-20 astetta. Vauva 7kk. Ulos?
Eli kuinka kauan saa olla 7 kuukautisen kanssa ulkona vaunuissa -20 asteen pakkasessa? Meillä olisi suht pakollinen meno, jossa menee n. 15 - 20 minuuttia per suunta.
Kommentit (27)
neuvolakäynnit ja kauppareissut, mutta en sitä, että pienet muksut -32 asteessa, osa jopa nukuttaa vauvaa ulkona noilla lukemilla. EN ymmärrä.
Kuka prkl on sanonnu et oon nukuttannu lapseni tossa pakkasessa? TÄH? Asian sivusta pitää teidänkin vääntää asiat!
olkoonkin lähes 20 astetta pakkasta, aina on lämpimänä sisään tullut =)
Mutta moni mamma vähät välittää vauvansa keuhkoista, inttää vaan, että harsot suojaa.
Huomaatko eron? Itse laitan aina pyyhkeen ja kun kädellä kokeilen, vaunuissa on ihanan lämmintä ja mukavaa nukkua pehmoisen ja lämpimän lampaantaljan päällä..
pitäny tuo -20 rajana suunnilleen nukkumisen kanssa mutta kylmemmälläkin on nopeasti ulkoiltu.
Esim. tänään mun 8kk kyllä lähtee asioille mun kanssa n.20 min ulkona vaikka -25.
päiväunet kyllä nukkuu tänään sisällä.
pakkasessa. Kyse nyt hitto oli edelleenkin siitä reissusta minkä ap:n piti käydä joka oli vartin matka suuntaansa. Itse olen käynyt vaunuilee -20 pakkasessa mutta tuonut sisälle nukkumaan.
t. järjen käyttö on sallittua :DD
No niin nyt ollaan jo takaisin reissulta. Olisin varmaan siirtänyt menoa, mutta näkyi olevan luvattu loppuviikoksi ja vielä ainakin maanantaiksikin samanlaista pakkasta, joten ei siksi onnistunut.
Päällä oli villahaalari, toppapuku ja untuvamakuupussi, ja sitten tietty vaunun peitto ja tuulisuoja. Kypärämyssy vielä toppalakin alle. Vähän matkaa mentiin ilman harsoa mutta kun vauva alkoi näyttää siltä, että on raukea niin laitoin vielä harson aukon suulle.
Lopputulos: vauva ei valittanut ja edes nenä ei ehtinyt tuolla matkalla mennä kylmäksi. Kävelin sen verran rivakkaan, että ei ehkä mennyt edes sitä 15 minuuttia per suunta.
Kunnolla vaatetta päälle ja sadesuojat vaunuun. Harso siihen aukon eteen. Vauva makaa kumminkin niin "syvällä" vällyjen välissä ettei se hengitysilma siellä vaunoissa laske niin alas kun mitä mittari näyttää.
Lapsensa ulkona parvekkeella nukuttanut 25 asteen pakkasessa. Ei ollut edes nenänpää kylä pojalla kun tuli sisään.
Ilmeisesti olette itse olleet aina sisällä pienenä. Äitini ei muista mitään mistään -10 asteen pakkasrajoista 1970 luvulla.
Käyttäkää järkeä hyvät ihmiset!
T. äiti Hesasta
kyse nyt oli siitä että ap:n piti käydä vaunuilla jossain ja oli vartin matka tms,eikä mistään prkl koululiikunnan rajoista. Oonko puhunnu et oon 9kk ikäsen kanssa menossa luistelmaan,eihän tämä osaa kävellä vielä niin saati sitten luistella,vai itellästkö 9kk ikänen muksu jo luistelee? :D Ja toisekseen en ole Lapista :D