Paino ei putoa Nutriletilla!
Pöhköä varmaan kirjoittaa tänne, mutta kirjoitanpahan nyt kuitenkin, kun ärsyttää niin paljon. En periaatteessa itsekään usko mihinkään "säästöliekkeihin" jne. ja olen yleensä hyvin kärsivällinen, mutta nyt kyllä ketuttaa. Onko muille käynyt samoin?
Eli, olen elänyt pelkällä Nutriletilla nyt 10 päivää. Joka päivä siis 4 Nutrilet-pussia + pari litraa vettä. Lisäksi pari kuppia kahvia ja siihen sekaan noin 1 dl rasvatonta maitoa päivässä sekä pari ksylitolipurkkaa EIKÄ MITÄÄN MUUTA koko 10 päivän aikana. Liikuntaa olen harrastanut melkein joka päivä vähintään tunnin ja muutenkin ollut aktiivinen.
Painoa on nyt noin 75 kiloa ja BMI 29. Pudotettavaa siis on. Laskujeni mukaan ruoasta tulee noin 500 kaloria päivässä ja kulutukseni pitäisi olla vähintään 2500 päivässä, eli viikossa pitäisi tulla 14 000 kcal energiavajetta, eli teoreettisesti 2 kg rasvaa.
No joo. Ensimmäisinä neljänä päivänä lähti painoa ja nestettä kuten kuuluukin, vaakalukema putosi 2,5 kg, josta olettaisin noin 1,5 kg olevan nestettä ja 1 kg todellista painonpudotusta. Mutta siihen se sitten jäi. Viimeisen 6 päivän aikana vaakalukema on sahannut edestakaisin samoissa lukemissa ja oli tänään kokonaiset 300g vähemmän kuin 6 vuorokautta sitten (ja tismalleen sama kuin 3 pv sitten, välissä se oli jopa enemmän). Siis huimat 50g pudotusta / vrk!
Tiedän kyllä, että paino ei putoa tasaisesti joka päivä, vaan joskus se voi pudota enemmän ja joskus taas vastaavasti pysyä samassa tai jopa nousta vähän turvotuksen ja nestehukan vaihdellessa. Mutta tämä rupeaa jo menemään liiallisuuksiin! Miten voi olla mahdollista, että 6 vuorokaudessa ei tapahdu mitään?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Ennen leikkausta tiputin lääkärin ja ravitsemusterapeutin ohjauksessa Nutrilettilla 36 kg.
Sinulta puuttuu, ap, proteiini- ja kasvislisät, siksi painosi ei tipu.
Ei pidä paikkaansa. Ne proteiini- ja rasvalisät suositellaan, koska dieetti on keholle turvallisempi niin, varsinkin jos kuuri on pitkä. Kasvislisät myös mukavuussyistä, koska osa menee ummelle ilman. Mutta laihtumista ne lähinnä lievästi hidastaa. Olen itse pudottanut yhteensä 58 kg nutrausjaksoilla, joissa kerralla pois noin 10 kg sitten taukoa. Kun söin niitä proteiineja ja kasviksia, paino putosi vähän hitaammin kuin ilman. Joten itse vedin ilman, koska oli suht lyhyitä dieettijaksoja ja sitten taas muutaman kk tauko.
Ennen leikkausta tiputin lääkärin ja ravitsemusterapeutin ohjauksessa Nutrilettilla 36 kg.
Sinulta puuttuu, ap, proteiini- ja kasvislisät, siksi painosi ei tipu.