Suosittele kirjaa -ketju:
Tähän pinoon ne kirjat, jotka olivat mielestäsi hyviä, vaikuttavia tai muuten vaan lukemisen arvoisia. Pieni perustelu ilman "juonipaljastuksia" voisi olla kiva :)
Oma suositus: Khaled Hosseini: Tuhat loistavaa aurinkoa. Ihana, vakava, liikuttava tarina kahden naisen elämästä. Tutustutti minua hiukan myös itselleni vieraaseen kulttuuriin, ihmisläheisellä tavalla. Luen joskus uudestaan.
Kommentit (12)
Marianne Friedriksson: Simon
"Menestyskirjailijan elämäntäyteinen tarina nuoresta pojasta toisen maailmansodan Ruotsissa.
Simon on suurten ikäluokkien romaani, jossa arkipäivän nyansseista kasvaa monivivahteinen kertomus elämän suurista totuuksista. Simonin tarinaan kietoutuvat kahden suvun elämänkohtalot. Euroopan historia ja kasvamisen vaikeudet."
Samalta kirjailijalta toinen hyvä kirja "Anna, Hanna ja Johanna". Sisältää myös historiallisen aspektin. Kertoo oivaltavasti naisen asemasta mm. sodanaikaisessa Ruotsissa. Kirjailija luo lukija mieleen voimakkaat mielikuvat eri henkilöhahmoista. Katkeransuloinen, ajatuksia herättävä kirja.
Takakannesta: "Kuvittele että eläisit lapsuutesi kahdensadan äidin ja isän kanssa, pukuetuisit aina oransiin ja saisit uuden nimen."
Lyhyesti: poika elää kommuuneissa eri puolella maailmaa 70-80-luvulla, ilman todellista kontaktia vanhempiinsa. Kirjailija itse kertoo tarinansa.
on ihan helmi! Samoin "Toinen maailma jonka tunnen" (en muista kirjoittajan nimeä), kertoo autistisen ruotsalaisnaisen(itse kirjoittaja) tarinan.
Outo mutta hyvä rakkaustarina yli ajan.
Ihanan vangitseva romaani Austenin ja Brontën sisarusten hengessä. Kirjafriikin unelma!
vaan torey haydenin kirjoista.. ihania
esim. Italian illat, Ystävyyden piiri
Irlantilainen kirjailija, jää helposti koukkuun
Täyttä hömppää, mutta kirjoitustyyli mahtava ja hauska. Kotiäidin ihanuus lukea tätä illalla kun lapset nukkuu, nauraa kippurassa ja unohtaa arjen huolet:)
Kannattaa aloittaa kirjasta Talousihme.
Himoshoppaajat täytyy lukea ehdottomasti ilmestymisjärjestyksessä.
Ihan täyttä hömppää. Salaisuuksia ilmassa oli erityisen hupaisa.
"tuhat loistavaa aurinkoa". Liian synkkä ja brutaali.
Mutta itse tykkäsin sellaisesta kuin KAKSI VANHAA NAISTA. Velma Wallis.
Se oli kuitenkin toiveikas, eikä siitä jäänyt paha jälkimaku.
Siinä on kaikki mitä ihminen tarvitsee pelastuakseen.