Äidinmaidonkorvike ja diabetesriski: missä iässä "vaara ohi"? ov
Imetys on ollut aika tuskaista ja hankalaa, mutta olen sinnitellyt väkisin kun en ole halunnut antaa lehmänmaitopohjaisia korvikkeita. Vauva on nyt 8,5 kk ja mietin että aloittaako korvikkeen antaminen vai ei? Maitoa ei tunnu tulevan tarpeeksi, ja lisäksi vauva puree nännejä ja ne ovat ruvella melkein koko ajan ja imetys sattuu.
Onko jollain tietoa missä iässä pahin diabetesriski alkaa olla ohi? Eli mikä olisi "turvallinen" ikä aloittaa korvikkeen antaminen?
Kommentit (25)
Ei korvike aiheuta diabetesta kuten kylmettyminen flunssaa tai pilaantunut ruoka ruokamyrkytyksen vaan joillekin siitä voi jäädä taipumus saada db ehkä kymmeninkien vuosien kuluttua:)
Mulla on 4 lasta joista jokainen on saanut korviketta jossain vaiheessa (2 pelkästään) ja kaikilla on alhainen verensokeri, eli aivan päinvastainen ongelma. Mutta ei siis johdu korvikkeesta vaan on perinnöllinen taipumus sekin.
käynyt syntymästä saakka veri- ja kakkakokeissa sokeritutkimuksessa koska istukasta löytyi geenimuoto joka altistaa 5 % muita lapsia enempi sokeritaudin puhkeamiseen.
Sokeritauti ei ole allergia. ;)
tuota juomista, oikeastaan se kyllä voisi olla syynä, koska olen aloittanut urheilun enkä ole lisännyt juomista yhtään! Kiitos vinkistä!
Tuonne 10 kk ikään haluaisin sinnitellä, sitten vaihdan korvikkeeseen joka tapauksessa, mutta just nyt tuntuu että 1,5 kk on ikuisuus eikä tästä touhusta tule mitään.
ap
ap lienee ratkaisun jo tehnyt