Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni aikoo maalariksi

Vierailija
21.01.2010 |

..ei siis taide- vaan remontti- ja rakennusmaalariksi.

Pakko sanoa, että en oikein tykkää hänen ammatinvalinnastaan.

Eikö tuollainen työ ole kovin raskasta ja pölyistä, ja vielä kaikki ne liuotinaineet ja kemikaalit, mitä maaleissa on..

Löytyykö ketään naispuolista maalaria? olisi kiva jos kertoisit ammatista!

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sanoi eräs kouluttautuja.

Naiset tekee huolellisemmin työn.

Et ihan paskaa toi yksi puhuu.

Vierailija
42/52 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mukava ihminen ja ahkera työntekijä. Töitä riittää.

Lisäksi siskontyttöni aloitti opinnot mutta lopetti ne 1v kuluttua. Kyllästyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maalasin meidän 90 neliön uuden kämpän seinät (kattoa ei onneks tarvinnut) ennen muuttoa. Ihan tajuton homma pestä ne seinät, peittää kaikki lattiat, teipata miljoona asiaa piiloon, irrottaa / teipata listat, maalata pohjamaalilla ja 2-3 kertaa varsinaisella... huhhuh. Mielettömän raskasta puuhaa.

Vierailija
44/52 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vaan menee. Työttömyys korkea. Suhdanne vaihtelut hyydyttyvät alan, joskin viiveellä. Kapuloita rattaisiin aiheuttaa myös kilpailu ulkomaalaisen halpatyövoiman kanssa. Se on sitten pari vuotta kortistossa ja alan vaihto(worst case).

Vierailija
45/52 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se telaaminen vaatii todellakin voimia, kaikki muu oli näpertelyä siihen verrattuna (no myös pesemisessä tuli tosissaan hiki).

Mä maalasin meidän 90 neliön uuden kämpän seinät (kattoa ei onneks tarvinnut) ennen muuttoa. Ihan tajuton homma pestä ne seinät, peittää kaikki lattiat, teipata miljoona asiaa piiloon, irrottaa / teipata listat, maalata pohjamaalilla ja 2-3 kertaa varsinaisella... huhhuh. Mielettömän raskasta puuhaa.

Vierailija
46/52 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei en todellakaan suosittel itse olen ja aina työt katkolla ainakin pienllä paikkakunnilla ja muutenki aika pölyinen likainen ammatti en rupeaisi jos olisin nyt ammattikoulu ikäinen. tämä minun mielipide.tula

Vierailija
47/52 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni suoritti kaksoistutkinnon lukio/maalari, 3,5 vuodessa, yo-kirjoitti 4 ainetta.

On ollut yrittäjänä 2 vuotta eikä työtöntä päivää ole nähnyt.

Olen niin onnellinen hänen puolestaan.

Vierailija
48/52 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen harhaluulo tämä on, että tytöt haluaa vain entisöidä ja koristemaalata? Kyllä kaikilla raksoilla, missä olen ollut, on naiset niitä rappukäytäviä ja huoneistoja tasoittaneet, hioneet ja vedelleet ruiskulla tai rissalla. Ja työnjohtajat sanovat aina, että naiset tekee parempaa jälkeä. Niin paljon olen korjaillut jätkien jättämää sotkua, että huhhuh! En sano, että kaikki miehet huonoa jälkeä tekee, mutta....

Maalaaminen tai tasoitetyöt eivät ole niin raskaita, ettei normaalikuntoinen ihminen niihin pystyisi. Joten ne, jotka sanoo, ettei naiset voi näitä hommia tehdä, eivät ole rakennustyömaata nähneetkään! 

T: Nainen, tasoitemaalari uudisrakennuspuolelta

Vierailija
49/52 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikki sisämaalit ole nykyään turvallisia, vaikka sitä joisi? Maalareillekin on aina töitä, joten mammakin voi olla ihan turvallisin mielin. Ihan hyvä ammatti se on.

Vierailija
50/52 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olisin vain toivonut, että tyttö olisi valinnut lukion.

Aikoo tosissaan hakea johonkin maalariammattikouluun ensi keväänä. t. ap äiti

Vaikka onkin vanha ketju niin tähän pakko kommentoida vanhempien painostuksesta lukion käyneenä. Tajusin vasta lähemmäs 30 vuotiaana ettei akateeminen työ ole välttämättä mun juttu. Olio etten tiedä yhtään mitä itse haluan kun tullut vanhemmilta kritisointia kaikista valinnoistani. Tällä hetkellä olen läpikypsä siihen paasaukseen, miten vanhempani haluaisivat elää elämäänsä mun kautta. Lukion ja kaksi ammattitutkintoa käyneenä(jotka eivät kummatkaan olleet mun juttu) olen alkanut harkitsemaan myös noita maalarin hommia. Kuullut kaverilta joka tehnyt jo pidemmän aikaa, että ihan okei hommaa on. Mielummin sitä kun jotain missä pää halkeaa numeroiden ja päsmäröinnin takia. Antakaa ihmiset jälkikasvunne itse päättää mitä työtä tekevät, toisten elämä ei ole teidän päätettävissänne

Vierailija
51/52 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta mietin uudelleenkoulutusta alalle jolla olisi töitä, ei asiakaspalvelua (ainakaan paljon) ja olisi fyysistä! Olen 38-v nainen.

Vierailija
52/52 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se hyvä osata remonttihommia naisenkin kun nykyään miehet eivät enää juurikaan niitä osaa. leikkivät mielummin tietokoneilla. säästää pitkän pennin kun osaa kotirempan tehdä itse. kyllä se hyödyllinen taito on vaikkei työkseen tekisikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi