Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverin häihin ilmaiseksi laulamaan? (ov)

Vierailija
11.01.2009 |

Kaverini on tänä kesänä menossa naimisiin. Näimme tänään ja hän pyysi minua laulamaan muutaman laulun heidän häissään. Ehdotti myös, että laulaisin 3-4 muun kuorokaverini kanssa muutaman laulun juhlassa.

Korvauksesta ei kaverini puhunut mitään, eli odottaa meidän laulavan ilmaiseksi. Minut hän olisi ehkä kutsunut muutenkin häihin, mutta niitä 3-4 muuta kuorokaveria ei.

Olenko jotenkin outo, mutta tämä alkoi tuntua hyväksikäytöltä? Vai onko normaalia yleisesti?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Yksi kaveri ompeli ilmaiseksi hääpuvun (tosin aika epäonnistuneen)

- Yksi kaverin mies lauloi kirkossa

- Yksi kondiittorituttu teki ilmaiseksi kakut

- Anoppi ja mun äiti tekivät kaikki muut ruuat

- Miehen veli oli koko päivän ja yön meille kuskina

- Miehen kaverin bändi oli soittamassa häissä

- Miehen siskon mies kuvasi häät

- Hääpaikka oli sukulaisten huvila

- Kampauksen ja meikin teki yks äitini tuttu

Kukaan ei pyytänyt mitään palkkaa, eikä ajateltukaan että olis pitänyt maksaa. Tuttujahan ne oli kaikki jollain tapaa.

Vierailija
42/49 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavatko esiintyjät, kampaajat, leipurit ym. palkkaa palveluksistaan vaan siitä että juhlien järjestäjä ainakaan ei tee virhettä ja aiheuta pahaa mieltä esiintyjille ja muille avustajille kun kysyy etukäteen korvauksesta. Reilua kysyä suoraan eikä olettaa, etteivät esiintyjät ja muut avustajat tunne itseään hyväksikäytetyiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti autan ystäviäni mielelläni. Ja olen monissa juhlissa auttanutkin. Tapoihini ei myöskään kuulu puhua pahaa, tai no ehkä joskus kotona miehelleni puhisen.

Oikeasti musta on kiva olla vaikka alkuilta häissä hommissa. Onpahan tekemist sen jäykistelyn sijaan.

Valitettavasti laulan ammuvainaan nuotilla, joten esiintyjäksi minusta ei ole, mutta siivojaksi, järjestelijäksi, puhujaksi tms. suostun.

Jos olisi muiden häistä kysymys, jopa alkaisivat pahat kielet laulaa vieraiden hyväksikäyttämisestä.

Vierailija
44/49 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan oikeasti luule, että omat häät on koko vierasjoukon elämän paras ilta?! Ja toisekseen, jos omaa vähääkään käytöstapoja ymmärtää kyllä, että on palveluksen saajan tehtävä tarjota korvausta, eikä toisinpäin.

Olisivathan he voineet kysyä korvausta jos olisivat halunneet. Sitä paitsi meillä on niin hauskat bileet, että kaikilla oli varmasti elämänsä paras ilta.

37

Vierailija
45/49 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voisin sanoa, että olkoot se minun lahjani teille. Mielestäni lauluni on ihan arvokas lahja. On todella ikävää, että tuttavani ja sukulaiseni automaattisesti olettavat minun esiintyvän ilmaiseksi. Joskus heidän toivomansa kappaleet ovat minulle outoja, ja joudun tekemän töitä, että löydän nuotit ja harjoittelen kappaleet. Pidän myös yhteyttä kanttoreihin, harjoittelen säestäjän kanssa yhdessä yms.

Miksi ihmeessä minun ammattini on sellainen, että olen ikävä ihminen jos pyydän työstäni palkkaa? Siksi minun on tehtäväkin muitakin töitä elättääkseni itseni. Tunnen itseni ihan ääliöksi, kun kasaan hampurilaisia maisterin paperit taskussa, mutta ilmeisesti olen niin surkea laulaja, ettei minun lauluni ole maksun arvoinen.

Terv. MuM, klassinen laulu

Vierailija
46/49 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kaverikeikan" voi tehdä ihan ruokapalkalla.

Toki jos pyydät jotain kuorokavereita mukaan, niin voit kertoa morsiamelle, mitä he haluavat korvaukseksi siitä.

Siis itse sanoisin kaverilleni että laulan mielelläni hänen häissään ilmaiseksi, mutta täytyy muilta kuorolaisilta kysyä mitä he haluavat palkkioksi, voihan olla että ruokapalkka riittää.

Vierailija
47/49 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kaverikeikan" voi tehdä ihan ruokapalkalla.

Toki jos pyydät jotain kuorokavereita mukaan, niin voit kertoa morsiamelle, mitä he haluavat korvaukseksi siitä.

Siis itse sanoisin kaverilleni että laulan mielelläni hänen häissään ilmaiseksi, mutta täytyy muilta kuorolaisilta kysyä mitä he haluavat palkkioksi, voihan olla että ruokapalkka riittää.

On se kumma, että häiden lähestyessä ollaan niin hyvää ystävää, mutta kun juhlat ovat ohi, niin sen koommin ei tyypeistä kuulu mitään.

Voitteko te olla maksamatta sähkömiehelle, putkimiehelle tai kampaajalle, koska olette jutelleet joskus heidän kanssaan?

T: Muusikko

Vierailija
48/49 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan olla että ruokapalkka riittää.

Vierailija
49/49 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jokainen esiintyminen on hyvää harjoitusta.