Apua, kannattaako varoittaa exän nykyistä tyttöystävää vai onko virhe sekaantua?
Kyseessä mies joka on todella kieroutunut luonteeltaan, mutta ominaisuudet eivät tule ilmi seurustelun aikana vaan jokaisessa suhteessa vasta avoliitossa. Minuakin varoitettiin muuttamasta hänen kanssaan yhteen, mutta rakastuneena suutuin varoittajalle (miehen ex) ja uskoin miehen exän olleen luonnehäiriöinen niin kuin mies oman kantansa kertoi. Myös tätä exää oli aikoinaan varoitettu, mutta hänkin oli uskonut miehen versioon eli varoittajan olleen umpihullu. Olen miehen uuden tyttöystävän vuoksi tosi huolissani, hän on entinen opiskelukaverini jonka muistan tosi kilttinä ihmisenä. Mutta kannattaako minun alkaa varoittaa häntä? Itselläni kesti vuosia toipua miehen harjoittamasta systemaattisesta henkisestä väkivallasta enkä haluaisi samaa kohtaloa tälle kyseiselle tytölle. Mitä tekisitte?
Kommentit (66)
Kannattaa, säästyt omantunnon tuskilta kun jotain tapahtuu.
Varoitat uutta tyttöystävää. Hän ei usko, mutta kuulee kuitenkin. Kun sitten mies ensimmäisiä kertoja alkaa paljastaa todellista minäänsä, varoitus nousee mieleen. Ehkä hän silloin ymmärtää ettei itse vaan kuvittele kaikkea vaan tunnistaa miehen käytöksestä sinun kertomiasi asioita ja tajuaa että se oli sittenkin totta.
Ei kukaan rakastunut nainen koskaan usko mitään exiä. Ne tulkitaan aina mustasukkaisuudeksi ja katkeruudeksi, ja mies säestää tässä oikein mielellään.
Joten kai sitä on vaan oltava tyytyväinen, että itse pääsi irti, ja antaa toisten elää elämäänsä. Niin kuin joku tuolla kirjoitti, että toisten elämä ei kuulu muille pätkääkään. Vaikka eihän se aina ihan niinkään ole.
Mutta kannattaa sitä olla itse tarkkasilmäinen, jos on menossa yhteen miehen kanssa, joka on ihan vastikään eronnut, mutta miehellä hirveä kiire saada uusi tilalle ja sitoutumaan itseensä. Se on yksi merkki tietynlaisesta luonteenhäiriöstä, ihminen ei kykene yksinelämiseen. Usein siinä on takana myös halu näyttää niin exälle kuin muille ihmisille, kuinka nopeasti sitä meikäpojalle uusi järjestyy, ihan niitä on kärkkyjiksi asti.
NImenomaan tuo, että pitää heti muuttaa yhteen ja kihloihin ja naimisiin tai ainakin lapsi alulle välittömästi. Toiselle ei anneta aikaa tutustuakaan kunnolla. Monesti sitä rakkauden alkuhuumassa on sitten itsekin valmis, luulee, että mies on oikeasti aivan toivottomasti rakastunut.
Ainakaan pahimmat narsistit ei edes osaa rakastua, eikä heillä ole varsinaisia rakkauden tunteita. Sen tilalla on omistamisenhalu ja näyttämisen tarve muille.
Oma exäni järjesti uuden naisen viikon sisällä siitä, kun minä lähdin. Salama"rakkaus" syntyi yhden ravintolaillan aikana, nainen muutti entiseen kotiini, ennen kuin olin edes kaikkia tavaroitani saanut viedyksi pois. Niin mielelläni olisin jotain sanonut, mutta ajattelin, että käy nyt sinä läpi tämä helvetti sitten, et usko minua kuitenkaan. Minulle naureskeltiin yhdessä ylimielisesti, kun hain tavaroitani. Vielä muutama viikko aiemmin mies teki kaikkensa estääkseen minua lähtemästä, sairastuisi kuulemma surusta ja se olisi minun syyni sitten.
Alle vuoden päästä sitten ero ja raastupa. Niin tuttua minulle. Uusi nainen samantien, ei jaksa kiinnostaa. Pahinta on narsismi ja alkoholismi samassa persoonassa. Jotkut alkoholistit on sellaisia, että heidän kanssaan pystyy jopa elämään, mutta jos mukana on yhtään narsistista häiriötä, kuvio tulee raskaaksi ja ainoa poispääsy on täydellinen ero.
Kerro. Henkilö tekee itse lopullisen päätöksen.