Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen kerran avioituneet

Vierailija
20.01.2010 |

Minkä sukunimen valitsitte? Miksi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhteisiä lapsia exän kanssa, enkä tyttönimeä halunnut takaisin. Sitäpaitsi uusi nimi on kivempi. :)

Vierailija
2/13 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän minun nimeni on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi että nimeen on jo tottunut, liikaa vaivannäköä vaihtamisesta työelämässä ja muutenkin.

Vierailija
4/13 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudelleen avioiduttuani otin mieheni nimen. Ekasta liitosta ei lapsia, toisesta neljä.

Vierailija
5/13 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvä niin! Tätä toista liittoa on nyt kestänyt pitkälle toisellekymmenelle.

Vierailija
6/13 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt toisen kerran avioituessani otan mieheni nimen. meillä on lapsi jolla on isänsä (ruotsinkielinen) nimi ja on jotenkin helpompaa kun koko poppoo on saman nimen alla.

tunnen jotenkin muuttuneeni ihmisenä myös. ajattelen avioliittoa nykyään pyhänä asiana joka liittää minun ja mieheni elämät pysyvästi yhteen. mielestäni on siis sopivaa ottaa yhteinen nimi.

Vierailija
7/13 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on molempien puolisoiden kanssa, eksän ja nykyisen. Pidin eksän sukunimen siihen asti, kun menin nykyisen kanssa naimisiin (lasten vuoksi), mutta tuntui aika hullulta ajatukselta olla eksän nimellä nykyisen vaimona... Tyttönimeä en ajatellutkaan, onhan perheessä muutenkin jo kaksi nimeä (lapseni ed. liitosta ovat isänsä nimellä).

Vierailija
8/13 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen nimi korostaa sitä, että me olemme nyt perhe ja perhe olemme me, enkä ole mikään mieheni ex-perheen lisäke. Tämä sama asia nopeutti naimisiinmenoamme. Onhan ihan eri asia olla sukulaisten ja viranomaisten edessä vihitty vaimo kuin "isin uusi tyttis".

Vierailija
9/13 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisestä liitosta ei ollut lapsia. Jos olisi ollut, en tiedä kuinka olisin sitten tehnyt.

Vierailija
10/13 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se aina ole jonkun miehen nimi. Joko isän tai miehen. Kuin omistusliite.

Vierailija
11/13 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli äitini sukunimi ennen kuin menin naimisiin.

Se oli niin harvinainen että isäni halusi minun saavan sen mieluummin. Tosin nyt kun meillä yhteinen nimi niin se on vieläkin harvinaisempi kuin tyttönimeni :)

Vierailija
12/13 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että ekan (avo)liiton lapsilla mun tyttönimi, yhteisellä lapsella nyk. miehen nimi.

Vierailija
13/13 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oma-puolison nimi.

Eron jälkeen pudotin tuon miehn nimen siitä roikkumasta.

Toisessa pidin omani, siis tyttönimen. Lapsemme ovat miehen sukunimellä.