Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino ei putoa Nutriletilla!

Vierailija
19.01.2010 |

Pöhköä varmaan kirjoittaa tänne, mutta kirjoitanpahan nyt kuitenkin, kun ärsyttää niin paljon. En periaatteessa itsekään usko mihinkään "säästöliekkeihin" jne. ja olen yleensä hyvin kärsivällinen, mutta nyt kyllä ketuttaa. Onko muille käynyt samoin?

Eli, olen elänyt pelkällä Nutriletilla nyt 10 päivää. Joka päivä siis 4 Nutrilet-pussia + pari litraa vettä. Lisäksi pari kuppia kahvia ja siihen sekaan noin 1 dl rasvatonta maitoa päivässä sekä pari ksylitolipurkkaa EIKÄ MITÄÄN MUUTA koko 10 päivän aikana. Liikuntaa olen harrastanut melkein joka päivä vähintään tunnin ja muutenkin ollut aktiivinen.

Painoa on nyt noin 75 kiloa ja BMI 29. Pudotettavaa siis on. Laskujeni mukaan ruoasta tulee noin 500 kaloria päivässä ja kulutukseni pitäisi olla vähintään 2500 päivässä, eli viikossa pitäisi tulla 14 000 kcal energiavajetta, eli teoreettisesti 2 kg rasvaa.

No joo. Ensimmäisinä neljänä päivänä lähti painoa ja nestettä kuten kuuluukin, vaakalukema putosi 2,5 kg, josta olettaisin noin 1,5 kg olevan nestettä ja 1 kg todellista painonpudotusta. Mutta siihen se sitten jäi. Viimeisen 6 päivän aikana vaakalukema on sahannut edestakaisin samoissa lukemissa ja oli tänään kokonaiset 300g vähemmän kuin 6 vuorokautta sitten (ja tismalleen sama kuin 3 pv sitten, välissä se oli jopa enemmän). Siis huimat 50g pudotusta / vrk!

Tiedän kyllä, että paino ei putoa tasaisesti joka päivä, vaan joskus se voi pudota enemmän ja joskus taas vastaavasti pysyä samassa tai jopa nousta vähän turvotuksen ja nestehukan vaihdellessa. Mutta tämä rupeaa jo menemään liiallisuuksiin! Miten voi olla mahdollista, että 6 vuorokaudessa ei tapahdu mitään?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmasi on..se että... Nutriletin 5 päivän kuurinaikana sinä et syö 500 kcal VAAN nippa nappa alle 800 kcal!!! (ohjeessa lukee näin!! ja ohjekirjasessa on merkitty jok´ikiset syötävät kaloreineen). Älä syö tosiaan muuta kuin sen Nutrilett kuuria päivänaikana sen lisäksi korkeintaan vettä! Liiku joka päivä 30 min - 1t.

juo paljon vettä ja älä lannistu..kyllä pitäisi painopudota! yes..

Vierailija
22/42 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtöpainosi? Ja tietty pituus, että sen voi johonkin suhteuttaa.

Itse nutraan tällä hetkellä myös, viikon nutraamisella on lähtenyt n. 4kg. Mulla on myös kolme lasta, ja ikää yli 30, joten nyt ei kyllä lähde ollenkaan samaa tahtia kuin vielä muutama vuosi sitten. Mutta lähtee kuitenkin. Ylipainoa on kyllä todella paljon, enkä aio sitä kaikkea tällä lailla pudottaa, vaan teen sellaisen alkurysäyksen, jossa pudotan n. 10 kiloa, ja sen jälkeen saakin putoilla hiljakseen. Tarkoitus on muuttaa nimenomaan elintapoja, ja löytää balanssi, jolla pärjää loppuelämän.

JA muuten sille, joka sanoi, että nutraamalla syödään n. 800 kaloria, kyllä niissä esim. mansikanmakuisissa pusseissa lukee, että yksi sisältää 110 kaloria, ja niitä pusseja on tarkoitus syödä 5-6 päivässä. ELi 550-660kcal päivässä.

Itse syön niitä näin: 2X päivässä keitto, 1x suklaanmakuinen, 1x mansikanmakuinen, ja 1x patukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihduin 10 viikon nutrauksella 20.2 kg ja nyt olen ollut 13,5 viikkoa ja painoa on lähtenyt 25,3kg. Lähtöpaino oli 96,6kg ja nyt 71,3kg

Nutrilet toimii takuuvarmasti ihan jokaisella! Sairaalaryhmissä monella lähtee 23kg 10 viikossa ja enemmänkin!

Itse syön sen 5 pussia päivässä ja vettä juon liian vähän mutta n. 1 litra päivässä jos sitäkään ja kahvi ehdottomasti mustana. Dieetti perustuu pitkälti ketoosiin ja keho ei mene ketoosiin jos lisää maitoa kahviin!

Jotkut väittelee tästä ketoosista että pusseissa olisi liikaa hiilareita ketoosiin menemiseksi mutta minä olen apteekista hakenut ketostixeja ja se on ollut helposti tarkistettavissa. Olen tosiaan ollut koko ajan voimakkaassa ketoosissa ja siksi ei ole nälän tunnetta eikä mielitekoja ja paino tippuu takuuvarmasti!

Vierailija
24/42 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä pusseja voi syödä esim. 10 viikkoa putkeen? Tekisi mieleni kokeilla, mutta olen aika kranttu ja kyllästyn muutenkin nopeasti ruokiin.

Oletteko jotenkin sissejä syömisten suhteen yleensäkin vai pitääkö ne pussit syödä/juoda nenästään kiinni pitäen?

Vierailija
25/42 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei.paino 64,9kg ja nyt menossa kuudes päivä,painoa tippunut noin 1,5kg...onkohan tahti sopiva?ärsytää vetää tuota keittoa kun tuntuu et paino välillä jopa nousee!

Vierailija
26/42 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin olet viimeksi käynyt vessassa sillä isommalla asialla?

Mulla jämähti paino nutraamalla, ja sitten tajusin, että toisesta päästä ei ole tullut juuri mitään.

Olen paastotessa oppinut suolenhuuhtelun, niin teinpä sen ja tavaraa oli kertynyt aikas paljon. Kun vatsa alkoi toimia, tippui taas kilojakin.

Vierailija
27/42 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti tää on jumalantosi:

ekalla nutrauskerralla kilot tippuvat, koska kroppa on uudessa tilanteessa eikä osaa ns. puolustautua. Toinen ja kolmas nutri: tilanne on se, että kroppa tietää tasan tarkkaan, mitä on meneillään, ja toimii kuten evoluutio sanelee: säästää ja säästää, pitää kiinni rasvoista.

Nutraus toimii sen yhden kerran, samoin kaikki muut "rysäysdieetit". Älkää odottako, että kroppaa pystyy huijaamaan kahta kertaa. Erityisesti, jos ikää on 30+.

Ainoa keino on lisätä liikuntaa ja vähentää syömistä - ja pitäytyä tässä koko loppuikä.

Vierailija
28/42 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekalla nutrauskerralla kilot tippuvat, koska kroppa on uudessa tilanteessa eikä osaa ns. puolustautua. Toinen ja kolmas nutri: tilanne on se, että kroppa tietää tasan tarkkaan, mitä on meneillään, ja toimii kuten evoluutio sanelee: säästää ja säästää, pitää kiinni rasvoista.

Nutraus toimii sen yhden kerran, samoin kaikki muut "rysäysdieetit". Älkää odottako, että kroppaa pystyy huijaamaan kahta kertaa. Erityisesti, jos ikää on 30+.

Ainoa keino on lisätä liikuntaa ja vähentää syömistä - ja pitäytyä tässä koko loppuikä.

kun olen lopettanut toisen erän nutriletteja.

Vierailija
29/42 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku tietämätön. Ei nähtävästi tiedä, että maailma on täynnä urheilulajeja, joissa tosiaan painetaan itsensä tiettyyn painoluokkaan kerta toisensa jälkeen.

Vierailija
30/42 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla viikolla lähti 3 kg, mutta kahdella seuraavalla yhteensä 0 kg.. Turhauduin, koska ei ole todellakaan helppoa syödä niitä pusseja pelkästään. Perinteisillä laihdutusmenetelmillä olisin päässyt samaan tulokseen, mutta kuitenkin vatsa kylläisenä.

Nutrilettin jälkeen ahmin itselleni 5 kg lisää. Ei sopinut minulle tuollainen.

Vierailija
31/42 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä pusseja voi syödä esim. 10 viikkoa putkeen? Tekisi mieleni kokeilla, mutta olen aika kranttu ja kyllästyn muutenkin nopeasti ruokiin.

Oletteko jotenkin sissejä syömisten suhteen yleensäkin vai pitääkö ne pussit syödä/juoda nenästään kiinni pitäen?

Minä tiputin 16 kg pari vuotta sitten syöden pelkästään Nutrilett-suklaapirtelöä 10 viikkoa. Ei sillä maulla minusta mitään väliä ollut, ajattelin sen enemmänkin lääkkeenä sen pirtelön kuin ruokana. Suklaapirtelö ei ole edes erityisen pahaa jos ei hyvääkään, semmoista vähän pahvin makuista litkua.

Vierailija
32/42 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho ei kerta kaikkiaan PYSTY tulemaan toimeen noin 500 kcal:illa päivä, ei vaikka olisi mikä säästöliekki ja kroppa kaikkensa yrittäisi säästäää kuluttamasta. Sen verran voi sopeutua että vaikka 1700 kcalin sijasta kuluttaakin tehokuurilla vain 1400 kcal päivässä, koska kroppa vähentää erityisesti ei-tahdonalaista liikehdintää joka voi kuluttaa muutama sata kcal päivässä. Mutta peruselintoiminnoista ei voi tinkiä ja ne kuluttavat suurimman osan.

Jos tuo mitä lainattu kirjoittaja kertoo, toimisi, niin kannattaisi tuolla nälkämaissakin kaikille syöttää kerran nutrauskuuri, ja sen jälkeen kun tulisi nälkäkausi niin heillä ei paino tippuisi mihinkään enää vaan olisivat pulleita ja hyvinvoivia ;-)

Ap:n tapauksessa ainakin kannattaisi vähentää liikuntaa hyvin rankasti. Ketoosikuurin aikana ei ole hyvä liikkua paljoa.

Vierailija
33/42 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mitä lieneekään. Korvaan 1-2 ateriaa päivässä. Paino tippuu, muttei kuitenkaan rysisten. Keittoja en ole kokeillut vaan pastaa, patukoita ja jugurtteja.

Mulla ei tosin ollut alkujaankaan kuin 4 kiloa, mitkä ajattelin tipauttaa pois.

Vierailija
34/42 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäsi nyt tapahtuu?

Ei säästöliekki tarkoita sitä että ei laihtuisi ollenkaan, ts että keho lopettaisi energiankäytön kokonaan. Se tarkoittaa sitä että keho pistää kalorien kulutuksen säästöliekille eli kuluttaa niitä tosi säästeliäästi.

Ootko kattonut (Amerikan) suurinta pudottajaa? Mä olen, ja siinä on muutaman kerran ollut tapaus joka ei ole laihtunut juurikaan huolimatta valtavasta treenimäärästä, ja syyksi on paljastunutse, että he ovat syöneet liian vähän. Kun he ovat alkaneet syödä valmentajan ohjeen mukaan (=lisänneet syömistä), paino on alkanut tippua vauhdilla.

Vierailija
35/42 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liikut kovasti ja syöt noin vähäkalorisesti, alkaa kroppa puolustautua ja menee ns. säästöliekille. Eli paino ei putoa.

Laihdutin itse vuosi sitten 20 kg nutriletillä neljässä kuukaudessa. Ensimmäisten kolmen viikon aikan tippui 10kg, sitten vauhti vähän tasoittui, mutta nostin myös kalorimäärän n. 700:aan hedelmien avulla. Paino on pysynyt samassa kohta vuoden, opettelin samalla uuden suhtautumisen ruokaan. Kohta aloitan loppukirin, vielä n. 10 kg olisi tiputettavaa. Ja aion tehdä sen nutriletillä, mutta varmasti edellistä kertaa hitaammin, koska lähtöpaino on alhaisempi. Niin se vain on, että mitä isompi on alkupaino, sitä nopeammin paino alussa putoaa...

Vierailija
36/42 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, jos painoa ei putoa niin suosittelen kanssa tutkimaan kilppari.

Itse lihoin 20kg ihan normi 'virallisterveellisellä' ruoalla. Sitten tajusin 4 vuoden päästä että kilppari vois olla vikana. Noh sit testit ja sain siihen sit lääkkeen nimeltä Thyroxin. No sekään ei auttanut ja sit tein ulkomaille uuden testin ja löytyi rT3 ongelma.. sain siihen lääkkeet ja laihdun 500g-1kg viikkovauhtia melkeinpä ilman ruokavalio muutoksia. Kokeilin ennen Thyroxinia niin Nutrausta, Karppausta ja ties vaikka mitä. Ja missään ei paino laskenut kuin max 3 kiloa ja jumitti. :P

Vierailija
37/42 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä:  jos ruokani menee alle 1200 kalorin niin säästöliekki uhkaa..

Nutrata en enää saa ( kilppari ei tykkää) ja viljoista tuntuu olevan haittaa, niin lähdin mukaan karppaukseen (taas) 

Tv.Edellinen

Vierailija
38/42 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nää Nutrilett- dieetit toimii jos niitä vaan noudattaa.. Jos ei, niin kehossa on varmaan jotain muutakin häikkää.. Itse alotin viime sunnuntaina Nutrilett Superstart- 10 päivän ohjelman. Alotuspaino 83,9 kg (177 cm) ja nyt paino 78,4 kg. Painoa siis pudonnut viikossa 5,5 kg. Ja olen noudattanut dieettiä 100 prosenttisesti. Mitä nyt kahvia juonut mustana.

Olen käynyt viikon aikana kolme kertaa pienellä juoksulenkillä ja kerran pitkällä kävelyllä. Ei sitä kehoa tarvii ihan loppuun rääkätä että paino tippuu. :) Näin mulla.. toivon , että keskiviikkona paino 77 kiloa. Sit olisin tyytyväinen. :)

Isoin haaste tulee olemaan, että kilot myös pysyy poissa eikä tuu heti takasin.. :D

I

Vierailija
39/42 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpö..höpö

Vierailija
40/42 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli paino putoaa enemmän on tippuneet kilot nesteitä sekä kadonnutta lihasmassaa.

Tuollaisissa nälkäkuureissa ei vain ole järkeä.

Siirry seuraavanlaiseen ruokavalioon:

aamiainen

- allbran muroja + jogurtti + kahvi

lounas

- tee kädestäsi mitta; kourallinen riisiä/pastaa/perunaa + kämmenen kokoinen pala kana/kalkkunaa/lihaa/kalaa + salaattia (salaatti, kurkku, tomaatti)

välipala

- rasvaton rahka + hedelmäsose (vauvan ruoka)

päivällinen

- keitto + joukkoon raejuusto + salaatti (salaatti, kurkku, tomaatti, paprika)

iltapala

- banaani/omena/päärynä

- ruisleipä + 1 tl rasvaa + siivu kinkkua + siivu juustoa

Ja paino putoaa varmasti

Ei putoa, jotku vaan on niinsanottuja läpipaskoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi