Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verotus on kyllä ihan syvältä! Mitkä teidän tulot/veroprosentit?

Vierailija
17.01.2010 |

sain palkankorotuksen ja laskeskelin, että kuuden tonnin palkasta jää käteen himpun verran yli kolme tuhatta euroa.

Ei kauheasti motivoi!

Kommentit (161)

Vierailija
61/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

veroprossa 12%

Vierailija
62/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskusteluista, että meitä yli 6000 kuukaudessa ansaitsevia on ainakin kolme henkilöä ollut mukana keskusteluissa.

Ei se nykyisin ole mitenkään kummallinen palkkataso vasstuullisissa johtotehtävissä pääkaupunkiseudulla. Ja onneksi meitä naisia näyttää vihdoin ja viimein pääsevän niihin yhä enemmän ja enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itse en saa edes tuota keskipalkkaa mikä Suomessa on.

Vierailija
64/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotus onkin ihan syvältä. Mutta tässä huomaat (ja tunnet omissa nahoissasi) tämän demarilandian systeemin; isotuloiset (/ja mahdolliset hyvinkoulutetut), hyvin ansaitsevat, yrittävät ihmiset kärsivät ja maksavat tämän hyvinvointivaltion metkuja. Hae vaan työ, jossa pieni palkka, niin eiköhän se prosenttikin siitä laske. Suomessa ei työntekoa ja yrittämistä kannusteta!

Me tienataan miehen kanssa yhteensä n. 80000e/v ja joo, onhan verot ärsyttäviä maksaa, mutta aika naurettavaa selittää kuinka hyvin ansaitsevat ihmiset KÄRSIVÄT maksaessaan veroja. Jotain rajaa taas jutuissa.

Vierailija
65/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi on pääomatuloja n. 20-30 000 vuodessa. Tänä vuonna on tulossa tosin vain 13 000. En pidä meitä edes mitenkään kovapalkkaisina, kohtuullisen hyvätuloisina kuitenkin.

Iso osa meidän ystävistä on samaa palkkatasoa. Täällä pk-seudulla tuo ei ole mikään ihme. Myyjät ja erilaiset päälliköt sekä johtajat tienaavat helposti sen 4000-5000 euroa.

Itse olen huomannut sen, että palkkataso on todella erilainen täällä pk-seudulla ja muualla Suomessa. Ja täytyyhän sen olla, sillä onhan esim. asuntojen hinnat ihan erilaisia. Samoilla palkoilla täällä ei kukaan ostaisi minkäänlaista asuntoa itselleen.

Eli mä kyllä uskon näitä palkkagalluppeja. Ei täällä etelässä 5-6000 palkka oo mikään harvinaisuus.

Vierailija
66/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtorin papereilla ainakin pääsee kohtuu hyville palkoille. Tämän eteen on siis tehty paljon töitä ja opiskeltu. Se joka käski häpeämään, että valitan korkeasta veroprosentista kun opiskelijat yms. maksavat myöskin pienistä tuloistaan veroa. Sanon vain, että kaikkien on se jossain vaiheessa koettava. Itsekin olen joskus opintotuella elänyt ja silloinkin veroni maksanut :)

On minulla myös kokemusta pääomatuloista ja niiden verotuksesta. Se tuntuu todella paljon reilummalta kuin tämä progressiivinen verotus jolla ei todellakaan pääse rikastumaan!

Vierailija
67/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

amerikkalaiseen systeemiin, missä rahalla maksetaan palvelut. Paremmat koulut ja terveydenhoito rahalla. En ymmärrä, miksi minun pitää kustantaa isommalla rahalla työttömien lapsien päivähoitoa ja koulua.

Se motivoisi ihmisiä opiskelemaan ja hommaamaan itsensä parempipalkkaisiin töihin.

Vierailija
68/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotus onkin ihan syvältä. Mutta tässä huomaat (ja tunnet omissa nahoissasi) tämän demarilandian systeemin; isotuloiset (/ja mahdolliset hyvinkoulutetut), hyvin ansaitsevat, yrittävät ihmiset kärsivät ja maksavat tämän hyvinvointivaltion metkuja. Hae vaan työ, jossa pieni palkka, niin eiköhän se prosenttikin siitä laske. Suomessa ei työntekoa ja yrittämistä kannusteta!

Me tienataan miehen kanssa yhteensä n. 80000e/v ja joo, onhan verot ärsyttäviä maksaa, mutta aika naurettavaa selittää kuinka hyvin ansaitsevat ihmiset KÄRSIVÄT maksaessaan veroja. Jotain rajaa taas jutuissa.

Vierailija
69/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisin itssekin sellaista käytäntöä, että verovaroin tarjottavia ilmaisia palveluita hieman karsittaisiin. lisäksi jokainen itse palvelunsa maksava saisi monipuolismpaa ja laadukkaampaa palvelua.

Motivoisi ehkä tosiaan paremmin niitäkin laiskimuksia, jotka verovaroilla elelevät tekemättä työtä!

Vierailija
70/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa meistä pk-seutulaisista tienaa kuule ihan tavallisia liksoja, eli enemmistö ALLE keskitulon.

Ja kyllä, me paskasti tienaavat joudumme maksamaan myös ihan itse asuntomme ja muut kulumme. Me tavalliset pk-seutulaiset olemme alle keskituloisia, asumme kerrostalolähiöissä, maksamme palkastamme veroja ison osan, päälle täydet päivähoitomaksut ja lisäksi maksamme asumisesta kenties useita kymmeniä % nettotuloistamme, koska EI OLE VAIHTOEHTOA. Sossusta ei tule rahaa, ei Kelasta asumistukea eikä mitään muutakaan mistään ja kuten sanottu, esim. päivähoitomaksuissa joutuu ylimpään maksuluokkaan vaikka perhe ei olisi edes keskituloinen. Matkusteluun ei ole varaa (paitsi ehkä risteilyihin silloin tällöin), auto on vanha ja asunto sisustettu halvalla.

Kyllä on kuulkaa niin, että keskituloiset ovat tässä yhteiskunnassa huonoimmassa asemassa sekä verotuksen että ostovoiman suhteen.

lisäksi on pääomatuloja n. 20-30 000 vuodessa. Tänä vuonna on tulossa tosin vain 13 000. En pidä meitä edes mitenkään kovapalkkaisina, kohtuullisen hyvätuloisina kuitenkin.

Iso osa meidän ystävistä on samaa palkkatasoa. Täällä pk-seudulla tuo ei ole mikään ihme. Myyjät ja erilaiset päälliköt sekä johtajat tienaavat helposti sen 4000-5000 euroa.

Itse olen huomannut sen, että palkkataso on todella erilainen täällä pk-seudulla ja muualla Suomessa. Ja täytyyhän sen olla, sillä onhan esim. asuntojen hinnat ihan erilaisia. Samoilla palkoilla täällä ei kukaan ostaisi minkäänlaista asuntoa itselleen.

Eli mä kyllä uskon näitä palkkagalluppeja. Ei täällä etelässä 5-6000 palkka oo mikään harvinaisuus.

Vierailija
71/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnassa on erilaisia töitä ja niitä tekemään tarvitaan erilaisen koulutuksen saaneita ihmisiä. Minkälainen olisi se yhteiskunta, missä kaikki hankkisivat hyvän koulutuksen ja haluaisivat paremmin palkattuihin töihin? Mistä niitä töitä riittäisi kaikille tohtoreille ja maistereille? Olisiko alepan kassoilla korkeakoulun käyneet ihmiset töissä hyvällä palkalla? Olisitko valmis maksamaan heille sen mukaista palkkaa ruokaostostesi hinnassa?

On pelkästään inhimillistä hyväksyä se, että osa teinaa vähemmän ja osa enemmän. Kaikista pidetään silti huolta ja kaikille pyritään turvaamaan tietty elintaso. En kykene ymmärtämään kaltaisia ihmisiä, joiden mukaan esim. työttömien lapset (siis syyttömät pienet lapset) laitetaan kärsimään vanhempiensa tilanteesta!

amerikkalaiseen systeemiin, missä rahalla maksetaan palvelut. Paremmat koulut ja terveydenhoito rahalla. En ymmärrä, miksi minun pitää kustantaa isommalla rahalla työttömien lapsien päivähoitoa ja koulua.

Se motivoisi ihmisiä opiskelemaan ja hommaamaan itsensä parempipalkkaisiin töihin.

Vierailija
72/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suurin osa pk-seudulla asuvista taitaa nauttia melkoisen pientä palkkaa, tai sitten mun tuttavapiiri on aika harvinaista porukkaa.

Ja eläminen pk-seudulla on huomattavasti kalliimpaa kuin muualla Suomessa (tiedän, kun olen asunut muuallakin Suomessa). Vielä kun toinen perheen vanhemmista on yrittäjä, niin kituuttamiseksi menee aika ajoin. Ja veroja maksetaan sitäkin enemmän, ja turha on kenenkään sanoa, että tukia nostellaan. Ei yrittäjäperheelle juuri tukia suoda...

Että olkaahan te hyvätuloiset ihan hiljaa verotuksineen päivineen....

Vierailija
73/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. te jotka itkette että maksatte työttömien lasten päiväkoteja yms. niin kyllä siitä valtion budjetista menee aika paljon muuhunkin rahaa.

-valtion virkamiestein palkat

-kansanedustajien palkat, taksimatkat, puhelimet yms

-järjettömät avustussummat ulkomaille

-presidentin matkustelut, itsenäisyyspäivänjuhlat

-jne

Että turha itkeä että TE juuri maksatte ne päivähoidot yms. Itse ainakin vitsailen aina, että mun verot menee kaverin palkkaan ja niiden työpaikan virkistystoimintaan, kun se on töissä valtion virastossa :)

Vierailija
74/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suurin osa pk-seudulla asuvista taitaa nauttia melkoisen pientä palkkaa, tai sitten mun tuttavapiiri on aika harvinaista porukkaa.

Ja eläminen pk-seudulla on huomattavasti kalliimpaa kuin muualla Suomessa (tiedän, kun olen asunut muuallakin Suomessa). Vielä kun toinen perheen vanhemmista on yrittäjä, niin kituuttamiseksi menee aika ajoin. Ja veroja maksetaan sitäkin enemmän, ja turha on kenenkään sanoa, että tukia nostellaan. Ei yrittäjäperheelle juuri tukia suoda...

Vierailija
75/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on keskimääräistä isompi palkka, koska suuret firmat ovat keskittyneet sinne, samoin erikoisosaaminen. Ja kyllä se vaan kirpaisee maksaa asumisesta nelinkertaisesti muuhun maahan nähden palkkatuloista, joista menee 40% veroihin ja maksuihin ja alv:t sun muut kaikista muista, mihin rahaa käyttää. Palveluiden hinnat ovat paljon korkeammat kuin maalaiskunnissa, samoin rakennustavaran jne.

Palkkaveroissa pitäisi olla 32..35% katto.

Pääomatulojen verotusta voisi nostaa hieman, paljon sitä ei voi nostaa koska silloin raha valuisi muualle.

Vierailija
76/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa reilu 200 000, asumiskustannukset; vesi, sähkö, vastike...varmasti ihan samaa luokkaa kuin pääkaupunkiseudula. typerää sanoa, että asuminen maksaa aina pääkaupunkisudulla enemmän kuin pohjoisemmassa. Kyllä sitä asuntolainaa lyhennetään samansuuruisia kuukausisummia muuallakin päin suomea. Ja välimatkan on täälläkin pitkiä, joten kaksi autoakin tarvitaan.

Vierailija
77/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkäänlaista omakotitaloa tai rivaria 5-henkiselle perheelle.

Vierailija
78/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talo maksoi 300 000 ja lainaa on jäljellä 200 000.

Pääkaupunkilaiset luulevat, että kehäkolmosen ulkopuolelta saa puoli ilmaisia taloja...heh!

Vierailija
79/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaapa toteutuneita kauppoja esim. Espoon ja Kuopion välillä.

300 000 eurolla ei saa Espoosta juuri minkäänlaista perheasuntoa.

Vierailija
80/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuus ostaa se talo vaikka kallis olisikin. Me keskituloiset voimme vain haaveilla siitä joten en ymmärrä tätä vikinää mikä täällä nyt taas on.

minkäänlaista omakotitaloa tai rivaria 5-henkiselle perheelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi