Voisko joku valaista mita pahaa on sipseissa,
jos valmistusaineina on peruna, kasvioljy ja suola??!
Kommentit (46)
mutta jokainen tarvitsee suolaa...
Olen kuullut näistä suolalla pelotelluista vanhuksista, jotka elävät täysin ilman suolaa ja ovat sitten sairaalassa. Toipuvat kun saavat suolan tasapainoon.
Vaan rasva on hyvälaatuista, pehmeää kasvirasvaa. sitä vaan on ihan tolkuttomasti - mun päivän energian tarve tulee pussillisesta sipsejä. Kyllä niitä vähän voi syödä, jos muuten syö terveellisesti eikä ruoan korvikkeena.
Transrasvoja
Kaikkein pahimpia kolestrolille.Terveiset sipsilautasen ääreltä
minun tarkoitukseni ei ollut paasata sipsien syömistä vastaan, yritin vain osoittaa että monet syövät sen pussin todellakin kokonaan yhdeltä istumalta. Ei ole tässä asiassa väliä syövätkö joka viikko vai kerran vuodessa, vaan halusin kertoa että kyllä näitä hotkijoita löytyy...
tuleehan niistä helposti huono olo, mutta ei kaikille. Olen usein todistanut miten koko pussi katoaa. Näitä syöppöjä löytyy sekä omista sukulaisista että tuttavista, kavereiden kavereista ja ihan tuntemattomistakin. Elokuvissa käydessä esim. joskus pistää silmään miten vieressä istuvan pussi tyhjenee kokonaan sen leffan aikana...
ihan vain olen yllättynyt kun itselle tulee huono olo jos syön niitä liian paljon (eli tyyliin lähelle puoli pussia), enkä lapsille ole ikinä antanut kuin sellaiset kulholliset, joista syödään tyyliin jogurttia tms. Ei ole tullut mieleenkään, että joku pystyy ahtamaan koko pussin kerralla.
tynnyrissä sinä olet asunut? Todellakin monet syövät pussin kerralla, joko yksin tai jakavat kahtia. Se ei ole enää mikään pieni kulhollinen vaan erittäin epäterveellinen määrä...
ei kai kukaan nyt kokonaista pussillista kerralla syö!!? Tuskin nyt on niin vakavaa harvoin syödä pientä kulhollista. Kukin elää tietty tavallaan..
[Niin ajattele jos se käy elokuvissa kerran vuodessa, yksi kokonainen pussi/vuosi. Apua!!!
Siitä tulee vuodessa 11 kg ylimääräistä, jos syö ns. huvikseen, eli päivän energiatarve tulisi muutenkin täytettyä. Ja viikonloppunahan se kyllä usein tulee, kun pitää sitten saada se saunakalja ja megapussi karkkia jne.
jos valmistusaineina on peruna, kasvioljy ja suola??!
Että turha syyttää suolaisiksi niitä!! LEipää syötätte lapsillenne viipaletolkulla päivässä ja sit ei saa sipsejä kerran kuussa kun "On niin suolaisia"
Rusileipä: http://www.fineli.fi/food.php?foodid=1009&lang=fi
Perunalastu: http://www.fineli.fi/food.php?foodid=203&lang=fi
Olen kuullut näistä suolalla pelotelluista vanhuksista, jotka elävät täysin ilman suolaa ja ovat sitten sairaalassa. Toipuvat kun saavat suolan tasapainoon.
On tehty tutkimuksia, joissa on todettu, että vähäsuolaisella dieetillä ei ole mitään haitallisia terveysvaikutuksia (runsassuolaisella on taas senkin edestä). Todellakin natriumia saa riittävästi ruuasta ilman ensimmäistäkään lisättyä ruokasuolaa.
... lapsilla saatta silloin olla kivaa.
On mahdollista päästä liki suolattomaan ruokavalioon jos siihen pyrkii, ja sillä voi olla vaaralliset seuraukset.
On tehty tutkimuksia, joissa on todettu, että vähäsuolaisella dieetillä ei ole mitään haitallisia terveysvaikutuksia (runsassuolaisella on taas senkin edestä). Todellakin natriumia saa riittävästi ruuasta ilman ensimmäistäkään lisättyä ruokasuolaa.
Ja sipsit tulee sitten siihen päälle. Eli suolaa suolaa enemmän suolaa. Vai korvaatteko te sipsipäivinä aamulla mahdollisen voileivän sipseillä ja jatkatte sitä rataa pitkin päivää?
jossei joka paiva veda paria pussillista kaiken normaalin syomisen lisaksi.
Tahan tormaa usein etta pidetaan runsasenergiaisia ruoka-aineita epaterveellisina vain siksi etta niissa on paljon kaloreita.
Kalorit ei itsessaan ole epaterveellisia kenellekaan, eri asia jos on todella reippaasti ylipainoa jo valmiiksi ja terveyden takia valttamatonta laihduttaa.
On mahdollista päästä liki suolattomaan ruokavalioon jos siihen pyrkii, ja sillä voi olla vaaralliset seuraukset.
ja on toki mahdollista että elektrolyyttitasapaino kärsii esim. ripulitaudissa, jolloin suolalisä ON tarpeen. Mutta voin vakuuttaa oman kokemukseni perusteella (syön lääkärin määräyksestä ruokaa, johon ei ole lisätty ollenkaan suolaa jo vuosia), että Suomen leveysasteilla tuo "kooma kesähelteellä" on liki mahdotonta.
Tuo kommenttini oli siis vastine sille joka väitti, ettei suolaton ruokavalio voisi olla vaarallinen. Menieren tautia sairastavillakaan ruokavalio ei ole täysin suolaton, vaan hyvin vähäsuolainen. Usein vaaratapaukset liittyvät helteeseen, runsaaseen liikuntaan ja runsaaseen veden juomiseen ilman suolan saantia.
ja on toki mahdollista että elektrolyyttitasapaino kärsii esim. ripulitaudissa, jolloin suolalisä ON tarpeen. Mutta voin vakuuttaa oman kokemukseni perusteella (syön lääkärin määräyksestä ruokaa, johon ei ole lisätty ollenkaan suolaa jo vuosia), että Suomen leveysasteilla tuo "kooma kesähelteellä" on liki mahdotonta.
Joskus herkkuna syötynä.
Usein ahmittuna äärettömän lihottava ja epäterveellinen kaloripommi.
Sipsit on ihania!
ja siis ilman muuta kansanterveydellisesti olisi erittäin tärkeää vähentää suolan käyttöä, mutta siinäkään ei saa mennä liiallisuuksiin, vaan kohtuuteen:)
jossei joka paiva veda paria pussillista kaiken normaalin syomisen lisaksi. Tahan tormaa usein etta pidetaan runsasenergiaisia ruoka-aineita epaterveellisina vain siksi etta niissa on paljon kaloreita. Kalorit ei itsessaan ole epaterveellisia kenellekaan, eri asia jos on todella reippaasti ylipainoa jo valmiiksi ja terveyden takia valttamatonta laihduttaa.
Jos syö pussin sipsejä päivässä, siitä tulee naisen lähes koko energiankulutus, jos on isosta pussista kyse. Mistä silloin muut ravintoaineet? Noh, ei tämäkään tietysti haittaa, jos syödään pussi kerran vuodessa. Mutta kun harvalla se on niin, että ainoa repsahdus on pussi sipsejä kerran vuodessa. Kun joka päivä repsahtaa pikkasen eri asiasta, tuntuu siltä että enhän minä mitenkään erityisen huonosti syö. Sipsejäkin korkeintaan kerran kahdessa viikossa, mitä se nyt haittaa. Ja kerran kahdessa viikossa tulee vedettyä megapussi karkkeja. Niin joo, ja sanakalja tai kaksi pitää tietysti juoda viikottain. Mäkkärissä käydään parin viikon välein. Pullaaa... keksiä.... jäätelöä... makkaraa. Mitään näistä en siis syö USEIN blaa blaa itsepetos blaa blaa..
Mutta harvinaisina herkkuina ok. Meillä joka perjantai sipsi-ilta ja lapset 6v ja 8v ovat ihan onnessaan. Saavat pienet astialliset molemmat. Täytyy saada hurvitella lastenkin joskus!
Mulle iskee hirvee suolanhimo aika ajoin ja sitä on sitten sillä sekunnilla pakko saada. Siksi mulla on suolapähkinöitä aina pussi kaapissa.