päivähoidon ns. virikelasten äidit!
kuinka usein ja kauanko kerrallaan teidän lapsenne ovat päiväkodissa? minkä ikäiset lapset? paljonko maksaa?
suunnittelen joukkoonne liittymistä.
Kommentit (84)
Mutta jossain vaiheessa 4 v. oli 3 x 4 h viikossa, maksoi jotain 70 e
eli sen aikaa kun kuusivuotias on eskarissa samassa päiväkodissa. Maksu hieman vajaa 120 euroa.
Ei olisi onnistunut eskariin ja kerhoon vieminen kun ovat eri suunnilla mutta samaan aikaan. Ja tyhmältä olisi tuntunut myös ottaa lapsi vuodeksi pois ja taas ensi syksynä samaan paikkaan eskariin.
Kolmena päivänä viikossa, joskus haen kolmelta, joskus vasta puoli viideltä. Kustantaa 158 €/kk, noin 67% kokopäivähoidon hinnasta. Lapsi tykkää tosi paljon päiväkodista (oli samassa paikassa hoidossa jo ennen kuin sain toisen lapsen), mutta tykkää myös kotipäivistä.
puolipäiväisesti eli max 5 tuntia päivässä. Saattavat tosin usein olla vain kahtena-kolmena päivänä, kun useimmiten pidän heitä kotona osan viikkoa. PIdin paikat sen takia, että kyseinen päiväkoti on erittäin haluttu ja sinne on pitkät jonot muualtakin kuin omasta kaupunginosasta ja kuopus pääsee (johtaja lupasi) samaan päiväkotiin ohi jonojen kun aika koittaa. Jos olisin ottanut kaksoset kotihoitoon, ei olisi mitään takeita siitä, mihin päiväkotiin sitten sijottuisivat, huonolla tuurilla kaikki kolme eri päiväkoteihin...
minun esikoinen täyttää syksyllä 5 vuotta. tähän saakka on ollut kerhossa muutamana päivänä viikossa, mutta syksyn suhteen olen miettinyt jos laittaisin päiväkotiin osa-aikaisesti.
en tiedä olisiko parempi muutama koko päivä viikossa vai esim. nuo aamupäivät kaikkina arkipäivinä. tai millaisia vaihtoehtoja olisi.
ihan kokopäiväiseen hoitoon en häntä halua laittaa, itse olen pienemmän lapsen kanssa kuitenkin kotona.
jotka ette viitsi hoitaa itse lapsianne.
Toiset OIKEASTI hoitoa tarvitsevat jonottavat paikkoja ja kun saavat on ryhmät ylisuuria teidän kersojen vuoksi.
5 kertaa viikossa, maksaa noin 100 euroa.
Kolme lasta toistaseksi vielä hoidossa.
13 päivää kuussa, koko päiväsenä.
Jahka vauva syntyy loppuu tämäkin viimenen tarve ja lapset jää kotiin.
Ja nro 12: meillä lapset on aikanaan alottanu hoidon koska menin töihin: hoidon on saanut helpolla.
Lapsille on kaikille tässä maassa järkättävä hoito jos siihen tarve. Se on kunnan velvollisuus, ei vanhempien tartte lähteä jojottelemaan lapsia pitkin ja poikin muuttuvien tilanteiden mukaan..
Kasva aikuiseksi!
ei olisi koko päiväkotia. Ja sitten työssä käyvien lapset jonottaisivat mutta kauempana olevaan päiväkotiin.
jotka ette viitsi hoitaa itse lapsianne. Toiset OIKEASTI hoitoa tarvitsevat jonottavat paikkoja ja kun saavat on ryhmät ylisuuria teidän kersojen vuoksi.
kyllä kerhon voi perustaa, ja palkata sinne ammattitaitoisen työvoiman. Ei tarvi itse opettaa. Mutta suomalaisessa ajattelussa kaikki lähtee itsensä ulkopuolelta: kunnasta, "hyvinvointi"valtiosta, jostain muualta kuin siitä, että itse käärin hihat ja teen. Koko koulusysteemi on yksi sosialismin jäänne, ja suomalaisten luottamus sen ylivoimaisuuteen on ihan vitsi. Vanhempien valinnanvara oman lapsensa koulunkäynnin suhteen on minimaalinen, koulut ja päiväkodit tuottaa tasapäistä, ideaköyhää ja luovuuteen kykenemätöntä massaa, jolla ei tulevaisuuden työmarkkinoilla ole kysyntää kun työntekijäluokan työt on jossain Kiinassa.
Ja tällaiseen putkeen ollaan lapset työntämässä heti syntymästä lähtien. Huh!
Parasta lapselle olisi, jos hän olisi 5 päivää viikossa klo 8-12.
Syyt: Kaikki toiminta ja hauskuus tuolloin. Lapsi saisi tehdä kaikkia juttuja, mitä muutkin lapset. Esim. Askartelut, jumppatuokiot, sadutukset ja pelaamiset. Ei olisi aina pihalla toiminnasta ja päiväkodin säännöistä. Kaverisuhteet pysyisivät.
Käytännössä on nyt ollut vain 3-4 pv/vko ja tarvisi varmaan laskea tuota sovittua hoitoaikaa. Lapsi on ollut virikelapsi joulukuun alusta, kun jäin äitiyslomalle. On menty vähän katsellen tilannetta. Vauva ei ole vieläkään syntynyt.
takia, ettei halunnut jättää jo hyviksi muodostuneita kaverisuhteitaan kun vauva syntyi...on muutenkin ujo ja arka tutustumaan joten hyvä näin.Poika on onnellinen kun tietää, että samat kaverit tulevat eskariinkin.
On joka arkipäivä 6 tuntia hoidossa, eikä maksa mitään.