Teini raivostui ja nimitteli "sinä läski lehmä"
ja muuta jatkoksi. Satuttihan se mutta ei käy kieltäminen sillä olen läski vaikken sentään lehmä.
Mitä tekistitte jos lapsenne nimittelisi teitä näin?
Kommentit (41)
Siksi vastasin, että alkaisin ammua.
Toisaalta, jos tilanne pahenee, en tiedä, miten reagoisin. Varmaan yrittäisin keskustella vakavasti, perustelisin, miksi en anna hänen värjätä hiuksiaan tms. Voisin selittää esim., että olet vasta lapsi ja hiusvärit ovat voimakkaita kemiallisia aineita, joita ei mielestäni ole hyvä ruveta käyttämään noin nuorena.
itse olen varmaan sanonut noin. Siksi että meillä ei keskusteltu ja kuunneltu lasten näkökulmaa ikinä, missään. Vanhemmat käyttivät pilkkaa, nöyryyttämista ja vähättelyä kasvatuksessaan. Ylimielisesti todettiin, että olet niin lapsellinen että oikein hävettää ja että kasvaakohan sinusta ikinä mitään ihmismäistä. Vanhemmat käyttivät heti alkuunsa kaikkein järeimpiä aseita, samoin siis lapsensa.
Sama alistaminen ja vähättely jatkuisi edelleen, jos olisin heidän kanssaan tekemisessä.
Hyvä konsti on ollut kun lapsi sanoi minua apinaksi niin vastasin rauhallisesti että yleensä lapset tulevat vanhempiinsa.
Itse myös jos meillä tulee "haista p*ska" vastaan et' sieltä päin tuulee..
Olen vain ja ainoastaan yhden kerran haukkunut mutsia lehmäksi ja se TODELLAKIN pieksi mut...
sano ett; tietäsitpä vaan mitä sulle ois nyt tapahtunu ellei oltas suomessa.
Jos mietitte mitä teen tällasilla sivustoilla nii yritän ite tulevaisuudessa olla parempi äiti ku mitä oma äitini minulle oli. Lapsi saa haukkua minua vaikka lehmäksi jos siltä tuntuu, ei siinä mitään, kunhan ei opi haukkumaan muita samallailla.
Oma äiti haukkuu minua koiraksi, läskiksi ja vaikka miksikä muuksi ja sanoo että näytän huoralta. No miltä minusta tuntuu? Tekisi mieli tappaa se, mutta tiedän seuraukset. Minulla on kaveri joka on puukottanut omaa isäänsä ja toinen kaveri on paukaissut mutsiaan päin näköä niin että juoksi poikaansa kerran vessaan piiloon...
että, varokaapa hakkaamasta omia lapsianne.
Kun on oma lapsi kasvatan hänet rakkaudella, en "pakolla". Mutsi on monesti sanonut ettei halua mua ja että voisin painua isän luokse asumaan ja toki on heittänyt pihallekkin -ensimmäinen kerta oli silloin kun olin 2 lk ja sen takia että olin liian myöhään kaverilla D:<
Mulla oli tapa itkeä aina kun äiti hakkas, mut nyt ei oikein kiinnosta VITTUAKAAN.
Olin kiltti ja hyvin kasvatettu lapsi, mutta murrosiän pahimmassa vaiheessa ihan hirviö. Siis äidilleni.
Äitini ei muistele pahalla, vaan sanoo, että sellaista se murrosikä on. Itsellä vaan on paha mieli vielä 20 vuoden jälkeenkin.
Toivottavasti osaan olla yhtä järkevä aikuinen oman teinini kanssa.
ja en reagoi sen enempää. Joskus sanon hieman myöhemmin kun teini rauhoittunut, etten yhtään kyllä tykkää jos minua nimitellään.
äiti aina raivon valtaan sanomalla kommentteihini "mäkin rakastan sua just tollasena" kokeileppa sitä ens kerran ku lehmittelee.. Saattaa saada lisää vettä myllyynsä mut koitat vaan hymyillä asialle niin jossain vaiheessa huomaa sun provosoinnin olevan turhaa :D
En itse ole kunnolla ikinä huutanu lapsille. Eikä nekään ole huutanu mulle.
Olin itse teininä rauhallinen. Jospa tuo periytyny :)
Ja jos tulis niin sais selkäänsä niin että tietäis saaneensa.
Ja näyttäisin sen myös teinille.
Ei teini-ikä ole syy haukkua ja käyttätyä huonosti ja loukkaavasti toisia kohtaan.
Itselläni on 15v teinipoika, kyllä meilläkin kuuluu kaikenlaista, myös haukkumista. Jos minua jokin loukkaa, ilmoitan siitä ja odotan anteeksipyyntöä, yleensä se sanotaan viimeistään nukkumaan mennessä.
Rauhoitutte molemmat ja sitten vaikka teette jotain kivaa yhdessä. Voit sanoa teinille miltä sinusta tuntuu kun hän nimittelee sinua noin ja sanoa että perheessä ei pitäisi nimitellä toisia, mutta ymmärrät että joskus kuohuu yli. Tämä myös tarkoittaa, että et voi nimitellä teiniä. Jos teiniä nimitellään perheessä niin vanhemmat kyllä ansaitsevat osansa tunnekuohuista.
Jos vanhempani olisivat antaneet minulle tai veljilleni nimittelyn vuoksi selkää niin tuskin olisimme lopettaneet haukkumista vaan lisänneet sitä piruuttamme vaikka olisivat antaneet minkälaisen selkäsaunan (vaikka nimittelimme tai huusimme vanhemmille todella harvoin. Luultavasti olisin ollut todella vihainen vanhemmilleni.
Ei tuollaisia juttuja kannata ottaa kovin vakavasti. Melko ikään kuuluva juttu eikä sillä ole paljoa mitään tekemistä kasvatuksen kanssa. En taida tietää ainoaakaan teiniä, joka ei olisi suuttunut joskus vanhemmilleen. Teininä oleminen on joskus todella rasittavaa ja se purkautuu pihalle jossain vaiheessa.
Minkälaisen mallin haluaisit tuolla siirtää lapsellesi?
Eli siis elämän toteuttamisen ja ongelmanrataisun mallin?
Ja jos tulis niin sais selkäänsä niin että tietäis saaneensa.
nimittelemällä tai vittuilemalla. Onko sellaista ehdottavat itse edes aikuisia!
Huumoria kehiin. Lapsihan se teinikin on. Vähän kuin uhmaiässä jälleen.
Jos oikeasti loukkaa, mitä hän sanoo, niin loukkaantukaa - mutta älkää vittuilko takaisin.
Jos alatte haistattaa tai komentaa ulos, mitä teini siitä oppii? Että mitä ilkeämpi on, sen parempi. Ja pahimmillaan se takaisinvittuilu osuu todella arasti siihen lapseen.
Sanokaa mieluummin sitten (jos ette huumorilla pysty ottamaan asiaa), että "tuo oli tosi ilkeästi sanottu. Mitä tykkäisit, jos minä tuollaisia sinulle sanoisin". Ja vetäydytte sitten takavasemmalle. Kyllä ne teinitkin ovat sikäli ihan kehityskelpoisia ja ihmisiä, että tyynnyttyään ilmaisevat olevansa pahoillaan, tavalla tai toisella.
Nauraisin ja kysyisin eikö se säälittävä pikku paska osaa edes pilkata. Läskiä musta ei saisi tekemälläkään. Vasikka voi mennä ulos tuulettumaan jos on hiekkaa vaginassa.
Muistelen että joku asiantuntija sanoi että on huono jos teinit ei jossain vaiheessa nimittele ja hauku vanhempia ja kyseenalaista vanhempien toimintaa ja toimintatapoja.
Hyvä konsti on ollut kun lapsi sanoi minua apinaksi niin vastasin rauhallisesti että yleensä lapset tulevat vanhempiinsa. Lapsiahan teinit vielä ovat monet eivät ole aikuisia vielä 18 vuotiaanakaan.
Muistelen että joku asiantuntija sanoi että on huono jos teinit ei jossain vaiheessa nimittele ja hauku vanhempia ja kyseenalaista vanhempien toimintaa ja toimintatapoja.
Hyvä konsti on ollut kun lapsi sanoi minua apinaksi niin vastasin rauhallisesti että yleensä lapset tulevat vanhempiinsa. Lapsiahan teinit vielä ovat monet eivät ole aikuisia vielä 18 vuotiaanakaan.
kyseenalaistaa vanhempien päätöksiä ym mutta ei huutamalla eikä nimittelemällä. Sitä kutsutaan puhumiseksi ja minä kutsun sitä marinaksi ;)
osaa edes pilkata. Läskiä musta ei saisi tekemälläkään. Vasikka voi mennä ulos tuulettumaan jos on hiekkaa vaginassa.
tämä oli ihan kauhistuttavaa... että oma äiti haukkuisi teiniä paskaksi ja puhuisi vaginoista yms... huhhuh.
tuo ammuminen on hyvä. =DD huumoria ja rakkautta ja hyväksyntää ja ymmärrystä, sitähän ne teinit kaipaa.
missä kirosanat yms?
olisin tosi tyytyväinen
läski ne ole, lehmästä ei niin väliä
huumori keventää ilmapiiriä... ensin voi ammua, mut sitten pitää kyl sanoa, että "tuo oli kyllä loukkaavaa ja pyydäpäs anteeks!"