Tinderissä oleva VELA - kerrotko profiilisissasi velaudestasi? Miten?
Eli vapaaehtoisesta lapsettomuudesta kyse.
Miten ilmaiset asian? Kirjoitatko siitä suoraan? Käytätkö jotain emoji-merkkiä jonka vain velat tietävät? 😀 Tästä olisi kiva kuulla kokemuksia!
Tämä kysely ei koske tilapäisesti/tahattomasti lapsettomia, esim. jos kokee, että koulu/raha-asiat/työ/puoliso/tms estää lapsitoiveita tilapäisesti/pysyvästi.
Kommentit (16)
En ole Tinderissä mutta jos olisin, kirjoittaisin profiiliin ihan vain "vela".
Jos alkaisi näyttää siltä ettei se mene perille, kirjoittaisin että "mulla ei ole lapsia eikä tule, toivoisin että sulla on sama tilanne".
Vierailija kirjoitti:
Se emoji: 🖕
Heh , olitpas hauska.
Mulla lukee siellä en halua lapsia kun sen kohdan saa sieltä valittua.
Vierailija kirjoitti:
Jos alkaisi näyttää siltä ettei se mene perille, kirjoittaisin että "mulla ei ole lapsia eikä tule, toivoisin että sulla on sama tilanne".
Paljon saa lukea stooreja näistä että joku nettideitti alkaa yrittää käännyttää velaa lapsen hankkimiseen. Eli nähdään vela ikään kuin projektina, jossa pyritään "voittamaan" toinen itselleen, kun saa toisen tahdon muutettua. Siksi näissä saa olla tarkkana: "Toivoisin että sulla on sama" = ok, eli tästä voi neuvotella, koska sinä "vain" toivot, mutta et vaadi velautta kumppanilta.
Vierailija kirjoitti:
Maksullinen versio vai ilmaisversio? Pystyykö suodattaa ilmaisversiolla vain velat hakutuloksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon saa lukea stooreja näistä että joku nettideitti alkaa yrittää käännyttää velaa lapsen hankkimiseen. Eli nähdään vela ikään kuin projektina, jossa pyritään "voittamaan" toinen itselleen, kun saa toisen tahdon muutettua. Siksi näissä saa olla tarkkana: "Toivoisin että sulla on sama" = ok, eli tästä voi neuvotella, koska sinä "vain" toivot, mutta et vaadi velautta kumppanilta.
Jep, olen lukenut samaa. En kuitenkaan itse ainakaan aluksi osaisi kirjoittaa mitään vaatimuksia profiiliin. Niistä tulee tympeä vaikutelma.
Yksinkertaista. Valitsee, valinnan "En halua lapsia" tai mainitsee sen suoraan tekstissä. Miksi täytyisi käyttää jotain velaa, menisi minulta ainakin täysin ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksullinen versio vai ilmaisversio? Pystyykö suodattaa ilmaisversiolla vain velat hakutuloksiin?
Ilmaisversio, suodatuksista en osaa sanoa. Itse swaippaan vasemmalle kaikki kenellä lukee että haluaa lapsia/on jo lapsia.
Vai että VELA? Onko tämä jotain punavuorta? Onko ap Q, L, G vai B? OMG miten asiat tehdään vaikeiksi.
Mulla on lukenut ihan siinä esittelytekstissä, että lapsia ei ole eikä tulossa. Hyvin on löytynyt samanhenkistä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vai että VELA? Onko tämä jotain punavuorta? Onko ap Q, L, G vai B? OMG miten asiat tehdään vaikeiksi.
Mulla on lukenut ihan siinä esittelytekstissä, että lapsia ei ole eikä tulossa. Hyvin on löytynyt samanhenkistä seuraa.
Vela on kyllä jo vuosia ollut ihan vakiintunut käsite.
VapaaEhtoisesti LApseton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, olen lukenut samaa. En kuitenkaan itse ainakaan aluksi osaisi kirjoittaa mitään vaatimuksia profiiliin. Niistä tulee tympeä vaikutelma.
Kaikille ihmisillä on vaatimukset. Toiset vain sanoo ne ääneen suorempaa, toiset ei. Ei ole väärin sanoa että toisen tulee olla vela myös, jos se on deal-breaker koko suhteelle. Jos vela deittailee aidallaistujia, se on hyvin yleistä että aidallaistuja kääntyy haluamaan vanhemmuutta. Ja se taas on tuhlannut kaikkien aikaa kun on seurusteltu pitkään ja deal-breaker paljastetaan vasta kuukausien/vuosien päästä.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaista. Valitsee, valinnan "En halua lapsia" tai mainitsee sen suoraan tekstissä. Miksi täytyisi käyttää jotain velaa, menisi minulta ainakin täysin ohi.
Koska moni ihminen ajattelee: "en halua lapsia.... vielä... Eli hän kuitenkin haluaa joskus. Mutta ei vain vielä tiedä sitä, mutta odotetaan kun täyttää 30, 35, 38, 40... niin kyllä mieli muuttuu"
Monet ei ota tosissaan sitä, että ei halua saada lapsia tarkoittaa" IKINÄ"
Netti on täynnä saalistajia... varokaa. 🤮😷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ihmisillä on vaatimukset. Toiset vain sanoo ne ääneen suorempaa, toiset ei. Ei ole väärin sanoa että toisen tulee olla vela myös, jos se on deal-breaker koko suhteelle. Jos vela deittailee aidallaistujia, se on hyvin yleistä että aidallaistuja kääntyy haluamaan vanhemmuutta. Ja se taas on tuhlannut kaikkien aikaa kun on seurusteltu pitkään ja deal-breaker paljastetaan vasta kuukausien/vuosien päästä.
Se on totta. Itse ajattelen että kaikkia ehdottomiakaan vaatimuksia ei tarvitse kirjoittaa profiiliin aggressiivisella tyylillä. Jos tuo "toivoisin että" ei riitä, luulen ettei riittäisi suorempikaan ilmaisu vaan lukijalla on jotain hahmotusongelmaa. Jos siis kuvittelee pääsevänsä lisääntymään.
Ja kai isoista asioista voi puhua aikaisemminkin kuin kuukausien tai vuosien päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisversio, suodatuksista en osaa sanoa. Itse swaippaan vasemmalle kaikki kenellä lukee että haluaa lapsia/on jo lapsia.
Esimerkillistä toimintaa 😇 sun postauksesta tuli hyvälle mielelle!
Velaenergiaa päivääsi. 🤩
Ihan sama miten sen ilmaiset, lapselliset miehet tulee silti tyrkyttämään itseään.
Se emoji: 🖕