Teini raivostui ja nimitteli "sinä läski lehmä"
ja muuta jatkoksi. Satuttihan se mutta ei käy kieltäminen sillä olen läski vaikken sentään lehmä.
Mitä tekistitte jos lapsenne nimittelisi teitä näin?
Kommentit (41)
teinin pokka ei luultavimmin pitäisi =)
ja miettimään, miten kanssaihmisille puhutaan ja miten ei. Tilanteen rauhoituttua neuvo, mitkä keinot yleensä ottaen toimivat neuvottelutilanteissa ja mitkä eivät.
Jostainhan tuossa varmaankin on oltu ensin eri mieltä ja ainakin meidän teinin kanssa toimii yllättävän hyvin se, että vetoaa hyötyyn ja tehokkuuteen. Kertoo, että haukkumalla ja räyhäämällä harvoin saa tahtoaan perille ja tulevatkin neuvottelut vaikeutuvat ja toisilla keinoilla onnistumisprosentti niin vanhempien kuin muidenkin ihmisten kanssa on paljon korkeampi.
ja miettimään, miten kanssaihmisille puhutaan ja miten ei. Tilanteen rauhoituttua neuvo, mitkä keinot yleensä ottaen toimivat neuvottelutilanteissa ja mitkä eivät.
Jostainhan tuossa varmaankin on oltu ensin eri mieltä ja ainakin meidän teinin kanssa toimii yllättävän hyvin se, että vetoaa hyötyyn ja tehokkuuteen. Kertoo, että haukkumalla ja räyhäämällä harvoin saa tahtoaan perille ja tulevatkin neuvottelut vaikeutuvat ja toisilla keinoilla onnistumisprosentti niin vanhempien kuin muidenkin ihmisten kanssa on paljon korkeampi.
tuon jälkeen teini poistui omaan huoneeseensa ja oli siellä hiljaa ja minä tahollani toisaalla
jonkun ajan kuluttua sanoin että olisiko aihetta anteeksipyyntöön, ei ollut uskaltanut tulla kolostaan koska hävetti ja tiesi toimineensa törkeästi
pyysi anteeksi, halattiin ja pitkin iltaa kertoi rakastavansa minua, "tiedäthän äiti että rakastan sinua ja minä en olisi saanut sanoa niin"
Päätettiin että unohdetaan koko juttu ja elämä jatkuu.
Totta sekin että riita oli alla hiusten värjäämisestä johon en suostunut. Ilmoitin kyllä etten halua riidellä hänen kanssaan ja tietää aiemmastaan ettei raivoamalla saa tahtoaan läpi.
Yritti uhkailla ja kiristää jne.
ja näistä asioista on puhuttu ja tietää miten neuvotellaan. Totta on se että kuppi menee välillä yli kun sattuu olemaan luonnetta ja murrosiän myrskyä.
En huuda teinille loukkauksia takaisin, en hauku häntä. Joskus on sanonut että kumpa minäkin nimittelisin niin hänestä ei tuntuisi niin pahalta sen jälkeen kun on minua nimitellyt.
Olen sanonut että tällaiset raivonpuuskat kuuluu murrosikään ja kehottanut itsehillintään että edes jotain suodatinta olisi olemassa ja hetken miettisi mitä suustaan päästelee. Kiroilee ajoittain.
sanoisin "ammuu" teinin pokka ei luultavimmin pitäisi =)
en vajoaisi samalle tasolle
Kylläkin hoikka, mutta lehmittely ja huorittelu eivät ulkonäköä katso.
ja sinä olet lehmän lapsi eli vasikka. Ei noista kannata henk kohtaisia ottaa, vaikka rajat onkin laitettava. se murrosikä....
osaa edes pilkata. Läskiä musta ei saisi tekemälläkään. Vasikka voi mennä ulos tuulettumaan jos on hiekkaa vaginassa.
Vastaavia nimittelyjä kuuluu meilläkin, ei juuri tuota mutta muita.
sanookohan apn lapsi koulussakin opettajille noin. Tuli tuokin mieleen.
kotona päästelee höyryjään.
hänellä kuohui ja meni yli. Anna hänen rauhoittua. Ne ovat ne hormoonit...
käsittävät niitä väärin hormonihöyryissä.
ai koulussa enkeli? luulet...
käyttäytyvän hyvin sai 9 todistukseen ja keskustelussa luokanvalvojan kanssa tuli ilmi, että lapsi on esimerkillisen hyvin käyttäytyvä nuori
Aina on ollut ns. kiltti tyttö. Murrosikä on nyt rankkaa irrottautumista... välillä on kestämistä...
Huutoa saa kuulla meilläkin joka ikinen päivä. Tini nro 2 järjestää huutoa. Muttei kiroile kuitenkaan, eikä pahemmin ole nimitellytkään. KAikki vaan on niin vammasta...
Teini nro 1 ei ole koskaan käyttäytynyt näin. Nuori kohtaisia eroja on paljon, se temperamentti! Toisaalta täytyy katsoa sinne peiliin...
Huutoa saa kuulla meilläkin joka ikinen päivä. Tini nro 2 järjestää huutoa. Muttei kiroile kuitenkaan, eikä pahemmin ole nimitellytkään. KAikki vaan on niin vammasta...
Teini nro 1 ei ole koskaan käyttäytynyt näin. Nuori kohtaisia eroja on paljon, se temperamentti! Toisaalta täytyy katsoa sinne peiliin...
joka ei kiroile kotona eikä nimittele ketään. Minusta ihan normaalia. Toivottavasti myös pikkusisarukset saa kasvatettua samaan malliin, vaikka luonne-eroja toki löytyy.
ei sentään niinku mun teini-iän kaveri joskus kasarina huuteli äidilleen että "haista vittu huora".. Oli karseeta kuunneltavaa..
Terveisiä vaan Sarille.. ;)