Että mua vituttaa tämä Kelan "sama jääkaappi, yhteiset tulot"-periaate.
Jos olisin työttömänä ja asuisin lasteni kanssa omien vanhempieni luona, niin olettaisiko kela että mun vanhemmat elättäisivät minut ja lapseni?
Eipä voida muuttaa lasten isän kanssa yhteen vaan nyt sitten pidetään kahta asuntoa vaikka käytännössä asutaan yhdessä.
En suostu siihen että miehen tulojen takia en sais ollenkaan työttömyyskorvausta.
Kommentit (41)
virallisesti asuttais lasten isän kanssa yhdessä. Asutaan sit tällai epävirallisesti, yhteen en muuta ennenkuin mun tililleni tupsahtaa 400€ omaa rahaa joka kuukausi.
kun valmistuin koulusta viime kuussa. Minun pitäisi täyttää työssäoloehto, jos kela ei jostain syystä toisin päätä ja kyllä mä en kestäisi elää täysin miehen rahoilla (ollaan avoliitossa). Itseäni ahdistaisi hirveästi se, että en saisi mistään rahaa (ainoa tuloni olisi lapsilisä meidän lapsesta, joka tulee minun tililleni). Etsin töitä koko ajan ja olen käynyt haastatteluissa yms, mutta ei ole vielä tärpännyt :( Miestäni tilanne ei yhtään haittaisi, mutta minä itse en todellakaan olisi sinut itseni kanssa tuollaisessa tilanteessa.
tupsauttaa ittensä töihin niin sais ainaki jopa kolminkertaisena tupsautettua ton 400e sinne tilille?
virallisesti asuttais lasten isän kanssa yhdessä. Asutaan sit tällai epävirallisesti, yhteen en muuta ennenkuin mun tililleni tupsahtaa 400€ omaa rahaa joka kuukausi.
vaan vähän tiukkaa on 20 000 muullakin tuo työn saanti tällä seudulla.
mut niin kauan ku ihmiset ei oikeesti yritä kaikkeaan saadakseen töitä on ihan turha marista siitä, että kela ei maksa tarpeeks! kannattaisko ihmisten jo herätä tälle vuosituhannelle ja tajuta, että jokainen on velvollinen elättämään itsensä ja oman perheensä. EI KELA! eri asia tietenkin jos on vakava sairaus tms.
aina voi vaihtaa paikkakuntaa, alaa, ruveta itse tekemään jotain mitä voisi myydä jne.
vaan vähän tiukkaa on 20 000 muullakin tuo työn saanti tällä seudulla.
vaik asuttaisiinkin yhessä.
Mekin asutaan yhdessä asuttu jo 15v. ja 40+ vuotiaita ja suilti mies pitää tiukasti kiinni omista rahoistaan.
Lapsen kuluista sentään maksaa n. puolet,mutei kaikista läheskään.
Ruuasta pienen osan,jälkikäteen.
Siis sama talous eri rahat.
Mä olen ollu jo vuoden työttömänä ja ilman perintöä oisin ollu ihan pulassa,kun mies ei auta normaaleissa kuluissa.
Ja haluaisin kyllä töihin,mut en pääse. Hakemulsia olen tehny useita ja haastatteluissa käyny mut ei vain tärppää.
Sit kun ansiosidonnainen loppuu täytyy tosissaan miettiä pystynkö elämään avo mieheni kanssa,vai täytyykö muuttaa erilleen.
Haluaisin kovasti takaisin työelämään. Ehkäpä se helpottuu kun lapsi menee kouluun.
Tosin vieläkin katsovat et kun lapsi on alle 10v. niin tulee lapsesta aiheutuvia sairaspoissoloja ja palkkaavt joko lapsettoman tai sit sellaisen jolla jo vanhemmat lapset.käsittämätön syteemi tuo saman katon alla olo ja samat rahat ajatusmaailma.
miehen tuloista huolimatta!
HANKKIKAA PUMMIT TÖITÄ! Ne joita kelan systeemit sapettaa, ovat niitä joilla ei ole kunnon koulutusta eikä halua käydä töissä, SIIPEILIJÖITÄ!
Ite ootte miehenne valinneet. Kuka oikeesti haluaa olla sellasen kanssa samassa perheessä joka ei perhettään elätä. Sairaita ihmisiä jos ei rakastamalleen ihmiselle pysty omistaan jakamaan.
Onneks meitä ei tuommoiset murheet ahista. Ostettiin omakotitalo siis lainarhalla, opiskelen ja tuloni ovat opintotuen verran. Se ei riitä puoleenkaan lainanlyhennyksestä. Mutta mieheni on töissä, ei kuitekaan mikään superpalkkainen alle 3000 euroa kuussa ja hän elättää minut ja meidän lapsen.
Aina ostetaan se mitä tarvitaan, miettimättä kuka sen maksaa. Yhteinen kun on talous.
Minulla on yliopistotutkinto ja paljon työkokemusta. Kuitenkin olen saanut omalta alaltani viime vuosina vain osa-aikatyötä ja siksi olen saanut sovitettua työttömyyspäivärahaa.
Nyt putosin työmarkkinatuelle ja ikävästi samaan aikaan loppui myös osa-aikatyöt. En saa mitään mistään, koska avomies tienaa lähes 3000 €/kk eli "liikaa".
Toki mies elättää, mutta minulla ottaa itsetunnon päälle ja pahasti.
miehen tuloista huolimatta! HANKKIKAA PUMMIT TÖITÄ! Ne joita kelan systeemit sapettaa, ovat niitä joilla ei ole kunnon koulutusta eikä halua käydä töissä, SIIPEILIJÖITÄ! Ite ootte miehenne valinneet. Kuka oikeesti haluaa olla sellasen kanssa samassa perheessä joka ei perhettään elätä. Sairaita ihmisiä jos ei rakastamalleen ihmiselle pysty omistaan jakamaan.
vaik asuttaisiinkin yhessä.
Mekin asutaan yhdessä asuttu jo 15v. ja 40+ vuotiaita ja suilti mies pitää tiukasti kiinni omista rahoistaan.
Lapsen kuluista sentään maksaa n. puolet,mutei kaikista läheskään.
Ruuasta pienen osan,jälkikäteen.
Siis sama talous eri rahat.
Mä olen ollu jo vuoden työttömänä ja ilman perintöä oisin ollu ihan pulassa,kun mies ei auta normaaleissa kuluissa.
Ja haluaisin kyllä töihin,mut en pääse. Hakemulsia olen tehny useita ja haastatteluissa käyny mut ei vain tärppää.
Sit kun ansiosidonnainen loppuu täytyy tosissaan miettiä pystynkö elämään avo mieheni kanssa,vai täytyykö muuttaa erilleen.
Haluaisin kovasti takaisin työelämään. Ehkäpä se helpottuu kun lapsi menee kouluun.
Tosin vieläkin katsovat et kun lapsi on alle 10v. niin tulee lapsesta aiheutuvia sairaspoissoloja ja palkkaavt joko lapsettoman tai sit sellaisen jolla jo vanhemmat lapset.käsittämätön syteemi tuo saman katon alla olo ja samat rahat ajatusmaailma.
No HUHHUH. Tästä kyllä huomaa, ettet ole ihan täysissä järjissä, enkä enää ihmettele miten tuollaisessa suhteessa viitsit elää.
Jos töitä ei hakemisen ja hakemisen jälkeen löydy. Niin eikö silloin olisi aiheellista miettiä oman kuolutuksen pätevyyttä ja mahdollista päivittämistä. Työkkärin tuellä kun nykyään on helppo itseään kouluttaa, ja silloin saa sitä omaa rahaa.
Sehän on kuin joltain 50-luvulta, että naisen pitäisi elää miehen rahoilla, jos ei työtä löydy. HUOM! Jos ette ole huomanneet irtisanomis- ja lamauutisia, voin kertoa ettei työtä tosiaan löydy niin vain, vaikka kuinka haluaisi. Työttömyysturvan pitäisi kuulua kaikille tasapuolisesti nykyaikana, perheen tarjoama sosiaaliturva oli käytössä sata vuotta sitten, kun ei muita järjestelmiä yhteiskunnassa ollut.
Mikä perhe se sellainen on, jossa ei huolehdita (eli välitetä) toisista?
Eikö näistä tukien väärinkäsityksistä joudu koskaan vastuuseen??? Laitonta hommaa! On meilläkin ollut tilanne, jolloin minun tililleni ei tupsahdellut rahaa mistään ja mies joutui elättämään koko perheen. Kyllähän se itsetunnolle voi ottaa, mutta kyllä ihmisen pitäis silti tajuta, mikä on oikein ja mikä väärin ja tehdä niin kuin on oikein.
Kyllä kuulkaa on ennemmin puolison velvollisuus (ja oikeus!!!) huolehtia rakkaastaan kuin yhteiskunnan. Hyi hitto, teidänkö vuoksi minä maksan pienistä tuloistani paljon veroa???
Siis OMAN puolison! Herranen aika! Eikös se ole itsestään selvää, että rakkaasta pidetään huolta? Itse tulen omalla palkallani vallan mainiosti toimeen arkielämässä, mutta en todellakaan pistä hanttiin kun mieheni ostaa minulle kalliita lahjoja, joihin minulla ei olisi varaa tai maksaa lentolippuni kun lähdemme lomalle, jonne minun ei olisi varaa lähteä. Samoin jos joutuisin työttömäksi, mies maksaisi sitten minun elinkustannukseni. Samoin minä maksaisin, jos tilanne olisi toisin päin.
Asukaa vaan erillään. Ihan paskaahan se on, kun miehellä 3000 euroa palkka ja elättää 4 henkisen perheen.
Kyllä jokaisen kuuluu saada vähän taskurahaa, ei se kelan t.raha mikään iso ole.
Me asutaan yhdessä ja ei erikseen muuteta, kun ollaan oltu yhdessä 15v. mutta jos olisin suhteen alussa ja pieni lapsi, niin voisin toimia samalla tavalla, kuin ap.
On se rassaavaa, kun mies joutuu elättämään koko perheen ja rahat menee tosi tiukille.
Mun sisko sano, että ei mene kenekään kanssa yhteen, kun ei ole sitten tuloja ja ei monet miehet ole suhteen alussa valmiita elättämään naista.
Noi ei tajua, että ei se miehen raha riitä jaettavaksi, kun sillä ruokitaan 4 henkeä ja maksetaan vuokra ja laskut.
Mihinkään muuhun se ei riitä.
Ei jää vaate rahaa, eikä todellakaan voi ajatella jotain lentomatkoja tai edes käydä kahvilassa.
Vai että ihan lentomatkoja, huvittava ajatus.
tuota rajaa pitäisi nostaa ylöspäin, niin että t.rahan menettäisi, jos miehen tulot esim. 5000 euroa.
3000 eurosta jo ton rahan menettää ja siitä joutuu maksamaan jo paljon veroakin, eikä huomioida sitä, että yksi henkilö elättää koko perheen.
T. 35
Varmasti sekavaa tekstiä, mutta niin tämä asia nyppii. Taidanpa vuokrata vara-asunnon.
että viettävät suurimman osan ajasta miehen asunnolla, niin ap ja miehensä maksavat kelalle takaisin huijaamansa rahat.
Asukaa vaan erillään. Ihan paskaahan se on, kun miehellä 3000 euroa palkka ja elättää 4 henkisen perheen.
Kyllä jokaisen kuuluu saada vähän taskurahaa, ei se kelan t.raha mikään iso ole.
siis MITÄ he**tin taskurahaa...oletko joku teini??? ja valtio sun vanhemmat???
Kyllä aikuiset ihmiset elättää itse itsensä, eikä odota luukuilta taskurahaa.
Ja perheessä on miehellä velvollisuus elättää silloin kun äiti lasten kanssa kotona tai jopa äitiylomalla. Ne lapset on myös miehen ja vaikka olis avoliitto niin mies ne on siittänyt.Ei ne ole valtion ja meidän veronmaksajien kakaroita.
S***tana että pistää nää pummit vihaksi. Toivottavasti jää nää kusettajat kiinni ja joutuu maksamaan korkojen kanssa takas. Ja sata varmasti käräyttäisin jos esim naapurissa asuis tällänen pari joista toinen ei kirjoilla tukien takia.
Tosin vaikeahan se on roskaväen emmärtää sallaista ajatusta ettei se kelan raha ilmaista ole. Aina nää pummit toitottaa ettei se muilta ole pois mutta kun se nyt ihan oikeessa elämässä on just muilta pois, siis niiltä muilta jotka siellä töissä käy.
Ja mistä nämä miehet tulee jotka ei perhettään elätä. Jos haluu pitää mun rahat mun käytössä niin silloin ei perusteta perhettä eikä väännetä niitä kakaroita.
Mies ei ole mies jos ei perhettään elätä silloin kun nainen joutuu lasten teon takia olemaan kotona. Ihme lapasia ja vätyksiä teillä on ukkoina.
jos esimerkiksi nostetaan työttömyyspäivärahaa, mutta ei kuitenkaan ole mitään kiinnostusta mennä töihin vaikka niitä tarjottaisiin. Mutta jos ihminen todella hakee töitä, on väärin, ettei hänelle makseta kelan rahaa vain siksi, että puoliso tienaa.
Ja tälle alla olevalle. Miten se on sinulta pois, jos joku saa kelan päivärahaa???? Maksathan palkastasi ne verot, sai ap sitä päivärahaa tai ei. Suomalaiset on sitten kateellisia...
Asukaa vaan erillään. Ihan paskaahan se on, kun miehellä 3000 euroa palkka ja elättää 4 henkisen perheen. Kyllä jokaisen kuuluu saada vähän taskurahaa, ei se kelan t.raha mikään iso ole.
siis MITÄ he**tin taskurahaa...oletko joku teini??? ja valtio sun vanhemmat??? Kyllä aikuiset ihmiset elättää itse itsensä, eikä odota luukuilta taskurahaa. Ja perheessä on miehellä velvollisuus elättää silloin kun äiti lasten kanssa kotona tai jopa äitiylomalla. Ne lapset on myös miehen ja vaikka olis avoliitto niin mies ne on siittänyt.Ei ne ole valtion ja meidän veronmaksajien kakaroita. S***tana että pistää nää pummit vihaksi. Toivottavasti jää nää kusettajat kiinni ja joutuu maksamaan korkojen kanssa takas. Ja sata varmasti käräyttäisin jos esim naapurissa asuis tällänen pari joista toinen ei kirjoilla tukien takia. Tosin vaikeahan se on roskaväen emmärtää sallaista ajatusta ettei se kelan raha ilmaista ole. Aina nää pummit toitottaa ettei se muilta ole pois mutta kun se nyt ihan oikeessa elämässä on just muilta pois, siis niiltä muilta jotka siellä töissä käy. Ja mistä nämä miehet tulee jotka ei perhettään elätä. Jos haluu pitää mun rahat mun käytössä niin silloin ei perusteta perhettä eikä väännetä niitä kakaroita. Mies ei ole mies jos ei perhettään elätä silloin kun nainen joutuu lasten teon takia olemaan kotona. Ihme lapasia ja vätyksiä teillä on ukkoina.
mutta käytäntö on usein toista