Saako synnytyksen aikana syödä/juoda?
Nythän tuli se tutkimus, jonka mukaan syöminen ja juominen ei aiheuta riskejä. Mutta oletko sinä saanut synnytyksen aikana syödä/juoda vai onko kielletty? Missä sairaalassa on kielletty, missä sallittu?
Kommentit (19)
mussutin fazerin sinistä supistusten välissä :) jossain vaiheessa kätilö jotain siitä tais vähän mutista mutta silti söin :)
Mä sain mehua. Ruokaa ei tarjottu, enkä pyytänyt. Mutta juomista tarjottiin. Ekan kohdalla tyrkytettiin limpparia (ei kiinnostanut, mutta vähän join painostuksen alaisena). Tokan kohdalla meni muutama lasi mehua, ihan omasta tahdosta.
sen takia ei kannattais syödä, kun jos onkin pakko leikata lapsi ulos, niin se on jotenkin vaikeampi kuin jos olisi tyhjä maha. Siis ainahan ennen leikkausta pitäisi olla syömättä tunteja.
itse sain jugurtin sairaalassa esikoista synnyttäessäni, kun yhtäkkiä tajusin kuinka kamala nälkä mulla oli. Se oli joskus keskellä yötä ihan kesken synnytyksen (lapsi syntyi aamulla), enkä ollut syönyt pitkiin aikoihin.
mutta ei olisi siinä tilanteessa tullut mieleenikään syödä mitään. Esikoisen synnytykseen olin pakannut 3 pillimehua mukaan ja ne join. Jano oli aika kova.
Kupuksen synnytykseen en ehtinyt pakata mitään, se olikin niin nopea etten olisi kerennytkään juoda missään vaiheessa :)
mutta johtui siitä että synnytys pitkittyi, avautuminen erittäin hidasta ja vauvan sydänäänet olivat liian tasaiset.
Supistukset olivat niin kivuliaita ettei syöminen käynyt mielessäkään, sitten epiduraalin saannin jälkeen huomasin kuinka nälkäinen olin mutta sitten en enää saanut syödä, koska oli iso riski etä joudutaan leikkaukseen.
Sain tiputuksen kautta nesteitä ja lisäksi sain juoda pieniä määriä mehua.
Poika onneksi syntyio alakautta ja sitten olikin ihan tajuton nälkä : )
ensimmäiseksi kun pääsimme huoneeseen halusin syötävää.
Synnytin Kätilöopistolla, synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla. Vähän sitä ennen kysyin kätilöltä että saisinko jotain ruokaa kun oli hirveä nälkä. Sanoi, että saan syödä mutta että ruoat luultavasti tulisivat ylös eli kannattaisi valita sellaista, jota haluaa oksentaa :) En sitten syönyt mitään, otin vain lasillisen mehukeittoa. En oksentanut synnytyksen aikana, mutta eipä kyllä ollut yhtään nälkäkään kunnon supistusten alettua melkein heti sitten kalvojen puhkaisun jälkeen.
Synnytys ei kuulemma ole käynnissä kunnolla jos tekee mieli syödä :D
Minulla oli todellakin näin, ei ruoka enää käynyt mielessä siinä vaiheessa kun kunnon supistukset oli päällä. En olisi tajunnut edes vettä juoda ellei kätilö sitä olisi välillä tarjoillut.
Ekan ja kolmannen synnytyksessä söin, kakkonen tuli niin vauhdilla, ettei kerennyt tulemaan nälkä. Kuulemma kaikki eivät tarvitse lääkkeitäkään mm. minä. Notta :D itsellesi.
Ruoka tuotiin ja söin kyllä hyvällä ruokahalulla :) Esikoisen aikaan kyllä sitten oksensinkin :D Mutta en kuopuksen aikaan.
esikoisen synnytyksessä en syönyt mitään, mikä oli kai hyvä, sillä synnytys päättyi sektioon. Varmistivat ennen leikkausta, etten ollut syönyt mitään. Vaikka kai se olisi ollut pakko leikata, vaikka olisin jotain syönytkin...
ja juomista kätilö toi koko ajan lisää... käski juoda ja minähän join ;)
synnytys jouduttiin käynnistämään yliajan takia, 12 aikaan käynnistettiin ja illalla vasta alkoi kovat supistukset, sain syödä tai juoda mitä halusin niin kauan kunnes siirrettiin synnytyssaliin. Sielläkään en ollut vielä paljon auki mutta kivut oli niin kovat että tarvitsin niihin lievitystä. Salissa söin vähän suklaata mutta kätilö sanoi ettei kannata enää syödä koska kyseessä oli riskisynnytys, esikoinen oli syntynyt sektiolla joten oli riski ettei sektioarpi kestäisikäään ja pitäisi leikata.
vajaat viisi tuntia, silti teki mieli jugurttia tai jotain muutakin. Ei annettu. Oli mulla siis kaiketi synnytys ihan käynnissä vaikka ruokaa tekikin mieli.
ne leikkaa jos on pakko. Itse olen hyvä esimerkki; Söimme iltapalaa mieheni kanssa klo 22.00 vauva oli pakko leikata ja niinpä hän syntyi klo 23.15, eli reilun tunnin päästä tuhdista iltapalasta.
säännöllisistä supistuksista, niin varmaan saa. mä en kyllä ole koskaan syönyt, ei tulis mieleenkään