Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruukkubasilikan kasvatus sisällä!

Vierailija
12.03.2010 |

Onko siis joku onnistunut tuossa tempussa? Mun kuolee aina päivässä... Vinkkejä siis kaivataan!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se loputtomiin siinä ruukussaan kestä, mutta viikkoja kuitenkin. Valoisa paikka ja tarpeeksi vettä, basilika on melkoinen "juoppo". Itse kastelen alta, kun joskus on tullut hukutettua vahingossa kasvi päältä kastellen. Äitini taas kastelee päältä ja hyvin menee. Hän onkin viherpeukalo, minä en, joten ehkä osaa arvioida veden määrän hyvin.

Basilika on kylmänarka ja tarvitsee valoa. Ja tässä minun vinkkini ruukulle. Kun ostan Järvikylän basilikaa, sen ruukku sopii hyvin muumimukiin ( tai no tietenkin muullekin Teema-mukille). Tosin löysin myöhemmin juuri sopivia pikkuruukkuja valmisyrteille, ei paljoa maksanut.

Ja kun kastelen, nostan kasvia varsista vähän ja lasken kupin pohjalle ehkä puoli desiä vettä. Toki veden määrä riippuu siitä, onko kasvi auringossa ja onko siinä paljon lehtiä. Sellainen riivitty kasvi ei paljoa vettä tarvitse.

Tätivihreän ruukut ovat minulle liian kapeita ja korkeita. Mutta kyllä niillekin varmasti sopiva ruukku löytyy.

p.s. Oliko sun ongelma sitten se, että annoit kaupan ruukun vain olla omassa ruukussaan ilman vettä? Ja älä ikinä laita sitä jääkaappiin!

Vierailija
2/2 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella on mahdollista, että basilika paleltuu matkalla kaupasta kotiin. Lisäksi voi paleltua, jos on pakkasella ihan ikkunan vieressä. Silloin se nuupahtaa väistämättä.

Muuten kaupan basilikat ovat minulla ainakin kestäneet ja kasvaneet monia viikkoja. Etenkin nyt keväällä ja kesällä voivat hyvin, kun saavat reilusti valoa ja vettä. Laitan kaupan "ruukun" ihan tavalliseen suojaruukkuun (on vähän iso, mutta ei haittaa) ja keittiön ikkunan eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi