Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PPH:lle heti äitiysloman loputtua

Vierailija
31.03.2010 |

Minua huolettaa jo valmiiksi tyttömme vieminen perhepäivähoitoon, kun äitiyslomani loppuu, ja kaipaisin kokemuksia.

Tämä on ainoa vaihtoehto, taloudellisesti kotiinjäämiseni ei ole mitenkään mahdollista. Mielelläni kyllä olisin kotona, mutta se ei onnistu.

En halua arvostelua ja syyllistämistä, vaan samassa tilanteessa olevien/olleiden kokemuksia.

Eli miten niinkin pienet lapsenne ovat sopeutuneet hoitoon? Ikäähän lapsella on kuitenkin vasta noin 10 kk äitiysloman loppuessa :( Onko käytökseen tms. tullut muutosta?

Moni asiahan riippuu tietenkin hoitajasta myös.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempainvapaan loppumista. Äitiysloma nimittäin loppuu, kun vauva on n 3kk.

Vierailija
2/10 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää jo etukäteen pelätä ja kuvitella pahinta?

Minä vein ja kaikki meni hyvin. Puhutte vaan avoimesti hoitajan kanssa kaikesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi kertoa sinulle mitään positiivista tuonikäisen hoitoonviemisestä. Itse lopetin kunnallisen pph:n työt, koska en kestänyt nähdä pienten ikävää ja hätää. Yksityisenä voin itse valita hoitolapseni ja alle 2-vuotiaita en ota hoitoon.

Vierailija
4/10 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan pph:lle, mun mielestäni se oli ainoa vaihtoehto. Tarhaan en noin pientä laskisi. Joku ryhmis olisi vielä menetellyt.

Noh, meidän lapsukaisella on aivan loistava hoitotäti. Lapsi menee hoitoo mielellään ja viihtyy hyvin.

Hoidon aloituksessa meillä oli vain yksi pienenpieni ongelma. Minä en ymmärtänyt vaatia riittävästi tutustumista. Eli me tapasimme hoitajaa hyvin lyhyesti 2 kertaa ennen varsinaisen hoidon aloittamista. Aluksi pieni oli kuitenkin hoidossa vain 4h päivä (ekat 2 vko) ja silloin muut lapset olivat vielä kesälomalla, joten hän sai rauhassa tutustua hoitajaansa sitten tuolloin. Suosittelisin kuitenkin näin jälkikäteen, että hoitajaan tutustutaan kunnolla ennen hoidon aloitusta.

Miellä ei tosiaan ainakaan ollut mitään ongelmia hoidon aloituksessa. Ihan niinkuin joku aiemmin sanoi, ei kannata pelätä pahinta heti (eikä kuunnella niitä vouhkaajia, jotka nyt tuomitsevat huonoksi äidiksi heti, kun joku vie lapsen hoitoon. Jokainen tekee omat ratkaisunsa).

Vierailija
5/10 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kylläkin tulee olemaan jo 13kk hoitoon mennessä, mut pieni toki silti. Kertokaa kokemuksia!

Vierailija
6/10 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aloittakaa vaikka parista tunnista vähitellen hoitopäivää pidentäen.

Vierailija
7/10 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset 7h/pv 4pv/vko. Minusta edelleen paras ratkaisu tuohon tilanteeseemme. Työni oli mukavaa, ei kuormittanut, etenkin, kun tein lyhyttä viikkoa. Limitimme työaikoja miehen kanssa, jotta hoitopäivät olivat lyhyitä. Lapsi kiintyi hoitotätiin pian, viihtyi hyvin hoidossa. Sama lapsi on nyt päiväkodissa, ja miten turvaton onkaan välillä aamuisin, jos oman ryhmän tätiä ei olekaan paikalla. Vaikka ikää pian neljä vuotta. En veisi minäkään alle 2v ainakaan päiväkotiin.

Vierailija
8/10 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yleensä lähtee hoito sujumaan, toki riippuu hyvin paljon lapsen luonteesta.

Pienin joka on tullut minulle, oli tulleessan nippanappa 10kk, tosi hienosti lähti heti alusta alkaen hoito käyntiin, vauvalla onneksi oli suht. lyhyitä päiviä. Välillä oli 8-16, ja se on minun kokemuksen mukaan maksisi aika, huomasi kyllä, että alkoi mennä melko levottomaksi jo noina päiviä, vaikka kuinka oli kyllä reipas, ja sopeutuva pikkuinen.

Pari muuta on tullut 1v, ja hyvin on mennyt.

Minusta tärkeintä noiden pienten kanssa on, rauhallisuus ja ei niin tiukka aikataulu, olen pyrkinyt siihen, että ihan pieni saa aluksi totutella rauhassa omassa rytmissään. Tarvitsee vielä paljon enemmän unta kuin isommat, ja nälkäkin saattaa yllättää vähän eri aikaan.

Ihania pieniä minulla on ollut hoidossa, ja pyrin tarjoamaan mahdollisimman kodinomaisen ja leppoisan ympäristön ihan pienimmillekkin :)

Omat olen hoitanut kotona, siltä kannalta ei ole kokemusta, mutta näin pph:na kyllä on.

Vierailija
9/10 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaksi hoitolasta, jotka aloittaneet hoidossa vähän alle 10- kuisina.

Tutustumiseen varattiin aikaa. Ennen hoitosuhteen alkua lapsi kävi äitinsä kanssa kylässä pari kertaa viikossa muutaman viikon ajan.

Hoidon alkaessa toinen lapsista jäi itkemään, mutta itku loppui heti äidin poistuttua ovesta. Itkuja kesti parisen viikkoa, jonka jälkeen lapsi jää hoitoon hymyssä suin. Nyt on 3- vuotias ja mielellään jäisi hoitoon vaikka yöksi =)

Toinen lapsista huusi suoraa huutoa ensimmäiset kaksi viikkoa. Vain tiukassa sylissä lapsi rauhoittui, muuten vain huusi.

Kahden viikon jälkeen naps vain, ja itkut loppuivat ja lapsi on nykyään kamalan iloinen ja reipas 2- vuotias, eikä malta äidille edes vilkuttaa kun tulee hoitoon. =)

Vierailija
10/10 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pph 12vuotta ja minulla aloittaneet lapset ovat olleet iältään 4kk-2v. Kaikkea siltä väliltä, yleensä on mennyt hyvin, viikon, pari on monilla lapsilla totuttelemista. Joillakin voi mennä kuukausikin.