Kumpi on parempi: Espoo vai Vantaa?
Ollaan etsitty kohtuuhintaista ja sopivan isoa asuntoa omalta alueelta Helsingistä, mutta se on mission impossible. Nyt mulla paloi hermo: jos ei kerran asuntoa stadista löydy niin fine, muutetaan sitten muualle!
Kumpi on lapsiperheelle parempi paikka asua Espoo vai Vantaa? Ja mitkä ovat kivoja alueita? Mielellään junaradan varrella, sillä työpaikat ovat kuitenkin stadissa.
Ja nurmijärven ehdottelijat vaietkoot, kauemmas böndelle me ei tod. muuteta!
Kommentit (41)
sanon, että Espoo ilman muuta. On länsi-Vantaallakin joitakin kivoja alueita. Meidät sieltä hääti pois ahneet kaupungin sedät, jotka halusivat "kaupunkikuvan takia" hävittää pienen puiston ja rakentaa pientaloalueen kylkeen ison toimistokolossin ja parkkitalon. Meillä Tapiolassa on erinomaiset koulut, kivat naapurit, luonnonrauhaa ja halutessaan sekä lentokenttä että Helsingin keskusta ovat lähellä.
hintatasosta en tiedä, voi olla että tuo teidän budjetti ei riitä. Mutta on siellä varmaan halvempaa kuin täällä Etelä-Espoossa
Kaveri muutti Espooseen pari vuotta sitten, en muista paikan nimeä minne, kerran olen siellä käynyt ja aika kaukana oli.
Toinen kaveri muutti Keravalle ja sinne ajoin 20 minuutissa vartsikasta.
teille paremmin, Espoosta ei tuolla summalla taida löytyä kivalta alueelta (Etelä-Espoo) tarvitsemaanne asuntoa. Tikkurilan vieressä esim. Hiekkaharju ja Simonkylä saattaisi sopia, ei ole mitään slummeja. Jos on pistää enemmän pätäkkää, ja bussi kelpaa (tulevaisuudessa ehkä metro) kulkuvälineeksi niin Etelä-Espoo on mielestäni kivempi kuin em. Vantaan alueet ja kaikki palvelut toimii.
ja työpaikka on Töölöössä Helsingissä. Töihin menee kotiovelta työpaikan ovelle 40-45 minuuttia.
Meillä on lähes naapurissa päiväkoti. Itse olen saanut hyvin hoitopaikat, mutta hainkin elokuussa paikkaa. Ja päiväkoti on todella hyvä, ollaan erittäin tyytyväisi. Olen kuullut kehuja muistakin alueen päiväkodeista, kuin myös neuvolassa on hyvä palvelu.
Ja jos on yhtään urheilijan vikaa, niin täältä kyllä pyöräileekin Helsinkiin mukavasti. Itsekin olen muutaman kerran mennyt töihin pyörällä,jolloin matkaan on mennyt sama aika kuin bussilla:)
Asunto joka maksaa Vantaalla kivalla alueella 300t eur, maksaa Espoossa yhtä kivalla alueella ainakin 350 t eur, jollei enemmänkin.
Vantaalta:
Kartanonkoski, Ylästö, Tammisto ovat kivoja. Ylästö (01690) oli taannoisella "millä postinumeroalueella asuvat tienaavat eniten - listalla" top 20:ssä! Ja Vantaan alueista oli korkeimmalla. Tosi rauhallinen, luonnonläheinen pientaloalue, mutta kaikki palvelut mm. Jumbo, lähellä. Uusi alakoulu, 4 päiväkotia. Tervetuloa vaan tänne! t. ylästöläinen (syntyperäinen espoolainen)
Kiitos kaikille vastaajille, mutta etenkin Kartanonkoskea (ja lähitienoita) kehuville! Olette vain vahvistaneet käsitystäni siitä, että kyseessä on mukava paikka. Kartanonkoski näyttääkin viihtyisältä, että siellä ei voi asua onnettomia ihmisiä =)
Täytyykin laittaa ihan oikeasti harkintaan tuo Jumbon seutu, jos siellä oikeasti on niin kiva asua.
-ap
Lippajärveltä Lippajärven rannalta. Autolla sitten Granin tai Keran liityntäparkkiin ja junalla keskustaan. Järvi ihana talvella sekä kesällä.
Vantaalla ei ole mitään siistiä. Itse kyllä suosisin Länsi-Helsinkiä, mutta jos siellä ei ole sopivaa, niin minkäs teet.
minä ainaskin viidyin Vantaalla, Varistossa. Varisto on pieni paikka jossa koulu ja päiväkoti. Siellä ainaskin asuin koko ikäni
Pikkuisen on kuprutellut pään pohjalla vastata teille mutta kivistö on sopivasti kehä radan varrella ja siitä pääsee nopeasti lentoasemalle tai myyrmäkeen, martinlaaksoon, helsinkiin ja matka lentoasemalta helsinkiin on maks. 30min ja ei aamulla kovin kipristellä tarvii jos ajoissa heräilee...
Minä taas asun vestrassa espoon vieressä mettän halki serenaan... En itse oikein tyklää tuon espoon puolista kun metro rakentuu vasta noin viidessä kymmenessä vuodessa kun ei ne kamppaakkaan sitä nopeammin.
Eli sanot siis että kaikki helsingin ulkopuolella on maaseutua eli bändeä ... vittu mikä stadijuntti...
Vantaalla asuu enemmän helsinkiläistä jengiä, Espoo on varakas maalaispitäjä, missä asuu enemmän maalta tulleita, etelässä koulutettuja tai sitten random varakkaita. Espoossa on enemmän lintukotomaisuutta ja merellisyys tekee siitä mukavamman.
Miksi kivaa pitäisi saada halvalla?
Up. Onkohan hinnat muuttuneet toiste päin 10 vuodessa, kun minusta näyttää että Espoossa on halvempia asuntoja myynnissä?
Vierailija kirjoitti:
omasta imagostasi olet huolissasi, niin älä missään nimessä muuta Vantaalle. Se vie sinusta uskottavuuden.
Ei vie katu-uskottavuutta.
Muutin reilu vuosi sitten Espoonlahdesta Vantaalle Martinlaaksoon, juuri asuntojen hintojen takia. Vantaalla sain samalla rahalla enemmän neliöitä.
Espoonlahti on muuten kiva paikka, mutta nyt ihan myllerryksen alla metrotyömaan ja Lippulaivan uusimisen takia. Alkoi ärsyttää se työmaan keskellä asuminen: mihin tahansa suuntaan ikkunasta katsoi, näkyi vain työkoneita, soraa ja kalliota. Plussana meren läheisyys ja mukavammat ulkoilualueet. Lisäksi pistin merkille, että asiakaspalvelu oli parempaa Espoossa.
Mutta oon silti viihtynyt Martinlaaksossa tosi hyvin, vaikka tätäkin aluetta kovasti parjataan. Asema on iltaisin levoton joo, mutta me asutaan 1 km asemasta ja on tosi rauhallista. Nyt olen kotona lapsen kanssa ja ”lapsiohjelmaa” löytyy mielestäni tarpeeksi. Plussaa verrattuna Espooseen (tai no Espoonlahteen, metron alueella asuvia ei varmaan koske) on erityisesti se, että pääsen Helsingin keskustaan töihin 25 minuutissa junalla. Espoonlahdessa piti säätää bussin + metron kanssa.
Oon kokenut, että Vantaa on rouheampi, mutta jollain tapaa ”aidompi” paikka.
on vielä kalliimpia kuin Pohjois-Helsinki.
350k budjetilla voi olla vaikea löytää Etelä-Espoosta asuntoa - mutta sinne ei kyllä juna kuljekaan. Metro tosin tulossa.
Kuten moni jo sanoi, radan varressa on huonosti hyviä alueita.
Leppävaarassakin aseman lähellä on lähinnä kerrostaloja, tiheään rakennettua.
Tuomarila nyt on jonkinmoinen paikka, mutta siinäkin ihan vieressä Suvela ja Kirstinmäki jotka huonoimpia alueita.
Kauklahti on semmoinen jokeri, jotkut tykkää, "kohotti" mainettaan asuntomessujen myötä + siihen lähelle Vanttilaan rakennettu paljon perheasuntoja ja sieltä jaettu tontteja, joten ei ole enää semmoinen "Espoon-peräkylä-mustalaispesä"-maineinen kuin ehkä joskus 20-30 v. sitten. Sieltä saa vielä suht' edullisesti... mun mielestä tosin vähän syrjässä.
Vantaasta en tiedä, inhoan sitä mutta kyllä harkitsen usein silti sinne muuttoa hieman edullisempien hintojen takia.
Kannattaa kuitenkin huomioida Vantaan korkeampi vero% (ja vähän huonommat lasten hoidon tuet, jos aiot olla pitkään kotona)!