Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä diagnoosilla 36v pääsee nopeimmin eläkkeelle?

Vierailija
20.01.2010 |

Käykö lorvikatarri? Ei kiinnostais enää töitä etsiä kun niitä ei kerta kaikkiaan ole. Eläkkeellä saisin enemmän rahaa ja asumistukea isompaan asuntoon, alennusta junissa, teatterissa, yms.

Tahtoo eläkkeelle jo ens kuussa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkärissä roikkumista edessä. Ei kiinnosta, enkä jaksa niitä lappuja täytellä.

Vierailija
2/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mulle muutenkaan työttömänä mitään ansioeläkettä kerry.

Työkyvyttömyyseläkkeellä voisin asua kaksiossa ja tehdä mitä huvittaa. Nyt pitää ilmoittautua jatkuvasti työkkärissä ja ei voi asua kuin yksiötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siinä ois kuitenski parempi tulotaso?

Ihan vaan pikku "onnettomuus" töissä ja loppuelämä turvattu. Käviskös sokeus?

Vierailija
4/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

masentunutta ajattelin seuraavat 2 vuotta teeskennellä. työkkärin korvaus on 400€ ja sairaseläke olis yli 500€ ja lisäksi eläkeläisen asumistuki on isompi ja eläkeläinen voi asua yksinään vaikka 70 neliön asuntoa.

Tahtoo eläkkeelle.

Vierailija
5/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä vielä tähän ikään mennessä ollut kuin pari puolen vuoden pätkää.

Vierailija
6/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on pari kaveria, joilla oikeasti olisi siihen minusta tarve ja oikeus, mutta ei toivoakaan, että sellaisen päätöksen jotenkin saisi.

Vierailija
7/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silloinkin pitäisi osoittaa kyseessä olevan krooninen, vakava sairaus.

Vierailija
8/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnteko ei kiinnosta ja mulla on krooninen työallergia ja lorvikatarri.

Vierailija
9/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että leikkii masennusta 2 vuotta siihen, ettei tarvitse enään töihin vaivautua? Vai kauanko sitä pitää leikkiä?

Vierailija
10/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi töitä tehdä, mutta elämä olis ihan laadukasta vielä ainakin toiset 36 vuotta.

Vierailija
11/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikein pääse takaisin työelämään, vaikka haluaisi.

Vierailija
12/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutut D-luokan kansalaiseksi, ja on väärin pettää kun kerran olet ilmeisesti työkykyinen. On surkeaa olla toimeton ja kuulla pilkkaa jopa omaisilta yhteiskunnan elätistä . Hoitoa et saa , vaan sinut pannaan fyysistenkin sairauksien puolesta ulos jonosta, jos et tapella jaksa . Ei siis hoideta esim.sydänsairauksia kun olet tuottamaton kansalainen.Keski-Suomessa laitettiin kuolion kanssa psyykkisesti sairas ihminen kotiin kuolemaan . Olet siis jätettä eläkeläisenä ja sairaana. Eläkeindeksi taittaa tulon niin , että jäät koko ajan jälkeen elintasossa . Älä leiki tulella . Itse jouduin luopumaan työstäni uuvuttuani, tuli paniikki yms. En kestä rasitusta vieläkään , mutta pärjään kyllä kun huomioin jaksamisesni . Olin 16 vuotta samassa työssä .

Vierailija
13/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilenpä kuitenkin, meniskö läpi psykiatrilla masennuksen näytteleminen.

Toki masennus oireilee hyvin moninaisesti eikä kaikilla samalla lailla, mutta psykiatrit nyt on vaan aika hyviä lukemaan ihmistä...

Varmaan jos perehdyt hyvin aiheeseen ja olet hyvä näyttelijä, hallitset kroppasi ja pysyt hyvin roolissa koko vastaanoton ajan...?

Vierailija
14/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa löysässä hirressä roikkumista päivästä toiseen eikä auta vaikka itseäsi kouluttaisit kun on vaan sellaisia rajoitteita että lähäriksi ei voi alkaa ja lääkäriksi ei älli ja rahat riitä opiskella.

Että eipä oo paljon työllistymisnäkymiä luvassa kun hoiva-alalle ryhtymistä ei voi edes harkita.

Vierailija
15/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää olla tarpeeksi pitkään ja systemaattisesti sekaisin, kun on ton verran nuori vielä. Joku sairaalajaksokin näyttäisi papereissa hyvältä...

Sukulaiseni sai sairaseläkkeen näyttelemällä 56-vuotiaana eli alkoi valittaa, kävi psykiatrilla, terapiassa, sai lääkityksiä (haki toki apteekista, kun Kela tarkastaa, muttei syönyt) ja 1,5 vuoden jälkeen napsahti sairaseläke. Lääkäri sanoi suoraan, että syy eläkkeen saantiin noinkin nopeasti oli ikä ja se, että tällä sukulaisella oli yhtenäinen työhistoria 23-vuotiaasta (ei oletettava pinnari) ja työssä ei voi olla "pipipäänä", kun työ on sen verran vaativaa ja ihmisiin vaikuttavaa. Kaikki tämä tapahtui, koska tajusi, että hänen työnsä loppuu parin vuoden sisällä ja uusi työ 58-vuotiaana on mahdoton ja eläkeputkessa edut huonot, joten sairaseläke oli paras.

Vierailija
16/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttu olis saanut eläkkeen alle kolmekymppisenä skitsofrenia- diagnoosilla, mutta ei halunnut sitä. Toinen tuttu sai sen oltuaan vuoden mielisairaalassa. Mäkin varmaan saisin nyt 27- vuotiaana, jos nyt yhtäkkiä alkaisin esittää, että kuntoni on romahtanut, mulla sairastelua takana viisi vuotta, terapiaa myös viisi vuotta ja kaksi sairaalajaksoa. Kolme mielenterveyshäiriödiagnoosia. Mutta haluaisin töihin..

Vierailija
17/30 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

9mm nikkelivaippa napilla ohimolohkoon. Pääsee kato tonne pilven reunalle treenaan harpun näpyttelyä tai sit siihen alakertaan tekeen oikeita töitä hiilen lappauksen merkeissä..Ei tarvi enää lampata työkkärissä ja ku kaikki kaltaises tekee noin niin saadaan meidän pienyrittäjien verot ainaki vähän pienemmäks ku nämä 55%. Juu olen katkera vuodattaja. Nyt oikeesti. PERKELE.

Vierailija
18/30 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 12 vuoden narkomaanitausta, kuivilla nyt jo 8 vuotta.masennus ja ahdistushäiriö, sekä kaksisuuntanen. 4_5 vuotta ollut kuntoutustuella. Psykkan polilla ainakin kerran kuussa + psykiatrit sekä 4 vuotta psykoterapiassa.

Ei tässä ainakaan vielä olla eläkkeellä. Et onnee vaan sille joka ihan vapaehtoisesti lähtee tänän rumbaan.

Vierailija
19/30 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin varmaan saisin nyt 27- vuotiaana, jos nyt yhtäkkiä alkaisin esittää, että kuntoni on romahtanut, mulla sairastelua takana viisi vuotta, terapiaa myös viisi vuotta ja kaksi sairaalajaksoa. Kolme mielenterveyshäiriödiagnoosia. Mutta haluaisin töihin..

Heti jos ihminen itse alkaa haluta eläkkeelle alkaa ainakin meillä mtt:n henkilökunnan hälytyskellot soida. Sairaat ihmiset nimittäin useinkaan eivät halua eläkkeelle, vaan haluaisivat töihin.

Vierailija
20/30 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että leikkii masennusta 2 vuotta siihen, ettei tarvitse enään töihin vaivautua? Vai kauanko sitä pitää leikkiä?