miksi ihmeessä paino ei tipu??
Auttakaa, bmi on 44, olen nyt 3 viikkoa syönyt kevyemmin, ja merkannut kaikki syömäni kiloklubiin. Kaloreita tulee päivittäin yleensä 1000-1200, kolmena päivänä mennyt yli hieman yli 2000. Jokapäivä käyn n.30 min kävelyllä, liikuntaa on tarkoitus lisätä kyllä, kunhan kylmimmät ilmat loppuvat. Syön suht terveellisesti, en käytä rasvaisia tuotteita, jne. Suositus minulle on 1710kcal tuon kiloklubin mukaan, eli jää kyllä sen alle joka päivä. Painoa on tippunut huimat 1kg koko kolmenviikon aikana.
MIKSI??? Tahdon eroon tästä painosta!!
Kommentit (54)
tästäkin "karppausketjua". Ap kun on jo selkeästi sanonut, ettei ala siihen hommaan ja kysyy vinkkejä kiloklubissa laihduttamiseen. Karppajille on jo monia omia ketjuja, nyt on kiloklubin vuoro.
tajusin että syön aivan väärin. tuon idean jälkeen lähti 12kg parissa kuukaudessa..
eli. syö! sovi itsesi kanssa tiukka ruokailurytmi:aamiainen, lounas, välipala päivällinen ja iltapala. joka päivä pitää syödä samaan aikaan, vaikka ei olisikaan nälkä. saat aineenvaihdunnan kuntoon.
katso mitä syöt. eli kiloklubin pallot vihreiksi. tarkkaile suolan ja kuidun määrää kaikessa syömässäsi äläkä pelkää rasvaa kunhan se on oikeanlaista.
kun liikut tarkkaile hikoilemista. kun hikoilet ja hengästyt kevyesti, rasvaa palaa suhteessa enemmän. silloin liikunta on tarpeeksi tehokasta. tee muitakin kuin vain aerobisia harjoituksia. kunnon punttitreeni kasvattaa lihasta ja isompi lihas kuluttaa enemmän energiaa.
rasvaton maito on ehdoton juttu! joku tuolla ehdotteli kevytmaidon juomista, mutta siitä saa liikaa kovia rasvoja.
ota vesikannu jonka pidät jääkaapissa. täytä se aamuisin ja illalla se pitää olla tyhjä.
muista kasvikset!
onnea terveellisempään elämään!
treenaamalla ja syömällä järkevästi (myös hiilareita ja hyviä rasvoja ja paaljon proteiinia) kroppasi saa lihasta läskin tilalle ja rasvaprosentti tippuu eikä kroppa menetä muotojaan. Its eolen aikanaa tiputtanut 16kg pois salille lähtemälä ja posi en harrastusta vaihtaisi! päärynäkropasta kuoriutui esiin vartalo, jossa oli jopa vyötärö! Eli punttitreeniä, päälle aerobista ja kunnon ruokaa, mutta kohtuullisin annoksin.
Ihanko todella minun pitäisi ängetä itseeni tuo suositukseni 1700kcal?? Huh, tulee melkoinen urakka. Niinä päivinä, kun on lähellä tuota, on kyllä tullut herkuteltua.[ii]
Tuo on juuri hassun hauskaa laihduttajissa, ei muka pysty syömään... aika paljon 1700kcal enemmän on pystynyt syömään, jotta on saanut läskiä mitä laihduttaa!
Vettä, vettä lisää niin kuin jo sanottiinkin :)
Ja jälleen joku asiasta tietämätön pelle haukkuu karpausta. Miten kauanko hlö on vähähiilihydraattistaruokavaliota noudattanut, ennen kun on riittävästi tietämystä julkisesti sitä haukkua?
Ihanko todella minun pitäisi ängetä itseeni tuo suositukseni 1700kcal?? Huh, tulee melkoinen urakka. Niinä päivinä, kun on lähellä tuota, on kyllä tullut herkuteltua.[ii]
Tuo on juuri hassun hauskaa laihduttajissa, ei muka pysty syömään... aika paljon 1700kcal enemmän on pystynyt syömään, jotta on saanut läskiä mitä laihduttaa!
Vettä, vettä lisää niin kuin jo sanottiinkin :)
Ja jälleen joku asiasta tietämätön pelle haukkuu karpausta. Miten kauanko hlö on vähähiilihydraattistaruokavaliota noudattanut, ennen kun on riittävästi tietämystä julkisesti sitä haukkua?saadaan kokoon herkuttelemalla!
ei siinä tarvii mitään kaloreita miettiä, kun katsoo mitä syö. Vaihtaa muutamia ruokia, vähemmän sokeria suolaa ja rasvaa.
en pidä lihasta, MUTTA proteiiniä on silti saatava jostain. Minusta tuossa ruokavaliossasi on havaittavissa proteiinin puute ja hyvän rasvan. Rupea huoleti läträämään vaikka oliiviöljyllä ruoanlaitossa, se ei oikeasti ole pahaksi ihmiselle, päinvastoin, eikä kaada kenenkään laihdutusta. Lisäksi tarvit proteiinia. Suosittelen innostumaan kanamunista, ei ne ole niin vaarallisia kuin on totuttu kuvittelemaan. Jos liha ei maistu, ehdottomasti ruokavalioon palkokasveja! Kikherneitä, linssejä, papuja...
Tollanen että syö lounaaksi pakastevihanneksia ja siihen vähän riisiä on kyllä turmion tie, ei sillä lailla kannata opetella elämään koska se ei tule kestämään.
en pidä lihasta, MUTTA proteiiniä on silti saatava jostain. Minusta tuossa ruokavaliossasi on havaittavissa proteiinin puute ja hyvän rasvan. Rupea huoleti läträämään vaikka oliiviöljyllä ruoanlaitossa, se ei oikeasti ole pahaksi ihmiselle, päinvastoin, eikä kaada kenenkään laihdutusta. Lisäksi tarvit proteiinia. Suosittelen innostumaan kanamunista, ei ne ole niin vaarallisia kuin on totuttu kuvittelemaan. Jos liha ei maistu, ehdottomasti ruokavalioon palkokasveja! Kikherneitä, linssejä, papuja...
Tollanen että syö lounaaksi pakastevihanneksia ja siihen vähän riisiä on kyllä turmion tie, ei sillä lailla kannata opetella elämään koska se ei tule kestämään.
En ymmärrä. Öljyissä on kuitenkin paljon kilojouleja ja ei sitä öljyä tarvitse läträtä, jotta saa tarvittavaia rasvahappoaj.
Auttakaa, bmi on 44, olen nyt 3 viikkoa syönyt kevyemmin, ja merkannut kaikki syömäni kiloklubiin. Kaloreita tulee päivittäin yleensä 1000-1200, kolmena päivänä mennyt yli hieman yli 2000. Jokapäivä käyn n.30 min kävelyllä, liikuntaa on tarkoitus lisätä kyllä, kunhan kylmimmät ilmat loppuvat. Syön suht terveellisesti, en käytä rasvaisia tuotteita, jne. Suositus minulle on 1710kcal tuon kiloklubin mukaan, eli jää kyllä sen alle joka päivä. Painoa on tippunut huimat 1kg koko kolmenviikon aikana. MIKSI??? Tahdon eroon tästä painosta!!
Itse taistelin VUOSIA painoni kanssa ja söin terveellisesti ja liikuin, vailla merkittävää tulosta Epätoivoissani kokeilin kaikki mahdottomat dieetit mitä ikinä, kunnes viimeisenä oljenkortenani rupesin erittäin epäilevänä Nutrilett-kuurille. Oli elämäni paras päätös,enkä todellakaan olisi uskonut!!
Jos haluat oikeasti päästä nopeaan alkuun painonpudotuksessa, niin aloita rohkeasti nutrilett- kuuri ja TAATUSTI paino putoaa!!!!
Itselläni oli painoa yli 95 kiloa ja eka viikon aikana putosi yli viisi kiloa. 20 kiloa putosi vajaassa kahdessa kuukaudessa kepoisesti. Paino EI tule takaisin, PAITSI jos jatkaa mässäilyä!! Ja olipa mikä tapa tahansa laihduttaa, eikä muuta tapojaan, paino tulee takaisin, sehän on selvä.
Moni tuttavani on myös laihduttanut esimerkkini avulla, vaikka ensin nauroivat koko jutulle. Haluankin nyt rohkaista sinua harkitsemaan tätä asiaa vakavasti, koska tiedän itse kokemuksestani, kuinka turhauttavaa on laihduttaa, kun paino putoa millään.
Käy tutustumassa nutriletin sivuilla ja lue myös eri keskustelupalstoja aiheesta. Alkupäivät ovat aina hankalia, mutta mikä ihana energia ja pirteys onkaan vähän ajan päästä!
Mulla on kesään tavoitteena saada vielä 10 kiloa pois ja KERRANKIN tiedän , että onnistun!!
Vastaan mielelläni, jos sulla on jotain kysymistä aiheesta. On ihanaa, kun voi auttaa muitakin laihtumaan, kun on itse kokenut laihduttamisen epätoivon!!
kävellen tai vaikka uimaan alkuun, koska se ei rasita niveliä niin paljon. Joka tapauksessa liikunnan joutuu aloittamaan yhtäkkiä, oli ylipainoa tai ei, jos ei ole liikunnallista elämäntapaa ennestään. Millään rääkillä ei tarvitse aloittaa, vana pikkuhiljaa totuttaa kroppa taas liikkumaan. Karppaus on niille jotka eivät viitsi muuta tehdä kuin maata sohvalla.
[/quote]
Voi ei mitä yleistystä, mä olen karpannut nyt 3 kk ja zumbaan 3 x viikossa, ja 2 x viikossa käyn 1,5 h sauvakävelyllä, tai uimassa tms. ... :)
kun en juuri tuosta välitä, tuosta en tykkää, tuota en syö.... -> vedän kilon marabouta auumuin ja illoin.
sitten ihmetellään (noin niinkuin kärjistetysti...)
Niin, no tuo ei kyllä ainakaan minulla ole ongelma, olen kyllä ihan kaikkiruokainen. Enkä vedä kiloa suklaata aamuin ja illoin. Syön suklaata ehkä kilon vuodessa.
Joinakin päivinä söin 1500 antaakseni potkua aineenvaihdunnalle, toimi hyvin!
En jaksanut nyt lukea koko ketjua, mutta kerronpa vain että kiloklubin kanssa voi karpata niin että kaikki pallurat pysyvät vihreinä. En tarkoita karppaamisella nyt ihan hiilaritonta ehdottomuutta, vaan vähähiilarista ruokavaliota. Itse laihduin viime keväänä 15kg "kiloklubikarppauksella" :)
En jaksanut nyt lukea koko ketjua, mutta kerronpa vain että kiloklubin kanssa voi karpata niin että kaikki pallurat pysyvät vihreinä. En tarkoita karppaamisella nyt ihan hiilaritonta ehdottomuutta, vaan vähähiilarista ruokavaliota. Itse laihduin viime keväänä 15kg "kiloklubikarppauksella" :)
Pallurat saa vihreäksi myös ilman pottuja ja pastaa.
että keho tietää mitä se tarvii, ja jos se ei saa, se vaan haluaa ja haluaa ja haluaa. Olen aina kammonnut kevyttuotteita, koska ne saa minut ahmimaan holtittomasti. Uskon että logiikka on se, että ihminen nyt vaan tarvii tietyn määrän proteiinia ja rasvaa. Jos keholle antaa rasvaköyhää tavaraa, jossa on huonoa rasvaa vielä lisäksi, keho haluaa lisää. Laihduttaja haluaa laihtua, joten hän antaa keholle ison annoksen hiilaria ja pikkuannoksen rasvaa. Mutta kun kehopa halusi rasvaa, joten se vaan jatkaa haluamista, vaikka kalorirajat on paukkuneet jo ajat sitten. Niinpä sitä huomaa sitten lopulta syöneensä jättimäisen annoksen kevyttuotetta ja lisäksi kaapit tyhjäksi. Eikä vieläkään ole saanut riittävästi rasvaa, joten kroppa paskiainen ei suostu lakkaamaan himoitsemasta. Joten kannattaisi suosiolla syödä se rasva. Kokonaiskalorit jää sillä lailla lopulta pienemmäksi. Ja tämä koskee kaikkea, ei vain rasvaa. Kun on syönyt oikein rasvaisen pitsan, seuraavaksi haluaa jotain raikasta ja tuoretta ja hiilaria.
Enkä ole karppi, vaan kasvissyöjä.
Lisäilen nyt vielä. Usein lisään ruokaan myös soijarouhetta, linssejäkin välillä, tosin mies ei niistä välitä. Öljyjä en tykkää käyttää, niistä jotenkin jää suuhun ihme kalvo. Oli sitä miten vähän tahansa, mitä öljyä tahansa. Ja minusta ruoka maistuu paremmalta, kun siinä ei ole rasvaa/öljyä. Paistan kaiken ilman rasvaa. Ainoa, missä sitä käytän, on kalan paisto, silloin laitankin sitten ihan oikeaa voita.
Sitten joku sanoi noista pakastevihanneksista, rakastan kasviksia, ja olen kyllä viimeiset 10 vuotta usein tehnyt itselleni ihan vain jotain vokkivihanneksia, tms. sekoituksia (en siis todellakaan tarkoita hemapaa tai jotain keittovihanneksia, yök.) ruoaksi, niiden kanssa sitten toisinaan riisiä tai muuta.
Riisi on jasminriisiä, inhoan täysjyväversiota, mutta riisiä syön max. 3krt/kk, pasta on aina tummaa/täysjyvää, samoin leipä on 100% ruista, ja katson, että on mahd. paljon kuituja. Perunaakin meillä syödään vain muutaman kerran kuussa. Eli ei noita hiilareita nyt kuitenkaan ihan kamalasti minulle tule, vaikken tahdokaan karpata. Ruisleipää menee se max. 4 siivua päivä.
Syön usein rahkaa, joukossa vauvalta lainattuja hedelmäsoseita, tai vaikka banaaninpaloja. Sokerinkäytön olen jättänyt tammikuun alusta, en lisää sitä mihinkään. Limuja juon ehkä 3 lasia viikossa, nekin nykyään zeroa.
Jos teen kastikkeita, suurustan ne lusikallisella vehnäjauhoja (meillä kastiketta ehkä 3 kertaa kuussa). Nesteenä vettä, ja 5% ruokakermaa.
Hedelmiä söisin vaikka kuinka, mutta rahaa ei ole ylimääräistä, joten niitä ei paljon ole varaa ostaa.
Kuntosalille tahtoisin lähteä, mutta tosiaan rahaa ei ole ylimääräistä, joten se on pakko jättää vain haaveeksi. Vaihtoehtoina siis ihan ilmaiset liikuntamuodot.
Pitäisikö siis lisätä esim. leivän päälle rasvaa? Mitä merkkiä, milla rasvaprosentilla?
Jos haluat laihtua kiloklubin ohjeilla, noudata niitä eli syö edes lähelle se 1700 kaloria. En ymmärrä ihmisiä jotka eivät noudata ohjeita ja sitten valittavat kun ohjeet eivät toimikaan. Lue kiloklubin ajatus uudestaan ja ala toimia sen mukaan niin laihdut kuten moni tässä on jo sanonut. Katsot että pallot tulee vihreiksi eli saat tarpeeksi kasviksia, energiaa (!!!) ja kuituja.
Toinen asia mitä sinun on syytä pohtia pitkään. Jos sinun on vaikea syödä 1700 kaloria, miten olet onnistunut saamaan itsesi tuohon kuntoon että bmi on 34 vai mitä se sinulla oli? Miten se on mahdollista? Olet taatusti mättänyt enemmän kuin 1700 kaloria päivässä, ja vääränlaista "ruokaa".
Ihan ystävällisesti pyydän, että mieti näitä kahta asiaa, ja jos edelleen haluat laihtua kiloklubin avulla, ala toimia ohjeiden mukaan. Sitten alkaa jotain tapahtuakin. Onnea elämänmuutokseen!
miksi lisäät soijarouhetta? Sillähän korvataan lihaa, nyt se on lisäproteiinia.
koita vaan kovasti saada ne kaikki pallukat vihreiksi. Minä kokeilin kanssa useita eri juttuja, eikä toiminut. Laihduin kyllä, mutta sitten tuli myös kilot helposti takaisin. Kun aloin merkitsemään kk:hon, tuntui että sai syödä paljon, mutta kuitenkin paino putosi...