Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino ei putoa Nutriletilla!

Vierailija
19.01.2010 |

Pöhköä varmaan kirjoittaa tänne, mutta kirjoitanpahan nyt kuitenkin, kun ärsyttää niin paljon. En periaatteessa itsekään usko mihinkään "säästöliekkeihin" jne. ja olen yleensä hyvin kärsivällinen, mutta nyt kyllä ketuttaa. Onko muille käynyt samoin?

Eli, olen elänyt pelkällä Nutriletilla nyt 10 päivää. Joka päivä siis 4 Nutrilet-pussia + pari litraa vettä. Lisäksi pari kuppia kahvia ja siihen sekaan noin 1 dl rasvatonta maitoa päivässä sekä pari ksylitolipurkkaa EIKÄ MITÄÄN MUUTA koko 10 päivän aikana. Liikuntaa olen harrastanut melkein joka päivä vähintään tunnin ja muutenkin ollut aktiivinen.

Painoa on nyt noin 75 kiloa ja BMI 29. Pudotettavaa siis on. Laskujeni mukaan ruoasta tulee noin 500 kaloria päivässä ja kulutukseni pitäisi olla vähintään 2500 päivässä, eli viikossa pitäisi tulla 14 000 kcal energiavajetta, eli teoreettisesti 2 kg rasvaa.

No joo. Ensimmäisinä neljänä päivänä lähti painoa ja nestettä kuten kuuluukin, vaakalukema putosi 2,5 kg, josta olettaisin noin 1,5 kg olevan nestettä ja 1 kg todellista painonpudotusta. Mutta siihen se sitten jäi. Viimeisen 6 päivän aikana vaakalukema on sahannut edestakaisin samoissa lukemissa ja oli tänään kokonaiset 300g vähemmän kuin 6 vuorokautta sitten (ja tismalleen sama kuin 3 pv sitten, välissä se oli jopa enemmän). Siis huimat 50g pudotusta / vrk!

Tiedän kyllä, että paino ei putoa tasaisesti joka päivä, vaan joskus se voi pudota enemmän ja joskus taas vastaavasti pysyä samassa tai jopa nousta vähän turvotuksen ja nestehukan vaihdellessa. Mutta tämä rupeaa jo menemään liiallisuuksiin! Miten voi olla mahdollista, että 6 vuorokaudessa ei tapahdu mitään?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla ainakin ennen kuukautisia kertyy jopa 2kg nestettä viikossa. Onko sinulla tämmöistä taipumusta?

Muutenkin suositellaan että vaa'alla käydään vain kerran viikossa, ettei tuommoinen painon sahaaminen alkaisi turhauttaa. Sinuna olisin nyt vielä muutaman päivän kärsivällinen!

Vierailija
2/42 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain muustakin on oltava kyse kuin silkasta matematiikasta. Elimistön tarkkaa kulutusta ei laske pirukaan, joten silloin myöskään ravinnon määrää ei pysty siihen suhteuttamaan.

Isäni lihoi jouluviikolla 5 kiloa. Ts. hänen olisi pitänyt siis syödä 35 000 kaloria yli tarpeensa! Aika suoritus, jos pitäisi paikkaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 5 pussia naisilla ja miehellä 6. Eli mistäs alottaja on repinyt tuon 4 pussia. Sillon ei varmasti laihdu, kokeillu itekki et ku ei oo maistunu ollu nälkä, syöny vaan 4 pussia, paino ei 5 päivä aikana tippunu minnekkää. :D Mutta kyllä jos syö 5 pussia ja liikkuu ni eiköän se siitä, paino voi junnata useita päiviä jos alussa on tippunut hyvin!

Vierailija
4/42 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sissus mitä hulluja tää maa päällään kantaa!

Vierailija
5/42 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Ja miksei muutkin. Luin vasta ketjun kun etsin Googlesta salasanoilla miksi paino ei putua Nutratessa.. Ja tämä ketju tuli vastaan. :)

Tahtoisin tietää ap miten sinun kuurin kävi? Saitko painon taas liikkeelle? Olen meinaan itse nyt toista viikkoa Nutrilet- dieetillä ja paino jämähti. En liiku paljoa, Pakkaus kehoittaa liikkumaan niin paljon kuin pystyy ja vaan tsemppaamaan kun tulee tukala jakso ja tässä sitä ollaan tukalassa tilanteessa mutta jatkan sitkeästi. Kyllä tämä tästä sillä painoa on kuitenkin 15 kiloa liikaa ja samanlailla kuin sinä niin raskauksista tulee painoa ja nyt kokeilen Nutrilettia.

Muidenkin kokemuksia toki on ihana kuulla lisää. Jaa. ps olen mittanauhalla mitteillut kroppaa ja vaikka paino ei hievahda niin sentit katoaa..

Vierailija
6/42 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että elimistösi ON säästöliekillä. Ja jos pidemmän päälle aikoo laihduttaa / hoikistua niin kannattaisi laittaa ruokavalio kuntoon.

Syömällä kunnolla ja noin 3h annosväleillä ja liikkumalla laihtuu.

Vierailija
7/42 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

35. Juu. Tiedän kyllä terveellisen ruokavalion päälle ja olen muutenkin kova urheilemaan mutta se mikä normaalisti kulutti urheilulla niin raskaana jäi kun oli väsynyt ja erilaisia himoja lisänä.

Olen laihtunut raskausajasta 30 kiloa ja vielä olisi loppu 15 jäljellä. Olisi kiva ottaa spurtti kun kohta tulee kesä. Voisin mennä näinkin ensi vuoden puolelle mutta Nutrilet on valinta.

Pyysin keskusteluun siis Nutriletin käyttäjiä, en apua miten syödä terveellisesti. Kiitos jos joku Nutrilettiä kokeillut vastaa..

34

Vierailija
8/42 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paino ei putoa normaalisti, on syy yleensä hormonaalinen. Ei välttämättä alla oleva, mutta usein tämäkin.

http://www.luontaisnetti.fi/index.php?valikko=valikko&sivu=aikuiset_kakkostyypin_kilpirauhasen_vajaatoiminta

Vierailija
9/42 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisten alla saattaa normaalisti tulla ehkä 0,5 kg lisää painoa, mutta ei missään tapauksessa kiloja. Sitäpaitsi nyt ei ole kuukautisista merkkiäkään.

Tiedän kyllä, että päivittäistä painoa ei kannata niin tarkkaan tuijottaa ja siksipä en ensimmäisenä parina päivänä painon laskun pysähdyttyä huolestunutkaan, enkä edes siitä kun vaakalukema kahtena päivänä jopa nousi 100g molempina. Vasta nyt alkaa vähitellen ärsyttää, kun tosiaan 6 päivän aikana lukemat ovat sahanneet tuon 300 g:n sisällä.

Ihan toivoton olo, kun ajattelin että ottaisin tehospurtin ennen hiihtolomaa ja minulla olisi 6,5 viikkoa aikaa, jolloin saisin pudotettua ehkä 8-10 kiloa ennen lomamatkaa. Nyt tuntuu että painonlasku hyytyy pariin kiloon eikä mikään auta. Ei voi oikein enää vähentääkään syömistä tästä eikä työssäkäyvänä äitinä ehdi myöskään lisätä liikuntaa...

ap

Vierailija
10/42 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja painosi tulee nousemaan enemmänkin...

Vierailija
11/42 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä laihduin 5 päivässä 5kg.. en oikeen ymmärrä mikä siinä voi olla ettei sulta putoo paino, mutta kai sä liikut kuitenkin lisäks joka päivä? kun kyllähän siinä ohjeissa sanottiin että liikuntaakin pitäis olla.. mutta jos kokeilet pitää päivän tai kaks taukoa ja alotat taas niin jos sulla nyt on säästöliekillä keho niin pitäis auttaa ja lähtee taas putoomaan? :)

Vierailija
12/42 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli paino putoaa enemmän on tippuneet kilot nesteitä sekä kadonnutta lihasmassaa.

Tuollaisissa nälkäkuureissa ei vain ole järkeä.

Siirry seuraavanlaiseen ruokavalioon:

aamiainen

- allbran muroja + jogurtti + kahvi

lounas

- tee kädestäsi mitta; kourallinen riisiä/pastaa/perunaa + kämmenen kokoinen pala kana/kalkkunaa/lihaa/kalaa + salaattia (salaatti, kurkku, tomaatti)

välipala

- rasvaton rahka + hedelmäsose (vauvan ruoka)

päivällinen

- keitto + joukkoon raejuusto + salaatti (salaatti, kurkku, tomaatti, paprika)

iltapala

- banaani/omena/päärynä

- ruisleipä + 1 tl rasvaa + siivu kinkkua + siivu juustoa

Ja paino putoaa varmasti

Vierailija
13/42 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saanut Nutriletilla ihan kivasti painoa pois -toki ylipainoa on reippaasti ollutkin.

Ruokailutottumuksia on muutettu kevyemmiksi Nutriletin nauttimisen lisäksi --> hitaasti mutta varmasti paino tulee alas! :)

Vierailija
14/42 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi ei sen painon raskaanakaan pitäisi nousta, jos ei mitään syö, kyllä se painonnousu siinäkin perustuu lisääntyneeseen syömiseen ;-)

Liikuntaa olen harrastanut melkein joka päivä: uintia, hiihtoa, luistelua, pulkkamäkeä ja yhtenä päivänä 4 tuntia laskettelurinteessä. Kahta päivää lukuunottamatta olen harrastanut vähintään 1 tunnin liikuntaa joka päivä ja niinä kahtenakin päivänä ravannut töissä rappusia ja käytäviä vaikka kuinka paljon.

Muita dieettejä en tässä vaiheessa halua, vaan haluan nimenomaan painon pois nopeasti nyt ennen lomaa. Toinen juttu on se, että muut dieettini aina epäonnistuvat, eli en onnistu ruokamäärän vähentämisellä yleensä saamaan paria kiloa enempää painonlaskua vaikka mitä tekisin. Sen sijaan nutraamalla sain kahden ensimmäisen raskauden jälkeen kilot hyvin (ja pysyvästi seuraavaan raskauteen saakka) pois, mutta kolmannen raskauden kertyneitä kiloja en ole vielä karistanut ja se on tässä nyt tavoitteena. Edellisillä kerroilla nutraamalla kilot lähtivät hyvin, mutta tällä kertaa ei näytä tapahtuvan tälläkään konstilla mitään...

ap

Vierailija
15/42 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino ei tipu millään tai todella hitaasti. Nousee sen sijaan hurjaa kyytiä, jouluna tuli 4 päivässä 2,5kg ilman suurempia mässäilyjä. Painoindeksi 27, joten pudotettavaa olisi. Laihdutusryhmässä olen ja proteiinivalmisteet ovat tukena. Alkuun lähti ihan kivasti, mutta nyt jo pitkään jumissa... Epäilen, että joku mättää, mutta mikä!? Lisäkilpirauhas-arvoissa vähän häikkää, en tiedä selittäiskö se sitten. Melkoisen masentavaa on...

Vierailija
16/42 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö 700-1200 kcal

Vierailija
17/42 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se auttaa varmasti

Vierailija
18/42 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin viikossa mitään havaittavia tuloksia saa. Ensin lähtee vedet ja jos olet oikein ylipainoinen niin dieetillä saa olla monta viikkoa ennenkuin alkaa näkymään kunnolla.

Vierailija
19/42 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää saada tarpeeksi energiaa, jotta laihtumista tapahtuu.

Vierailija
20/42 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kaipaan sitä, että vaa'asta huomaisi, että jotain lähtee. Kyllähän sen painon nyt pitäisi esim. viikkoperspektiivillä suht' tasaisesti lähteä, jos kerran ruokavaliokin on tasaisen niukka.

Päiväperspektiivillä tietenkään ei voi laihtumista katsoa nestetasapainon heittelyn vuoksi, mutta on se kumma, jos 500 kalorilla päivässä ei 6 päivässä lähde enempää kuin 300g. Kyllähän painonvartijoissakin punnitaan kerran viikossa. Tuolla ruokavaliolla pitäisi ehdottomasti lähteä 1,5 kiloa viikossa, ehkä jopa 2 kg.

Ja säästöliekkiin en usko edelleenkään, eihän keskitysleireillä ja Afrikan nälkää näkevilläkään silloin laihtumista tapahtuisi! Sitäpaitsi Nutrilett on nimenomaan suunniteltu AINOAKSI ravinnonlähteeksi, ei siihen pitäisi mitään proteiineja tai varsinkaan kaloreita tarvita lisätä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi