Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun mies juo joka perjantai, mitä mieltä olet?

Vierailija
22.01.2010 |

Inhoan viikonloppuja, koska ne menee aina saman kaavan mukaan. Joka ainut perjantai mies alkaa korkata koffia. Tarkkaa määrää en tiedä, mutta todennäköisesti niitä menee 10-15 tai jopa enemmän. Sitten istutaan tietokoneella yötä myöten ja vedetään sitä kaljaa. Oon pyytänyt, että joskus ois edes perjantai jolloin ei ottaisi mitään, mutta...

Nyt ooon viimeisilläni raskaana ja oikein jännitän pystyykö mies olemaan ilman kaljaa tänään. Viime perjantaina oli, mutta tiedän että tiukkaa tekee. Mies on selkeesti kireempi kuin norm.perjantaisin. Pyysin nyt olemaan kuukauden ilman alkoholia, jotta tietäisin pystyykö edes olemaan ilman. Mies lupasi olla siihen asti, kun vauva on syntynyt, ei kuukautta.

Mies on ihan mukava kaljassa ja tekee kuitenkin paljon asioita perheensä eteen. On lasten kanssa ja jne. En voi kuitenkaan olla miettimättä, miten jatkuva perjantai kaljottelu kuitenkin vaikuttaa lapsiin? Mua tilanne ahdistaa suunnattomasti ja mies ei voi ymmärtää miksi?

Missä vaheessa voidaan puhua alkoholiongelmasta?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkisääntö on, että jos läheinen huolestuu (niinkuin sinä olet huolestunut), niin jonkunlainen ongelma silloin on.

sitten läheinen on neuroottinen. Ja on sekin kyllä kamalaa, jos joku viikonloppuna nukkuu peräti kello kahteentoista..minneköhän sitä pitäisi rynnätä vapaapäivänä ennen sitä?

Tai sitten se on joku lapseton (tai mies), joka ei todellakaan tajua, mikä määrä hommaa lapsiperheessä on jo ennen kello kahtatoista vapaapäivinäKIN.

Vierailija
2/40 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vitu eai et mäyräkoira niiq o muka liikaa. joha mä tytö heitukka juon se menne tulle ja lähen viel paarii juomaa väkevii. te ootte nössöja. kyl kerra viikos pitää nollata tapuli

T: punkkari äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa se tuolle miehelle. Hän kun on sitä mieltä, että kerranhan täällä vaan eletään. Minä kun en voi toista muuttaa, vaikka niin haluaisinkin. Ja monethan täällä sanovat, että jättäisivät välittömästi tuollaisen miehen. Se on niin helppo sanoa. Jättäisitkö miehen, joka ei juo viikolla, hoitaa työnsä hyvin, leikkii lasten kanssa päivittäin, vie heitä harrastuksiin, on paljon kotona, käy hyvin harvoin baareissa, keskustelee vaimonsa kanssa kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan välillä, tekee ihan mielettömän hyvää ruokaa ja on siis kaikin puolin ihana aviomies ja isä. Niin ja sitten juo viikonloppuna n. 2, joskus 3 litraa olutta, mutta on varmaan sitten marinoinut itsensä niin, että hän ei ole humalassa. Tämä onkin niitä ainoita asioita, mistä tapellaan. En tiedä, miten voisin muuttaa mieheni juomatottumuksia, mutta en myöskään halua erota hänestä. Todella hankala tilanne.

Vierailija
4/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ongelma heti, jos ei voi olla juomatta. En olis itse tuollaisen miehen kanssa lapsia halunnut, ymmärrän hyvin että tilanne ahdistaa, jos ei miehellä ole aikomustakaan yrittää kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuuta tulevasta lapsesta. Pienikin lapsi kuulemma huomaa eron humalassa olevassa vanhemmassaan, joku on tämänkin asian tutkinut. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kyllä se vaikuttaa, vaikka olisi kuinka satunnaistakin alkoholin liikakäyttöä. Siitä jää pelko lapsen mieleen ja siitä eroon pääsy kestää kauan.

Vierailija
5/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä oli semijuoppo, en usko että olisin pahemmin traumatisoitunut jos sekin olisi juonut vain kerran viikossa kaljaa ja olisi silloin vielä mukava ja könöttäisi vaan koneella, mutta se raivosi koko yön ja rikkoi astioita ja lukkiutui vessaan uhkailemaan itsarilla. Jos näin muita isejä juomassa rauhallisesti muutaman kaljan niin olin kateellinen, kun pystyivät olemaan normaaleja, vaikka olivatkin pienessä kännissä.

Vierailija
6/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paha, mutta ongelmahan tuo on.

Tunnelma kiristyy perheessä ja jos ei lapset välttämättä huomaa isänsä olevan humalassa, ainakin he huomaavat perheen kireän tunnelman.

Mutta mikä tilanteeseen auttaisi? Vain se, että miehesi haluaa muuttaa tapojaan. Sinun tahtosi ei riitä muuttamaan tilannetta.

Vierailija
7/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei juo ehkä ihan noin paljon, sanoisin että 6-10 menee joka perjantai ja lauantai. Mun mielestä sekin on jo kuitenkin liikaa, vaikka mies ei varsinaisesti ole tuosta määrästä humalassa. Myös lapsista huolehtii. En tiedä millä sen lopettaisi.

Vierailija
8/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh,eihän toi ole määrä eikä mikään...eikä todellakaan mikään ongelma, jotkut nipot täällä vaan väittää niin!!!

Vierailija
9/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei mene juomastaan alkoholimäärästä edes humalaan, niin mikä ihmeen ongelma siinä on?? Tuolle, jonka mies juo jotain kuusi kaljaa kahden päivän aikana.

Vierailija
10/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi miehen pitäisi olla absolutisti?

Vierailija
11/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että AV:llä palstailee Suomen raittein yhteisö. No okei, uskonnolliset yhteisöt voi jättää laskuista.

Jotenkin huvittavaa että täällä moralisoidaan miestä, joka käyttää alkoholia kerran viikossa kotona tietokoneella istuen. Huh.

Mä juon sekä perjantai että lauantai. Ja niin juo mieskin. Otamme siis rauhassa viiniä, ei mitään humalahakuisuutta vaan nautiskelua hyvän syötävän kanssa. Ja en aio sitä täällä puolustella.

Me olemme keskivertoperhe kulutuksen kannalta.

Antakaa miesten ottaa ne oluet ja ottakaa itsekin niin ette ole niin kireitä.

Vierailija
12/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne miehet varmaan voi olla ilman jos olisi oikein hyvä syy, mutta miksi olla ilman? Mitä haittaa muutamasta kaljasta on? Kyllähän ihmiset VOIVAT olla ilman kahvia, teetä, rasvaa, sokeria, suolaa, lihaa jne. eivätkä kuole, mutta miksi pitäisi, jos käyttö on kohtuullista?

Vierailija
13/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei koskaan 3 ploo enempää kerralla.

se ei mua huolestuta vielä ollenkaan.

mutta että jos sen määrän jois kerralla, en tiedä. ei toi musta nyt niin vakavaa ole, muuten kun että keljutta varmaan, kun toinen on joka ainut perjantai toimintakyvytön

Vierailija
14/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saisi ottaa mitään.

Vierailija
15/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaa kylläkin juomisen vasta lasten nukkuessa, että sikäli ei ongelma. MUTTA launtaiaamuna ei koskaan päästä ajoissa minnekään kun äijä nukkuu puolille päivin, ja se ottaa päähän. Muutenkin perheen yhteistä aikaa on hyvin vähän.

Vierailija
16/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä en voi juoda, niin ei saa mieskään rentoutua, ei vittu edes raskaan viikon jälkeen perjantaina OMASSA KOTONA tietokoneen äärellä.

Mikä akka!

Vierailija
17/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskauttani joimme mieheni kanssa joka perjantai tai lauantai tai joka toinen viikonloppu.

Plussan jälkeen jäi itselläni tietysti pois tupakka ja alkoholi ja mieheni rajoitti että otti kerran kuukaudessa.

Nyt on viimeksi juonut 12.joulukuuta kun oli pikkujoulut ja sanonut ettei aijo ottaakaan ennenkuin vauva on ulkona. Tietysti yhden kaljan silloin tällöin ottaa, mutta ei noin.

Miehesi pitäisi ymmärtää se kun olet viimeisilläsi raskaana, ettei enää tulisi ottaa ollenkaan. Jos tiukkaa tuollainen homma edes tekee on miehelläsi alkoholi ongelma.

Vierailija
18/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruuntuuko teillä suunnitelmia juomisen takia? Joudutko valehtelemaan ystäville/sukulaisille tai peittelemään juomista? Onko mies aamulla ajokunnossa? Voiko hän olla juomatta, jos on jotain menoa tai ohjelmaa?

Nyrkkisääntö on, että jos läheinen huolestuu (niinkuin sinä olet huolestunut), niin jonkunlainen ongelma silloin on.

Vierailija
19/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten läheinen on neuroottinen. Ja on sekin kyllä kamalaa, jos joku viikonloppuna nukkuu peräti kello kahteentoista..minneköhän sitä pitäisi rynnätä vapaapäivänä ennen sitä?

Vierailija
20/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaimo on aina se, jonka on noustava ja hoidettava kaikki ja mies vaan nukkuu krapulaansa pois puoleen päivään asti joka viikonloppu ja minnekään ei voi koko perhe sen takia lähteä, niin kyllä se ärsyttää ihan varmasti. Ärsyttäisi ainakin mua ja en sellaista miestä jaksaisi katella!