Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Julkkisten synnytykset & yksityisyys sairaalassa

Vierailija
23.01.2010 |

Hei,

osaisikohan joku kenties julkkiksen tunteva vastata tähän:

Eilen pohdimme ystäväni kanssa, että mitenköhän kun julkkis (esim. Tanja Karpela, PMMP:n tytöt, jne.) menee synnärille, niin saavatko automaattisesti pyytämällä oman huoneen? Ja jos, niin mitä jos on täyttä, eikä esim. 1 hlön huoneita tai perhehuoneita ole?

Pakkohan heidän on päästä johonkin erileen, sillä ainakin minä "taviksena" ymmärrän, että jos itse olisin julkisuuden henkilö, en todellakaan haluaisi 4 tavismamman kanssa samaan huoneeseen, kun hoitsut ja lääkärit nykyään aika kovaankin ääneen käyvät synnytystä ja lääketieteellisiä faktoja läpi sängyn päädyssä seistessään, muiden kuullessa. Näin tavismammana se ei minua haittaa, mutta kyllä mieltä kaihertaisi, että nytkö joku soittaa seiskaan, jos olisin julkkis. No, anyway, jäimme pohtimaan asiaa, ja ajattelin kysyä täältä, jos joku tietää miten noissa menetellään.

Just curious, :D

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan ne yksityisyyden "rippeet"ovat menneet sitä vauvaa synnyttäessä. Keksi parempi perustelu.

Vierailija
42/49 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päksissä samaan aikaan synnyttäneiden osastolla -08. Hän ainakin oli miehensä kanssa omassa huoneessaan, hoitajat veivät ruuat kärryillä heille huoneeseen ja pari kertaa hakivat ruuan yhdessä huoneeseen, vauvaa eivät tuoneet huoneestaan pois. En tiedä oliko kyse erikoisjärjestelyistä vai olisivatko saaneet perhehuoneen taviksinakin, hoitajat ainakin patistivat minun tosi kipeän vierustoverinkin hakemaan itse ruokansa vaikka tuskin kävelemään pystyi, eivät kuulemma ehtineet auttaa..no joo. Irina itse oli kuitenkin mukavan oloinen, hymyili muille äideille jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin jonkun tahon kanssa perustaa oman synnytys/naistensairaalan!

Vierailija
44/49 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks naikkarilla melkein nykyään saa kaikki oman huoneen jos vain haluaa ja on synnytyksen kannalta mahdollisuus perhehuoneeseen? Niitähän on vaikka kuinka paljon siellä.

Enkä edes pyytänyt. Ilmeisesti antavat kun molemmat olivat sektioita, suunniteltuja tosin. VAi luuliko ne mua julkkikseksi kun on julkkis sukunimi :) ?

Vierailija
45/49 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli kahden hengen huoneet.Hyvä että olikin,oisin tullut hulluksi kolmen vasta synnyttäneen äidin kanssa.Sairaalassa olo kun ahdisti muutenkin..

Vierailija
46/49 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku niihinkin sijoitetaan. Ja se joku voi olla sellainen, joka yksinkertaisesti yhden hengen huonetta ymmärtää pyytää.

minäkin oman huoneen ja oman vessan ja lastenhoitojutut. ihan vaan pyytämällä.

esimerkiksi TAYS:ssa, jossa ruuhka ajaa äitejä käytävillekin...

Vierailija
47/49 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks naikkarilla melkein nykyään saa kaikki oman huoneen jos vain haluaa ja on synnytyksen kannalta mahdollisuus perhehuoneeseen? Niitähän on vaikka kuinka paljon siellä.

Vierailija
48/49 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa voi vaatia enemmän? muutenkin kun nyt ainakin täälä sairaaloitakin yksityistetään ja synnäri siirretty muihin kaupunkeihin.

Vierailija
49/49 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAYS:ssa on vain pari yhden hengen huonetta ja niitä säästellään äideille, joilla on oikea tarve saada olla rauhassa. Esimerkiksi jos vauva on kuollut synnytyksessä tai jos äiti joutuu olemaan tartuntatautiriskin vuoksi eristyksessä. Ei niitä kukaan pelkästään pyytämällä saa. Ja TAYS:ssahan ei myöskään ole perhehuoneita.