Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hautajaisvaatetus

Vierailija
20.01.2010 |

Tarjoaiskos AV-raati apua?

Olisi viikonloppuna hautajaiset. Mulla on mustat housut ja niihin kuuluva jakku, mutta ne ovat kiiltäviä. Voinko mennä kiiltävässä vai pitäisikö käydä ostamassa mattamustat vaatteet? Kuuleman mukaan hautajaiset ovat pienimuotoiset ja epäviralliset.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdin jo miehelle sanoa, että kyllä AV:lla tiedetään, joten älkää pettäkö mua.

Vierailija
2/14 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelaisin varman päälle ja ostaisin mattamustan asun. Sitä voi käyttää myöhemminkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on jotain glitteriä niin ei käy, jos hillitty niin ok.

Vierailija
4/14 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satiini kyllä käy, ehkä silkkikin. Paljetit on jo liikaa.

Vierailija
5/14 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden kirjo oli suuri, joten mielestäni ihan hyvin voit laittaa..

Vierailija
6/14 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siis kiiltävät? PVCtä?

Kuinka hyvin tunnet muut hautajaisvieraat? Kuinka läheinen olit haudattavalle?

Jos tunnet hyvin ja olit läheinen, niin silloinhan "ulkoinen paine" ei ole niin kova, verraten, jos kyseessä on esim. miehesi puolen isotäti takahikiältä, jolloin suurimmalla osalla muusta saattoväestä on syytä tuijottaa sinua. :)

Vierailija
7/14 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin tökkii tuo kiiltävä.. tosin onko se tosiaan vain satiinia vai ehkä jopa lurexia, paljetteja??

Vierailija
8/14 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään glitteriä tai paljetteja ole, mutta kangas itsessään (Puuvillaa ja polyesteriä) on samallalailla kiiltävää kuin silkki ja satiini, eikä semmoista mattaa kuten pelkkä puuvilla.

Vierailija
9/14 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on miehen mummi. Hautajaisissa on ko. henkilön lapset ja lapsenlapset. Anoppi oli sitä mieltä, että mieheni voi tulla tummanharmaassa puvussa, eikä tarvitse hankkia mustaa pukua jne.

Vierailija
10/14 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti hieno puku, mutta kuulostaa enemmän juhlallisimpaan tilaisuuksiin sopivalta. Siis sellaisiin iloisten ja arvokkaiden juhlien puku. Hautajaisiin pitäisi laittaa hillittyä. Voisin jopa loukkaantua jos tulisit läheiseni hautajaisiin kiiltävässä puvussa.

Vierailija
11/14 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamalla eurolla saat oikean hautajaisasun.

En laittaisi mitään kiiltävää jotain rajaa sentään.

Vierailija
12/14 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä mun sitten pitää käydä ostamassa mustat suorat housut tms. Hameessa ei taida parinkymmenen asteen pakkasessa tarjeta haudalla.

Vierailija
13/14 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voit mennä niissä kyllä . Saat mennä omana persoonanasi mukaan , sellaisena kuin olet . Pukeutumisesi on osa persoonaasi. Asenne on tärkein , he ovat surevia ja tärkeintä ei ole vaatteet . vaan osanotto sanoittakin ja läsnäolo, tilaisuuden kunnoittaminen pienin elein. Kauheaa on omaisena kuunnella iloista naurua ja puheenräminää, kun on tuska sisällä . Ehkä ei surussa edes tule vaatetusta seurattua, kunhan paikat eivät ole paljaina . Itse muistan isäni hautajaisista se hyvän mielen , kun olivat naapurit tulleet joukolla saattamaan itsemurhaan sairaudessaan päätynyttä isääni.

Vierailija
14/14 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos muut asusteet/korut/kengät/meikki ovat hyvin hillittyjä: Ei seksikkäitä kenkiä, ei avonaisia kaula-aukkoja, ei isoja koruja, hiukset hillitysti kiinni.