G: Yo-kirjoitus arvosanasi?
Kommentit (58)
kentillä ei kuulukaan harjoittaa tieteellistä argumentointia. Palsta on pelkkää viihdettä.
yläasteen ja lukion päättöarvosanoista, ylioppilaskirjoituksen tuloksista sekä graduarvosanoista, en ihmettele yhtään, että meillä on "valelääkäreitä". Argumentointikyvystä ja kieliopin hallinnasta päätellen olisin odottanut vähän erilaisia arvosanoja palstalaisilta. Toisaalta monethan meistä ovatkin anonyymisti joko kauppatieteen maistereita tai lääkäreitä :D
äidinkieli M
englanti C
ruotsi C
reaali C
ja suoraan sanoen, en lukenu kirjoituksiin oikeestaan yhtään. Lukion poissaolot oli neljässä vuodessa n. 500 tuntia ja kiinnostus täys nolla.
Koko paperia en oo tarvinnu kertaakaan, mutta tulipahan tehtyä :)
Äidinkieli E
Englanti E
Ruotsi E
Matematiikka E
Huitaisin lukion läpi pikavauhtia, joten siihen nähden oikein hyvä suoritus. Paperista oli jopa hyötyä seuraavaan opiskelupaikkaan hakiessani.
Ihan hyvät paperit aikanaan lukiosta sain, mutta sen jälkeen olen opiskellut muuta, tärkeämpänä pitämääni, joten en enää tarkkaan muista, mitä kirjoitin.
Kirjoitin ylioppilaaksi vuonna 1998 ja sain muistaakseni viisi eximiaa ja yhden magnan. Rupesi häiritsemään etten muista, joten pitää varmaan lähteä kaivelemaan kaappeja.
ja nyt on kaksi FM tutkintoa suoritettu kahteen eri tiedekuntaan.
M C C B
Puolustukseni sanon, että kävin ammattilukion, eli lukulomaa ei ollut ja kirjoitukset oli työharjoittelun kanssa päällekäin.
Mutta tyytyväinen olen kuitenkin!
M C C B
Puolustukseni sanon, että kävin ammattilukion, eli lukulomaa ei ollut ja kirjoitukset oli työharjoittelun kanssa päällekäin.
Mutta tyytyväinen olen kuitenkin!
nykyään kauppatieteiden maisteri, mutta noista arvosanoista ei ole ollut hyötyä kauppakorkean pääsykokeiden jälkeen...
LLLMM (järjestyksessä laaja matikka,b-ruotsi,c-ranska,a-englanti ja äidinkieli)
Mulla on muistikuva etten olis paljon lukenut, mietin että ei sitä enää kuukaudessa voi pelastaa mitään jos ei kolmeen vuoteen oo mitään päähän jäänyt.
sama tendenssi jatkuu:työmäärääni nähden saan suhteessa liikaa positiivista palautetta.Pitäisköhän oikeasti ruveta tekemään jotain...
Riitti mulle, pääsin opiskelemaan sinne mihin halusinkin. Sen jälkeen ei ole ollut merkitystä.
Äikkä L
Ruotsi E
Reaali M (jäi harmittamaan, olisin toivonut E:tä, koska olin aina hyvä reaaliaineissa)
Lyhyt matikka M (iloinen yllätys)
Englanti C
Saksa B (Kirjoitin vain, koska saksasta sai lisäpisteen OKL:n pääsykokeisiin. Arvosanalla ei siis merkitystä).
Tottakai muistan, jopa melkein kaikki reaalin kysymykset, joihin vastasin. Ennenvanhaan siis sai valita kaikista reaalin kysymyksistä ja vastata haluamiinsa.
Omat arvosanani:
L - reaali
L - äidinkieli
L - ruotsi
M - englanti
M - matematiikka
C - ranska
Mulla oli jotain keskitasoa, mutta ainekohtasia arvosanoista ei mitään muistikuvaa.
pitkä matikka B
reaali M
äidinkieli L
ruotsi L
englanti L
ranska L
Ja kyllä yo-papereiden pisteistä on ollut hyötyä opiskeluissa. Ja kielet menneet läpi tasokokeella läpi yliopistolla.
Kuuluisi kysyä "ylioppilastodistuksesi arvosanat"