastasi muuttaisin seuraavaa: rasvattoman maidon tilalle kevyt maito, 2 aterian sijaan päivän ateria kevyempi. Itsellä muuten samanlainen, 3 viikkoa ja 3 kg lähtenyt. Suklaa, makkarat ja olut pois, kerman jättänyt pois broilerikastikkeissa.

Vierailija
19/54 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta ap tule oikeasti mitään! Rupea syömään kunnolla, vähintään 5 ateriaa päivässä. Lopeta laihdutus ja opettele kunnon elämäntavat. Siinä painokin putoaa, hitaasti ja PYSYVÄSTI.

Vierailija
20/54 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähentämisen puolelle. Meneppä aikaansa seuraavan ravintoterapeutin juttusille, saat ohjeeksi vähentää huonot hiilarit minimiin.

Mutta sekään ei tarkoita sitä kamalan kauheaa karppausta siitä huolimatta. Vaan nuo helposti verensokeria nostavat hiilarit vaihdetaan hitaammin nostaviin, esim. kasviksiin, lihaan, marjoihin ja hedelmiin.

Insuliinin erityksellä on yhteys ylipainoon ja painon laskun vaikeuteen.

Itse olen "lähes karpannut" puolisen vuotta ja olen päässyt monista kiloista ja lähes kokonaan jo insuliinin pistämisestä eroon, puhumattakaan verenpainelääkityksestä.

Itse jätin ruokavaliostani pois vain leivät, perunan, riisin, pastan ja tavallisen sokerin, hedelmiä siis syön edelleen.