Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verotus on kyllä ihan syvältä! Mitkä teidän tulot/veroprosentit?

Vierailija
17.01.2010 |

sain palkankorotuksen ja laskeskelin, että kuuden tonnin palkasta jää käteen himpun verran yli kolme tuhatta euroa.

Ei kauheasti motivoi!

Kommentit (161)

Vierailija
101/161 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ennakonpidätysprosentti on 40,5.

Vierailija
102/161 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksiköhän nämä viestinumerot näyttää välillä mitä sattuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/161 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

, että ihmisten eriarvoisuus lisääntyy. Slummiutumisesta tulee todellinen ongelma, ja yleinen turvallisuustaso laskee.

Ei Yhdysvalloissakaan jätetä köyhiä hoitamatta, ja tällä hetkellä terveydenhuolto on yksi maailman kalleimmista. Valtio (ja veronmaksajat) joutuu lopulta kuitenkin maksajiksi.

USA:ssa hyvätuloiset maksoivat II maailmansodan jälkeen 70% tuloveroa, ja sillä saatiin maa pyörimään ja tuottamaan, sekä nousemaan 80-luvun supervallaksi. Verojen vähyys on aika uusi keksintö...amerikkalaiset eivät itsekään muista miten paljon tukivat yhteiskuntaa muutama vuosikymmen sitten.

amerikkalaiseen systeemiin, missä rahalla maksetaan palvelut. Paremmat koulut ja terveydenhoito rahalla. En ymmärrä, miksi minun pitää kustantaa isommalla rahalla työttömien lapsien päivähoitoa ja koulua. Se motivoisi ihmisiä opiskelemaan ja hommaamaan itsensä parempipalkkaisiin töihin.

Vierailija
104/161 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osavaltioiden kesken on tosi isoja vaihteluita ihan kaikessa, verotuksesta lähtien. Julkisia kouluja on erinomaisia ja paskoja ja kaikkea siltä väliltä. Mutta maailman top 500 yliopistosta 130 on USAssa.

Ja terveydenhuollon kalleus perustuu siihen, että kaikki tehdään viimeisen päälle perusteellisesti etenkin niille, joilla on vakuutus. Jos menet ottamaan rokotusta, se ei todellakaan hoidu niin, että vain menet ja saat piikin persiiseen. Sitä ennen täyttelet lomakkeita, tapaat terkkarin, tapaat lääkärin, saat reseptin, haet rokotteen, tulet lääkärille rokotteen kanssa, tapaat terkkarin ja lääkärin ja lopulta lääkäri sitten rokottaa. Esimerkiksi.

Vierailija
105/161 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijäjärjestöt haluavat solidaarisuutta, mutta eivät maksa itse veroa, joten eläkeläisten verotusta voisi alentaa, mikäli palkansaajien järjestöt asetettaisiin verolle, ja samalla lakkosakot korotettaisiin realistiselle tasolle ja osallistujat asetettaisiin rikosoikeudelliseen vastuuseen aiheuttamastaan taloudellisesta vahingosta. Suomi ei nouse lakkoilemalla, vaan tekemällä tuottavaa työtä. Poistamalla työntekijäjärjestöjen jäsenmaksujen verotuksessa vähennysoikeus valtion verotulot kasvaisivat merkityksellisisesti. Eläkeläiset ovat jo maksaneet veronsa aikoja sitten.

Vierailija
106/161 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 1400e ja vero 23%.

Vierailija
107/161 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yli vuoden veroprossa 14 %. Viime vuona tienasin kuukaudessa 2300-3800 e. Tänään muutin veroprossaa ja se onkin nyt 25,5 %, huh! Onneksi on muitakin tuloja. Alkaa lähestymään oma ansiotuloveroprosentti pääomatulojen ja myyntivoittojen veroprossaa. Työstään pitää todellakin tykätä täällä suomessa, kun verot ovat niin suuret.

Vierailija
108/161 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 9000€/kk

Netto 5150€/kk

Ei kovin motivoivaa

Vierailija
109/161 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brutto 9000€/kk

Netto 5150€/kk

Ei kovin motivoivaa

Brutto 2450e

Netto 1800e

Olen samaa mieltä, paljon mieluummin ottaisin 5150e neton.

Vierailija
110/161 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="17.01.2010 klo 11:34"]

vaikka Monacoon. Ettäs kehtaa kuuden tonnin palkansaaja valittaa. Verotuksessa syvältä on se, että jopa opinto- ja kotihoidontuesta maksetaan veroa, vaikka kyse on summista, joilla kukaan ei pelkästään elä. Kaikista minimituista verot kokonaan pois ja ainakin pääomatuloihin reilusti korotettu ja progressiivinen verotus.

Tässä yksi palkansaaja, joka ihmettelee verotuksesta valittavia. Eikö mikään enää riitä, eikö ihminen halua antaa hänet hoitaneelle ja kouluttaneelle yhteiskunnalle mitään takaisin? Kun kuuntelee näitä mielipiteitä, ei enää ihmettele että Suomi on nykyään junttilandia, jossa niin monella on venäläisen nousukkaan arvot.

Mitään takaisin?

Annan 42,7% takaisin (9000€ brutto) joka on mielestäni aivan riistoa. Progressio on tässä se ongelma, ei itse verojen maksaminen. Ja kyllä, esim. terveydenhuolto koko perheelle jenkkityönantajan piikkiin. Olen 5hlön perheen ainut elättäjä joten todella kirpaisee tuo verotus

Vierailija
111/161 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brutto 9000€/kk

Netto 5150€/kk

Ei kovin motivoivaa

Brutto 2450e

Netto 1800e

Olen samaa mieltä, paljon mieluummin ottaisin 5150e neton.

Ottaisitko 6v opiskelut ja burnoutin partaalle vievän, paljon matkustusta sisältävän todella vastuullisen työn josta ei ikinä todella lomailla kun asiakkaat kimpussa? Tuskinpa. Harva tällaista myöskään ”ottaa” vaan takana on 18v ura ihan tuota samaa mitä tässä kuvailen

Vierailija
112/161 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verotus onkin ihan syvältä. Mutta tässä huomaat (ja tunnet omissa nahoissasi) tämän demarilandian systeemin; isotuloiset (/ja mahdolliset hyvinkoulutetut), hyvin ansaitsevat, yrittävät ihmiset kärsivät ja maksavat tämän hyvinvointivaltion metkuja.

Hae vaan työ, jossa pieni palkka, niin eiköhän se prosenttikin siitä laske.

Suomessa ei työntekoa ja yrittämistä kannusteta!

Odottakaapas kun jäätte eläkkeelle.

Vierailija
113/161 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="17.01.2010 klo 11:34"]

vaikka Monacoon. Ettäs kehtaa kuuden tonnin palkansaaja valittaa. Verotuksessa syvältä on se, että jopa opinto- ja kotihoidontuesta maksetaan veroa, vaikka kyse on summista, joilla kukaan ei pelkästään elä. Kaikista minimituista verot kokonaan pois ja ainakin pääomatuloihin reilusti korotettu ja progressiivinen verotus.

Tässä yksi palkansaaja, joka ihmettelee verotuksesta valittavia. Eikö mikään enää riitä, eikö ihminen halua antaa hänet hoitaneelle ja kouluttaneelle yhteiskunnalle mitään takaisin? Kun kuuntelee näitä mielipiteitä, ei enää ihmettele että Suomi on nykyään junttilandia, jossa niin monella on venäläisen nousukkaan arvot.

Mitään takaisin?

Annan 42,7% takaisin (9000€ brutto) joka on mielestäni aivan riistoa. Progressio on tässä se ongelma, ei itse verojen maksaminen. Ja kyllä, esim. terveydenhuolto koko perheelle jenkkityönantajan piikkiin. Olen 5hlön perheen ainut elättäjä joten todella kirpaisee tuo verotus

Miksi olet teillä ainoa, joka tienaa?

Vierailija
114/161 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on alkanut yhä enenevissä määrin sapettaa Suomen verotus. Sen koko pointti on taata Suomelle pienipalkka-alojen työntekijät. Jos rankat verot poistettaisiin, kaikki olisivat vapaita ja hyvin motivoituneita tähtäämään koko ajan korkeammalle. Tätä eivät kuitenkaan päättäjät halua. Tajuatteko äänestäjät että ne äänestämänne eivät aja teidän etua vaan omaansa? He haluavat, että on vakaa köyhien ryhmä, joka äänestää heidät aina neljän vuoden välein omiin hyvin palkattuihin turhanjauhantaduuneihinsa ja että te käytte sitten tekemässä ne palvelutyöt kaikille. Minulle ei ainakaan maistu tämä. Menkööt poliitikot itse tekemään ne kakkahommat.

Vierailija
115/161 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää 5000 € palkasta 3000 € eli veroihin ja maksuihin menee 40%

Töiden teko Suomessa ei kannata. 

Lopetin ylitöiden tekemisen ja vaihdoin lomarahat lomaksi. Lisäksi otan palkatonta lomaa.

Vierailija
116/161 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnassa on erilaisia töitä ja niitä tekemään tarvitaan erilaisen koulutuksen saaneita ihmisiä. Minkälainen olisi se yhteiskunta, missä kaikki hankkisivat hyvän koulutuksen ja haluaisivat paremmin palkattuihin töihin? Mistä niitä töitä riittäisi kaikille tohtoreille ja maistereille? Olisiko alepan kassoilla korkeakoulun käyneet ihmiset töissä hyvällä palkalla? Olisitko valmis maksamaan heille sen mukaista palkkaa ruokaostostesi hinnassa?

On pelkästään inhimillistä hyväksyä se, että osa teinaa vähemmän ja osa enemmän. Kaikista pidetään silti huolta ja kaikille pyritään turvaamaan tietty elintaso. En kykene ymmärtämään kaltaisia ihmisiä, joiden mukaan esim. työttömien lapset (siis syyttömät pienet lapset) laitetaan kärsimään vanhempiensa tilanteesta!

amerikkalaiseen systeemiin, missä rahalla maksetaan palvelut. Paremmat koulut ja terveydenhoito rahalla. En ymmärrä, miksi minun pitää kustantaa isommalla rahalla työttömien lapsien päivähoitoa ja koulua.

Se motivoisi ihmisiä opiskelemaan ja hommaamaan itsensä parempipalkkaisiin töihin.

Joo, aletaan maksaa kaikille koulutuksen mukaan. Yliopistotutkinnolla ninimipalkka 5000 e/kk, jee! Myös Alepan kassalla!

Ja tuloverot tietysti nollan pintaan.

Hyvin menee.

Vierailija
117/161 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on alkanut yhä enenevissä määrin sapettaa Suomen verotus. Sen koko pointti on taata Suomelle pienipalkka-alojen työntekijät. Jos rankat verot poistettaisiin, kaikki olisivat vapaita ja hyvin motivoituneita tähtäämään koko ajan korkeammalle. Tätä eivät kuitenkaan päättäjät halua. Tajuatteko äänestäjät että ne äänestämänne eivät aja teidän etua vaan omaansa? He haluavat, että on vakaa köyhien ryhmä, joka äänestää heidät aina neljän vuoden välein omiin hyvin palkattuihin turhanjauhantaduuneihinsa ja että te käytte sitten tekemässä ne palvelutyöt kaikille. Minulle ei ainakaan maistu tämä. Menkööt poliitikot itse tekemään ne kakkahommat.

Mulla on työ ja saan kohtuu hyvää palkkaa josta jää verojen ja elämisen jälkeen vielä säästöönkin. 

Toimeentulon rajalla elävistä on tullut sosialistien elättejä ja lakeijoita. Vaalikarjaa. Ne on koukussa vähän kuin narkkarit jotka tietävät ettei ulospääsyä ole.

Vierailija
118/161 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1900 e brutto ja veroa menee 25 %.

Vierailija
119/161 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko, että yhteiskunnassa ei ole varaa maksaa kaikille korkeita palkkoja?

Voitko käsittää sitä?

Vierailija
120/161 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 5500 eur / kk, veroprosentti 26 ja lisäksi muut pakolliset maksut lähes 10 %. Käteen jää noin 3500 eur / kk. En valita. Olen lähtöisin köyhästä kodista, mutta koulutuksen ja työnteon ansiosta päässyt tilanteeseen, jossa minulla on varaa kaikkeen, mitä haluan. Toisenlaisessa yhteiskunnassa en olisi välttämättä edes päässyt yliopistoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi