Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsalainen mies suomessa

Vierailija
20.01.2010 |

Olemme suomalais-ruotsalainen perhe ja asumme tukholmassa.Haaveilemme muutosta suomeen,mutta mieheni ei puhu suomea vaan ainoastaan äidinkieltään ruotsia.Onko kellään kokemuksia millaista työnsaanti suomessa on ruotsinkieliselle miehelle?Mahdotonta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2010 klo 02:05"]

Olemme suomalais-ruotsalainen perhe ja asumme tukholmassa.Haaveilemme muutosta suomeen,mutta mieheni ei puhu suomea vaan ainoastaan äidinkieltään ruotsia.Onko kellään kokemuksia millaista työnsaanti suomessa on ruotsinkieliselle miehelle?Mahdotonta?

[/quote]

Vierailija
2/12 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä on ollut, mutta rakennusalalla ollut hiljaista. Kuinka korkeasti koulutettu miehesi on? Haluaako oppia suomen kieltä?

Vierailija
4/12 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehnyt mm nuohoamista ja ilmastointi puhdistusta.

Häntä hieman kiinnostaa myös Lvi ala.Ja luulen että suomessa myös pulaa tämän alan työntekijöistä.Mutta kysymys kuuluukin ottavatko he töihin henkilön kielitaidolla ruotsi-englanti?

Hän toki haluaa oppia kielen,mutta kokee että se tulee olemaan vaikeaa ja vie vuosia.

Vierailija
5/12 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole siis mitenkään korkeasti koulutettu.Eikä ole kouluttautunut Lvi alalle.Mutta eikö moni työpaikka kouluta itse henkilöstöään nykyään?

Vierailija
6/12 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti alalta löytyisi työtä täälläkin.

Kannattaa varmasti suunnata muutto/työnhaku ruotsinkieliselle alueelle, saaristo/Ahvenanmaa/ruotsinkielinen pohjanmaa.

www.mol.fi ja sitä rataa

Vierailija
7/12 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin sieltä ja perheeni on siellä.

ap

Vierailija
8/12 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/12 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin asumme Turun seudulla, eli ruotsinkielistä aluetta ympärillä...

Kun vaan on sitkeä ja kärsivällinen... :)

Vierailija
10/12 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuitenkin oppii kielen helposti kun ryhtyy sitä vaan opiskelemaan. Suosittelisin hakemaan suomenkieliseen lvi-koulutukseen, suomen kieli petraantuu samalla kun oppii ammatin.

Oletko puhunut lapsillesi suomea? Silloin miehellä varmasti on jo melko hyvät taidot kuunnella suomea, enää vaan rohkeus puhua, vaikka menis väärinkin.

Vierailija
11/12 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu englantia ja jonkin verran suomea. Hänen alallaan ei edes suomea juuri tarvittaisi, mutta työnsaanti tuntuu olevan mahdotonta. Mulla on sellainen olo, että hakemukset lentävät mappi-ööhön pelkän ulkomaalaisen nimen perusteella.

Vierailija
12/12 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen olo, että hakemukset lentävät mappi-ööhön pelkän ulkomaalaisen nimen perusteella.

Lisäksi minulla on työkokemusta vain ulkomailta, ja tuntuu että sekin on vain miinusta:-(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan