Mun mies juo joka perjantai, mitä mieltä olet?
Inhoan viikonloppuja, koska ne menee aina saman kaavan mukaan. Joka ainut perjantai mies alkaa korkata koffia. Tarkkaa määrää en tiedä, mutta todennäköisesti niitä menee 10-15 tai jopa enemmän. Sitten istutaan tietokoneella yötä myöten ja vedetään sitä kaljaa. Oon pyytänyt, että joskus ois edes perjantai jolloin ei ottaisi mitään, mutta...
Nyt ooon viimeisilläni raskaana ja oikein jännitän pystyykö mies olemaan ilman kaljaa tänään. Viime perjantaina oli, mutta tiedän että tiukkaa tekee. Mies on selkeesti kireempi kuin norm.perjantaisin. Pyysin nyt olemaan kuukauden ilman alkoholia, jotta tietäisin pystyykö edes olemaan ilman. Mies lupasi olla siihen asti, kun vauva on syntynyt, ei kuukautta.
Mies on ihan mukava kaljassa ja tekee kuitenkin paljon asioita perheensä eteen. On lasten kanssa ja jne.  En voi kuitenkaan olla miettimättä, miten jatkuva perjantai kaljottelu kuitenkin vaikuttaa lapsiin? Mua tilanne ahdistaa suunnattomasti ja mies ei voi ymmärtää miksi?
Missä vaheessa voidaan puhua alkoholiongelmasta?
Kommentit (40)
jos juo kerran viikossa tietokoneen ääressä. Parikin kertaa viikossa on ok. Tuo määrä vain on huolestuttava. Vaikka tietty toleranssi kasvaa, mutta silti...
Toi määrä on ihan överi. Sitä paitsi käytös kyllä muuttuu jo muutaman kaljan jälkeen, vaikka sitä ei itse huomaa ja luulee olevansa kovinkin iloinen ja hilpeä. Sitä paitsi jos kaikki lauantaiaamut menee siihen, että toinen nukkuu krapulaansa niin hohhoijaa.
Mutta että 10-15 tai enemmän! Huh. Kyllä se suuri määrä on merkki alkoholiongelmasta. Tee tosiaan netissä niitä alkoholitestejä, niin selviää ongelman määrä... Neuvolan alkoholitestissä varmaan valehtelette?
Meillä on kaksi pientä lasta ja nyt odotan kolmatta viimeinen kuukausi on enää jäljellä. Elämä on miehelläni rankkaa yrittäjänä mutta minullakaan ei enää kohta voimat riitä. Kaljan juominen on mennyt ihan mahdottomaksi varmaan 4 olutta joka ilta ja viikonloppuisin ainakin 12 pulloa illassaan.
Tietynpisteen yli kun tuo ottaminen menee niin on sitten ihan sama mitä minä sanon ja tekee mitä huvittaa (lähtee baariin). En oikeasti tiedä mitä teen... aivan ihana mies selvinpäin mutta tämä jatkuva ahdistuneisuus toisen juomisesta stressaa minua todella paljon. Asiasta on puhuttu mutta hänellä ei mielestään ole mitään ongelmaa vaan kaikki on minun korvieni välissä. Mietin aina välillä erilleen muuttoa mutta en tiedä miten jaksaisin yksin kolmen pienen lapsen kanssa. Hirveä tilanne!! 
ongelma ei ole heissä vaan siinä henkilössä joka ongelmasta huomauttaa. En todellakaan itse katselis tuollaista joka perjantaista kittaamista. En ole todellakaan tiukkapipo, mies saa mennä baariin kun mielensä tekee ja kotonakin voi juoda oluen tai vaikka kaksi jos on rankka viikko takana tms, saunotaan tai sitten vaan tekee mieli olutta. Mutta päivittäistä juomista (esim. 3-4 kaljaa illassa) tai tuollaista joka viikko puoltatoista mäyräkoiran juomista en todellakaan kattelis. Johan siinä palaa rahaa aivan tolkuttomat määrät, maksa huutaa hoosiannaa ja läskiä kertyy aivan varmasti.
Eli joo, mielestäni miehelläsi on ongelma. Alkoholiriippuvuus ei ole mikään vitsi, se on faktaa. Luulenpa että teillä olisi oikeasti VAKAVAN keskustelun paikka.
...En ole todellakaan tiukkapipo,...
...kotonakin voi juoda oluen tai vaikka kaksi jos on rankka viikko takana
Repesin. Jokaisen miehen unelmavaimohan se tänne eksy.
Mieheni on yrittäjä ja tekee pitkää päivää. Kaikki perjantait alkaa sillä, että hän sihauttaa oluen auki. Olutta menee yleensä 4-5 puolen litran tölkkiä. Sama juttu lauantaina. Mies ei ole mielestäni koskaan humalassa ja hoitaa lasten iltakuviot ym. kanssani tosi hyvin. Mua vaan ärsyttää toi kaljan kittaaminen ihan yli kaiken. Ehkä olen nipo ja niin varmaan olenkin, mutta esimerkiksi eilen otti päähän ihan vietävästi, kun nuorin lapsemme oli oksennustaidussaan aloittanut oksentamisen iltapäivällä ja kun mies tuli kotiin, otti hän taas perinteisesti kaljan. Hänellä ei käynyt mielessäkään, että jos lasta pitäisi lähteä yöllä viemään lääkäriin tms., niin olisi kiva, että viejä olisi joskus joku muu kuin minä. Jos sanon asiasta, hän kyllä pystyy olemaan juomatta. Hän pitää minua täysin nipottavana akkana, joka yrittää hallita muiden elämää. Ja 27, myös meillä mies saattaa lähteä baariin, jos joskus juo vielä isompia määriä. Silloin minun mielipiteelläni ei ole mitään merkitystä. Ja mies saa todellakin lähteä baariin, kun asiasta jutellaan, kieltämisestä ei todella ole kyse..käynhän minäkin baarissa. Olen monesti miettinyt, että varmaan minunkin nipottamisessa on jotain vikaa. Äitini on aikoinaan naputtanut hyvinkin vähäisestä juomisesta ja sieltähän tämä minunkin asenne kumpuaa...
Sitten yhtään jos on joka viikonloppu saada ja ottaa enemmän kuin 3 pulloa.
Luulen, että isänikin sanois että miehes on juoppo kun pitää vetää yli 10 pulloa kerralla. Eihän tuo normaalia oo.. tai mikä nyt lasketaan tällä palstalla normaaliks. 
Itsellänikin menee iso tapio, joka perjantai. Raskaat työt vaatii raskaat huvit.
vahvaan myrkytystilaan juo itsensä. Saattaa kaatua ja lyödä päänsä tai tukehtua unissaan kun sammuu jonnekkin huonosti. Joudut kai vahtimaan häntä kaiken aikaa ettei satuta itseään. Maksa ja aivothan tuossa myös kärsii pidemmän päälle.
Mieti tuletteko toimeen ilman miestä, jos hän menehtyy muutaman kymmenen vuoden aikana alkoholiin?
eihän tässä ollu kysymys mistään känniörveltämisestä..
alkoholi-ongelmia, koska heidän ympärillään se on normaalia käyttäytymistä. Me olemme olleet mieheni kanssa useita kuukausia juomatta ja näemme nyt minkälaista elämä on oikeasti, ilman alkoholia. Suosittelen kokeilemaan. Suomessa se on niin tavallista juoda joka viikonloppu, että sitä pidetään normaalina.
Miehesi on siis riippuvainen alkoholista, jos tekee hankalaa olla ilman viikonloppuna. Se on fakta. Niin teki tiukkaa minullakin, vaikka en pitänyt itseäni suurkuluttajana. Kannattaa mahdollisimman nopeasti puuttua asiaan! Keskustelkaa. Yritä kannustaa pitkään taukoon, jolloin alkaa huomaamaan eron entiseen. Jaksamisia!
Yli kuuden oluen, en tule enää juttuun mieheni kanssa. Meillä mies saa juoda korkeintaan 2 koska kolmannen kohdalla on usein liian myöhäistä hän haluaa juoda tappiin asti.
10-15 pulloa on todella liikaa. Se on vahva myrkytystila. Ei tee elimistölle hyvää, etenkään aivoille. Tuolla menolla ei eletä pitkään.
...mutta määrät pitää kyllä suhteuttaa ihmisen kokoon. Toisille 3 pulloa tarkoittaa humalaa (esim. itselleni) ja mieheni voi oikeasti juoda tähän nähden moninkertaisen määrän humaltumatta. Ja hän juo yleensä aiemmin mainitsemani määrät klo 19-01 eli mielestäni aika hitaasti. Mutta minä olen se naputtaja enkä kestä sitä, että mieheni juo joka viikonloppu. Meidän porukoissa myös monissa ystäväperheissä juodaan pe ja la tyyliin pullo viiniä puoliksi miehen kanssa jne. Ja tämä siis ihan normaalia myös naisten mielestä.
3 maitotölkillistä olutta. O_o Kuka jaksaa kusta sen verran?
Painan 88 kg ja pituutta löytyy 196cm
3 olutta on riittävä määrä humalaan. En juo hirveästi joten toleranssini alkoholiin ei ole kasvanut ylenmääräisen suureksi. Minut on kasvatettu sivistyneeksi. Eräs sivistyneisyyden piirre on ettei juoda itseä kovaan humalatilaan.
Ehkä miehenne ovat juoneet jo vuosia suuria määriä alkoholia ja heidän elimistö on ikäänkuin marinoitunut siinä.
Suosittelisin tosiaan vähentämään niitä määriä. Tuollaisella menolla ei eletä pitkään.
Ajattelisivat vaimoa ja lapsia..
T: 11cm mies
Mitä järkeä on istua tietokoneella jos ryypätään?!!
Nipoa tai ei, niin netissä saa tehtyä testin. Oliko siinä 7 kysymystä joista varmaan saat ne 3 jotka kertoo että teillä ON ongelma: voisin kuvitella että vastaat kyllä tohon isoon määrään (ei sillä ole väliä että juo kerran tai päivittäin, vaan määrä).
Että joku huomauttaa juomisesta, ei muista illan tapahtumia, ei voi olla juomatta..