Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

refluksista: kuinka nopeasti somac alkaa tehota? Onko kukaan jatkuvalla lääkityksellä?

Vierailija
18.01.2010 |

Missä vaiheessa joutuu leikkaukseen väljän vatsaportin/palleatyrän vuoksi?

Kuinka usein pitää tähystää (kuinkahan nopeasti tyrä pahenee leikkauskuntoon...)

Mistä löytäisi ruokavalio-ohjeita? Tiedän kyllä suunnilleen mitä vältellä, mutta olisi hyvä tietää, mikä ruoka sopisi parhaiten hankalaan oloon, onko jotain erityisen suositeltavaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni parani refluksista jättämällä viljat pois! luepa Antti Heikkilän sivuja. siellä on hurjia kertomuksia. ja olen itsekin niitä toteuttanut.

Vierailija
2/3 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tehota nopeasti: neutraloi mahan happamuuden, oireet närästyksessä helpottavat viimeistään tunneissa, pitkälliset hankalat vaivat voinevat vaatia suurempaan ja pidempää annostelua ennen kuin häviävät.

Leikkaukseen joutuu sitten, kun refluksi on aiheuttanut syövän esiastemuutoksen ruokatorveen tai oireet eivät pysy hallinnassa lääkityksellä.

Tähystysväli riippuu löydöksestä (onko haavaumia, onko Barretin esofagusta = dysplasiaa = syövän esiastemuutoksia).

Kuinka nopeasti pahenee leikkauskuntoon? Joillakin ei koskaan, joillakin jo todettaessa leikkauskuntoinen.

elämäntapaohjeet: laihduta, sängynpääty koholle. Vältä röyhtäyttäviä ruoka-aineita, googleta lisäohjeita.

Terveisin kirurgi, mutta ei GE- tai yleiskirurgi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme kertaa aktivoitunut tuo oireilu häiritseväksi, eli aiheuttaa yskää ja hengenahdistusta sekä ilman kertymistä vatsaan, joka sitten tulee ulos suun kautta. Varsin epämiellyttävää. Tähystyksestä löytyi palleatyrän alku.

Viimeksi kun oireilin hankalasti somac alkoi tehota vasta kuukauden kuluttua edellämainittuihin vaivoihin, siis tosi hitaasti!

Onkohan tässä vielä leikkaus edessä...tai pitäisiköhän tähystää? Suunnilleen kerran vuodessa oireilu kestää kuukauden pari, jolloin olen lääkityksellä, muuten en ole tuntenut sitä tarvitsevani. Mutta voihan olla, että silloinkin ruokatorvessa tapahtuu jotain epäsuotuisaa, mitä en tunne. Montakohan vuotta olisi sopiva tähystysväli...

Nyt joudun nukkumaan melkein istualleni, pieni sängyn päädyn kohotus ei riitä alkuunkaan.

Olen hoikka, joten sekään ei varmaan auta asiaa.

Hemmetin hankala vaiva!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä