Apua, kannattaako varoittaa exän nykyistä tyttöystävää vai onko virhe sekaantua?
Kyseessä mies joka on todella kieroutunut luonteeltaan, mutta ominaisuudet eivät tule ilmi seurustelun aikana vaan jokaisessa suhteessa vasta avoliitossa. Minuakin varoitettiin muuttamasta hänen kanssaan yhteen, mutta rakastuneena suutuin varoittajalle (miehen ex) ja uskoin miehen exän olleen luonnehäiriöinen niin kuin mies oman kantansa kertoi. Myös tätä exää oli aikoinaan varoitettu, mutta hänkin oli uskonut miehen versioon eli varoittajan olleen umpihullu. Olen miehen uuden tyttöystävän vuoksi tosi huolissani, hän on entinen opiskelukaverini jonka muistan tosi kilttinä ihmisenä. Mutta kannattaako minun alkaa varoittaa häntä? Itselläni kesti vuosia toipua miehen harjoittamasta systemaattisesta henkisestä väkivallasta enkä haluaisi samaa kohtaloa tälle kyseiselle tytölle. Mitä tekisitte?
Kommentit (66)
no yhtä kaikki, se ei ole ap:n asia.
Ja tiedän vaikka kuinka monta eksän mielestä äärimmäisen luonnehäiriöistä miestä, joiden luonnehäiriö on kuin poispyyhkäisty uudessa liitossa.
Todennäköisesti nainen ei kuitenkaan usko sinua vaikka sanoisit mitä. Minun ex-poikaystäväni oli, hmmm miten häntä kuvailisinkaan. Ei ehkä niin hullu kuin mitä ap ex kuulostaa olevan mutta sellainen ettei hänen kanssaan voi saada vakaata, hyvää parisuhdetta. Miehellä oli huono itsetunto, mitään negatiivista (tai sinnepäin viittaavaakaan) voinut sanoa koska mies heti veti pultit ja häipyi. 2v yhdessäolon aikana erosimme 14 kertaa. Oli laiska, kotona ei tehnyt mitään, edes ruokaa, töissäkään ei ollut eikä sellaista hakenut. Jatkuvasti oli ruinaamassa rahaa vanhemmiltaan, kun omat piti syödä tai juoda kurkusta alas. Minä maksoin kaikki menot yhteisestä asunnosta.
Tuon 2v päästä erosimme, hänen aloitteestaan. Löysi toisen naisen, jolle haukkui minua koko ajan. En kuulemma jätä häntä rauhaan, vaikka tosiasissa hän soitteli ja laitteli viestejä minulle. Se suhde päättyi pian eroon ja alkoi seurustelemaan nuoren tyttösen kanssa, tytöllä taisi olla ikää 16. Exäni sisko ja siskon kaverit olivat yrittäneet varoitella tätä tyttöä ja kertoneet miehen tempuista. Tämä tyttönen suuttui ja oli sitä mieltä että muut ovat kateellisia heidän täydellisestä suhteestaan. Ei ottanut sanoja kuuleviin korviinsa. Senkin suhteen ajan soitteli ja viesteili minulle. Viikonloppuisin exäni kävi baareissa ja siellä kerran näin kun kuherteli ystävänsä tyttöystävän kanssa. Että tosi mahtava mies... Sai sitten sekin tyttönen ihan itse tajuta kuinka paska tyyppi on.
siskoni mielestä luonnehäiriöinen kusipää, jonka kanssa kukaan ei voi tulla toimeen.
Yllättäen minä nyt kuitenkin elän pitkässä liitossa, olen ollut kauan samassa työpaikassa, eikä kukaan muu väitä minua tuollaiseksi.
Siskoni kanssa kyllä riitelin ennen paljonkin, mutta riidassa oli kaksi osapuolta.
exäni tapauksessa kyseessä ei ole pelkkä vuorovaikutuksen vaikeus tai se että suhteessa herjattaisiin toista karkein sanoin, esim. "kusipääksi". Exäni tapauksessa kyseessä on taidokas alistaminen jonka jatkuttua vuosia suhteen toinen osapuoli alkaa tuntea itsensä täysin arvottomaksi ja huonoksi eikä usko enää osaavansa mitään ilman toisen apua. Siitä olemme me kaikki exät tahoillamme kärsineet jopa vuosia jälkeenpäin. Vastaavan kokeneet varmasti tunnistavat millaisesta parisuhteesta kirjoitan. ap
siskoni mielestä luonnehäiriöinen kusipää, jonka kanssa kukaan ei voi tulla toimeen. Yllättäen minä nyt kuitenkin elän pitkässä liitossa, olen ollut kauan samassa työpaikassa, eikä kukaan muu väitä minua tuollaiseksi. Siskoni kanssa kyllä riitelin ennen paljonkin, mutta riidassa oli kaksi osapuolta.
tuo on vain sinun ja muiden jätettyjen näkemys.
Ja mitä ihmettä roikut miehessä, jos kerran oli noin vastenmielinen?
Vastaavan kokeneet varmasti tunnistavat millaisesta parisuhteesta kirjoitan. ap
vai miksi seuraat hänen elämäänsä edelleen noin tiiviisti?
29 onko mies sinulle edelleen pakkomielle? vai miksi seuraat hänen elämäänsä edelleen noin tiiviisti?
Kyttäät kenen kanssa seurustelee jne.
kaikkein parasta, jos saisit myös muut exät mukaan. Todennäköisesti nyxä ei usko, ainakaan heti, mutta voihan sitä aina toivoa, että hänen hälytyskellonsa alkaisivat soida edes vähän aiemmin kuin teillä muilla. Luulen, että jälkeenpäin nyxä ei olisi pahoillaan varoituksesta, vaikkei nyt siitä ilahtuisikaan.
ole juuri hänelle sopiva ja omaa piirteitä jotka hyväksyvät/sietävät entisen miehesi piirteitä.
Siis ANNA OLLA...
Yrittävät usein pitää yhteyttä entisiin ja nimenomaan uusien suhteidensa tiimoilta. Ja jos on pieni paikkakunta, niin ei tarvitse silloinkaan olla salapoliisi.
Sitäpaitsi ap kertoi tuntevansa tämän nykyisen.
ole juuri hänelle sopiva ja omaa piirteitä jotka hyväksyvät/sietävät entisen miehesi piirteitä.
Siis ANNA OLLA...
Jos ovat vakka ja kansi, niin kaikkihan on hyvin. Voivat sitten yhdessä naureskella pahantahtoisille exille. Ei siitä sen enempää vahinkoa tule.
Sitäpaitsi jos joku on oikein mäntti, eiköhän silloin ole vastapuolessakin vikaa. Kukaan ei riitele yksinään, ja eroon tarvitaan aina kaksi.
http://www.narsistienuhrientuki.info/index.php?alasivu=138&valikko=3
Sivulla paljon opettavaista luettavaa.
Aloittaja on empaattinen henkilö, joka ajattelee muitakin kuin itseään, siksi hän haluaisi varoittaa uutta uhria.
Minä varoittaisin, varoittaisin ryhmässä kaikkien exien kanssa, sillä olisi enemmän painoarvoa.
Mitään ei menetetä, jos uusi "uhri" ei usko, mutta paljon on voitettavissa, kiltin henkilön elämästä monta vuotta - pedoista on vaikea toipua.
jos ap onnistuu varoituksillaan vieroittamaan uuden kullan?
Uusi nainen tuskin uskoo sinua MUTTA! kun hänelle alkaa nousta epäilyksiä ja ihmetystä, hän muistaa sinun sanasi ja päätyy oikeaan lopputulokseen nopeammin kuin ilman varoitusta.
Suvussani on narsisti, vanhempi mies. Minulle ei tarvitse vakuutella narsistien pahuutta; olen nähnyt millaista jälkeä he tekevät. Lapsissaankin.
kyseessä on melko pieni kaupunki ja minun tuttuni eli entinen opiskelukaverini jota näen edelleen silloin tällöin. Hän on kiltti ja vähän ujo ja kokemuksesta tiedän että mies osaa käyttää noita ominaisuuksia hyväkseen. Täältä on tullut asiaan hyviä näkökulmia. Täytyy toivoa että mies olisi muuttunut ja ehkä varoittaa sitten jos nainen alkaa oireilla samoin kuin minä aikoinani. Minä sain siinä vaiheessa miehen exältä odottamattoman mutta suurimman henkisen tuen ja apua suhteesta lähtemiseen. Kiitos asiallisesti vastanneille!
Olisipa joku minua varoittanut että ex mieheni on väkivaltanen. en välttämättä alussa olisi uskonut mutta olisin varmasti tajunut lähteä suhteesta jo aikaisemmin. Mun mielestä kannattais varoittaa vaikka siitä hullun exän leiman voisikin saada. ehkä siitä kumminkin jotain hyötyä olisi. Sen jälkeen kun olet varoittanut voit hyvällä omallatunolla ajatella että ainakin varoitit.
Ikävä jos ihminen joutuu tällaiseen tilanteeseen. Ymmärrän halusi varoittaa. Mutta ehkä varoitukset kaikuvat kuuroille korville.
En ole koskaan ymmärtänyt, mikseivät naiset hoksaa että miehessä on todellakin jotain outoa jos seurustelusuhteita on useita. Siitä pitäisi jo alkaa vedellä johtopäätöksiä.
Toinen vaihtoehto olisi ottaa yhteyttä johonkuhun uuden naisen ystävään tai sukulaiseen. Siis useamman teidän exän.
Toivotaan, että naisen silmät avautuvat ennen kuin lapsia on mukana kuvassa.
asiaa ei tajua ennen kuin se osuu omalle kohdalle. Nyt ei puhuta normaalista, tasapainoisesta parisuhteesta jossa tappeluun, riitaan jne. tarvitaan kaksi.