Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että mua vituttaa tämä Kelan "sama jääkaappi, yhteiset tulot"-periaate.

Vierailija
17.01.2010 |

Jos olisin työttömänä ja asuisin lasteni kanssa omien vanhempieni luona, niin olettaisiko kela että mun vanhemmat elättäisivät minut ja lapseni?

Eipä voida muuttaa lasten isän kanssa yhteen vaan nyt sitten pidetään kahta asuntoa vaikka käytännössä asutaan yhdessä.

En suostu siihen että miehen tulojen takia en sais ollenkaan työttömyyskorvausta.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tälle alla olevalle. Miten se on sinulta pois, jos joku saa kelan päivärahaa???? Maksathan palkastasi ne verot, sai ap sitä päivärahaa tai ei. Suomalaiset on sitten kateellisia...

Asukaa vaan erillään. Ihan paskaahan se on, kun miehellä 3000 euroa palkka ja elättää 4 henkisen perheen. Kyllä jokaisen kuuluu saada vähän taskurahaa, ei se kelan t.raha mikään iso ole.

siis MITÄ he**tin taskurahaa...oletko joku teini??? ja valtio sun vanhemmat??? Kyllä aikuiset ihmiset elättää itse itsensä, eikä odota luukuilta taskurahaa. Ja perheessä on miehellä velvollisuus elättää silloin kun äiti lasten kanssa kotona tai jopa äitiylomalla. Ne lapset on myös miehen ja vaikka olis avoliitto niin mies ne on siittänyt.Ei ne ole valtion ja meidän veronmaksajien kakaroita. S***tana että pistää nää pummit vihaksi. Toivottavasti jää nää kusettajat kiinni ja joutuu maksamaan korkojen kanssa takas. Ja sata varmasti käräyttäisin jos esim naapurissa asuis tällänen pari joista toinen ei kirjoilla tukien takia. Tosin vaikeahan se on roskaväen emmärtää sallaista ajatusta ettei se kelan raha ilmaista ole. Aina nää pummit toitottaa ettei se muilta ole pois mutta kun se nyt ihan oikeessa elämässä on just muilta pois, siis niiltä muilta jotka siellä töissä käy. Ja mistä nämä miehet tulee jotka ei perhettään elätä. Jos haluu pitää mun rahat mun käytössä niin silloin ei perusteta perhettä eikä väännetä niitä kakaroita. Mies ei ole mies jos ei perhettään elätä silloin kun nainen joutuu lasten teon takia olemaan kotona. Ihme lapasia ja vätyksiä teillä on ukkoina.

pitääkö se oikeesti vääntää rautalangasta mitä se on pois työssäkäyviltä veronmaksajilta.

Luuletko sinä että KELAan ne rahat tulee jostain valtion rahapajasta tai keijumaailmasta.

Olen oikeasti pöyristynyt tästä typeryydetä, mutta koitetaan edes vääntää sitä rautalankaa... eli mitä enemmän niitä päivärahan saajia on, sitä enemmän sitä rahaa pitää työssäkäyvien verorahoista löytyä. ELi ei se raha ei tulisi minun tilille, mutta meidän työssäkäyvien varoista sekin on kerätty.

Ja tuo kateellisuus teema nyt ei oikeasti sovi ihan kaikkeen vähän kuin käyttäisi "" merkkejä väärässä paikassa.

EI en ole kateellinen, miksi olisin, voisinhan itsekin "heittäytyä" KELAn tuille.

Väännetään nyt tästäkin sitä rautalankaa, että tyhmätkin tajuaa. Kateellisuus dilemma on vähän heikko argumentti silloin, kun kyseessä on asia jonka voisi helposti kuka vaan saada.

Jos kirjoitukseni olisi ollut esim vaikka AP:n hienosta helikopterista, johon itselläni ei olisi varaa, voisit syyttää minua kateudesta. Tässä ap aiheessa tuo argumentti herättää lähinnä hilpeyttä

Vierailija
2/41 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta kateudesta vielä, vain joku toinen tuillea elävä untamo voi luulla, että työssäkäyvä olisi kateellinen jostain tukiroposista.

Tienaan monin verroin enemmän käymällä työssä joten miksi ihmeessä kadehtisin jotain muutaman satasen päivärahaa. Myötätuntoa tunnen niitä kohtaan, jotka oikeasti menettäneet työnsä ja kitkuttelevat tuella sen aikaan kunnes (aktiivisen työn etsimisen jälkeen) työllistyvät uudelleen. Myötätuntoa sen sijaan en tunne luusereita kohtaan, jotka ihan omaa pyhää laiskuuttaan makaavat isoilla takapuolillaan sohvaa kuluttamassa ja nostelevat kaiken maailman tukina elämisensä ja puhuvat vielä "taskurahasta" jota kaikkien kuuluisi saada tekemättä mitään sen eteen.

Töitä kyllä saa jos niitä suostuu vastaan ottamaan. Ihan poikkeuksena jotkin pienet kyläpahaset joissa ei vaan työpaikkoja ole. Kaupungeissa työpaikkoja kyllä löytyy, tekijöitä vaan ei kun ei ole tarpeeksi "hienoa" työtä tarjolla. EI vaikka mitään työkokemusta ei olekaan eikä tietenkään mitään kouluakaan ole viitsinyt sitten ysi-luokan käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinkään sumunlakaisukurssille tai muuhun osallistu enkä kyllä töitäkään hae. huoraan päivät ku n lapset ovat virikehoidossa ja ukko töissä niin saan verotonta taskurahaa.

Vierailija
4/41 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi otan jonkun pimeän työn josta en maksa koskaan veroja enkä muita maksuja.ap

Vierailija
5/41 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartte veroja maksaa ja tavaraa saa sukulaisilta ja tutuilta myyntiin vaikka millä mitalla.

Vierailija
6/41 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi perustaakaan perhe, jos pitää olla omat rahat? En todellakaan kannata systeemiä, että toinen voi ansaita ties mitä ja toinen nostaa työttömyyskorvausta.

Vierailija
7/41 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin jos kotona asuva teini on töissä, niin Kela olettaa hänen elättävän köyhät vanhempansa.

Vierailija
8/41 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen tulot peruspäivärahaan?

Vierailija
9/41 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin työttömänä ja asuisin lasteni kanssa omien vanhempieni luona, niin olettaisiko kela että mun vanhemmat elättäisivät minut ja lapseni?

Eipä voida muuttaa lasten isän kanssa yhteen vaan nyt sitten pidetään kahta asuntoa vaikka käytännössä asutaan yhdessä.

En suostu siihen että miehen tulojen takia en sais ollenkaan työttömyyskorvausta.

Vierailija
10/41 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalissa parisuhteessa ja perheessä näin tehdään. Minkä ikäisiä olette? Mikä on koulutuksesi? Miksi et ole töissä?

Vierailija
11/41 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan käsittämätön ajatus, että perustetaan perhe ja sitten vastuu sysätään elättämisestä yhteiskunnalle. Uskomatonta, missä vaiheessa tämä hyvinvointivaltio on vääristynyt näin pahasti... Ensisijaisesti jokainen elättää itsensä ja perheensä. Sitten toissijaisesti käydään "luukuilla".

Vierailija
12/41 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaik asuttaisiinkin yhessä.

Mekin asutaan yhdessä asuttu jo 15v. ja 40+ vuotiaita ja suilti mies pitää tiukasti kiinni omista rahoistaan.

Lapsen kuluista sentään maksaa n. puolet,mutei kaikista läheskään.

Ruuasta pienen osan,jälkikäteen.

Siis sama talous eri rahat.

Mä olen ollu jo vuoden työttömänä ja ilman perintöä oisin ollu ihan pulassa,kun mies ei auta normaaleissa kuluissa.

Ja haluaisin kyllä töihin,mut en pääse. Hakemulsia olen tehny useita ja haastatteluissa käyny mut ei vain tärppää.

Sit kun ansiosidonnainen loppuu täytyy tosissaan miettiä pystynkö elämään avo mieheni kanssa,vai täytyykö muuttaa erilleen.

Haluaisin kovasti takaisin työelämään. Ehkäpä se helpottuu kun lapsi menee kouluun.

Tosin vieläkin katsovat et kun lapsi on alle 10v. niin tulee lapsesta aiheutuvia sairaspoissoloja ja palkkaavt joko lapsettoman tai sit sellaisen jolla jo vanhemmat lapset.

käsittämätön syteemi tuo saman katon alla olo ja samat rahat ajatusmaailma.

Vierailija
13/41 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä vuosituhannella oikein elät? On päivänselvää ettei miehesi RAKASTA sinua. Jos rakastaisi, haluaisi tietenkin että sinulla olisi kaikki mahdollisimman hyvin. Tuohan on kaukana siitä.

Älä huijaa itseäsi vaan vaadi parempaa elämää!

Mekin asutaan yhdessä asuttu jo 15v. ja 40+ vuotiaita ja suilti mies pitää tiukasti kiinni omista rahoistaan.

Mä olen ollu jo vuoden työttömänä ja ilman perintöä oisin ollu ihan pulassa,kun mies ei auta normaaleissa kuluissa.

Ja haluaisin kyllä töihin,mut en pääse. Hakemulsia olen tehny useita ja haastatteluissa käyny mut ei vain tärppää.

Sit kun ansiosidonnainen loppuu täytyy tosissaan miettiä pystynkö elämään avo mieheni kanssa,vai täytyykö muuttaa erilleen.

Haluaisin kovasti takaisin työelämään. Ehkäpä se helpottuu kun lapsi menee kouluun.

Tosin vieläkin katsovat et kun lapsi on alle 10v. niin tulee lapsesta aiheutuvia sairaspoissoloja ja palkkaavt joko lapsettoman tai sit sellaisen jolla jo vanhemmat lapset.

Vierailija
14/41 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvin looginen ja minun mielestäni oikea.

Sen sijaan sun ja sun miehes ajatusmaailma on käsittämätön, varsinkin miehen. Jos meillä olisi noin, niin äijälle tulisi lähtö melko pian. Ja itseasiassa myös toisinpäin, jos minä alkaisin rahojani panttaamaan, niin saisinpa kattella kamppeeni kasaan aika pian.

Vierailija
15/41 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avoliitossa elävästä lapsettomasta parista. Silloin pitäisi saada valita itse, ollaanko sellaisessa vaiheessa suhdetta tai sellaisessa suhteessa, että tulot ovat yhteiset.

Avioliitossa on kuitenkin musta ihan itsestään selvää, että toinen elättää, kun toisella menee huonosti, eikös se ole jo vihkivalassakin?

Sama koskee niitä (ei-eronneita) pareja, joilla on yhteisiä lapsia. On silkkaa pikkumaisuutta, että toinen vahtii mustasukkaisesti rahojaan, varsinkin kun sitä lasta tehtäessä on ollut ihan itsestäänselvää, että yhteinen jälkikasvu vaikuttaa negatiivisesti toisen osapuolen (ensin äiti, sitten joko äiti tai isä) tuloihin. Ei musta voi olettaa, että yhteiskunta maksaa jonkin pikkumiasuudesta, epäkypsyydestä, turhamaisuudesta, lapsellisuudesta ja sitoutumiskammoisuudesta. Lemppaa se äijä tai hoida asiat kuntoon!

Vierailija
16/41 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on erilliset taloudet, oletat tasajakoa, joten seuraavat (lapsen ikä) vuotta mies ostaa lapselle kaikki tarvikkeet ja ruuat ja sinä maksat takaisin kuitteja vastaan. Samalla ilmoitat, että tästä hetkestä lukien seuraavat (lapsen ikä) vuotta mies hoitaa kaikki sairaus- ja muut lapsen aiheuttamat poissaolot. Samalla pyydät miestä kompensoimaan (mahdolisen) tulonmenetyksen, joka aiheutui ajasta jonka jouduit olemaan poissa teidän yhteiseen lapseenna johtavaan raskauteen liittyen.

Teillähän on kuitenkin yhteinen lapsi (paitsi jos mies haluaa luopua kaikista oikeuksistaan isänä), mutta erilliset taloudet, joiden välillä yhteiset kulut jaetaan tasan, kuten mies haluaa. Ystävälisyyden osoituksena voit laatia valmiiksi laskun ja maksuaikataulun ja kertoa avaavasi tilin samaan pankkiin, jotta voit siirtää kuitteja vastaan maksettavat lapsikulut (muista kela-periaate, halvimman mukaan - eihän se sovi, että mies tuhlaa SINUN rahojasi tarpeettoman kalliisiin tuoteisiin) vailla pankkien välisen siirron viivettä.

Jos mies ei suostu, haasta oikeuteen sopimusrikkomuksista - talourikolliset saavat tässä maassa kovia tuomioita.

Vierailija
17/41 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies maksaa kyllä elarit molemmille lapsilleen ja lisäksi kela asumistukea ja yh-korotusta lapsilisää ja toukokuusta alkaen mulle myös työmarkkinatukea, yhteensä 1300€.

Jos muuttaisin lasten isän kanssa, en sais itselle yhtään rahaa mistään. Ei käy mulle, mieluummin pidän oman asuntoni tavaravarastona ja me asutaan täällä miehen luona.

En minäkään miestäni suostuisi elättämään jos hän olisi työttömänä ja minä töissä.

Vierailija
18/41 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoilla on velvollisuus osallistua toistensa elatukseen. Avioliittolaki turvaa kummankin puolison oikeuden. Puolisoiden keskinäinen elatusvelvollisuus perustuu lakiin, eikä toisen puolison laitoshoito poista tätä velvollisuutta. Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ja asumis- ym. –oloista riippumatta ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Lasten oikeudesta saada elatusta vanhemmiltaan on säädetty ja kirjoitettu erikseen. Puolisoiden elatus käsittää puolisoiden yhteisten sekä kummankin henkilökohtaisten tarpeiden tyydyttämisen.

Vierailija
19/41 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avopuoliso on elatusvelvollinen, jos puoliso on työtön. Mutta jos avopuoliso kuolee, katsotaan, että elatusvelvollisuutta ei ole ollut ->ei siis oikeutta leskeneläkkeeseen.

Vierailija
20/41 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakaa henkistä väkivaltaa!

Kysy ihan mistä vain, niin tuo ei todellakaan ole normaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä