Onko täällä keliaakikkoja?
Kommentit (7)
juurikin kääretorttu ja pakaste Dajm kakku.
Letut, vohvelit ja pannarit tulee tosi hyvät riisi- tai kaurajauhoista.
Katso jostain leivontablogista,olikohan kinuskikissan sivuilla gluteenittomia?
Katsoin just mammanmarjapiirakan ohjetta, taidan tehdä moisen! Kiitos sinulle.
Daim-kakku on ehdoton no-no. On kuulema joka paikassa sitä ja se tulee korvista ulos. Kaupan kakuista parhaiten on uponnut se Frödingen marenkikakku, mutta itse en ole sitä uskaltanut maistaa.
just isälleni huomiseksi porkkanakakkua. Korvasin ohjeen vehnäjauhon tattarijauholla. Emerald Citystä nappasin ohjeen, tosi hyvää tuli, kun miehen kanssa maisteltiin.
oma suosikkini on myös porkkanajuustokakku, nam! Tai sitten myös Maizena-paketin kyljessä on suussasulavan suklaakakun ohje, gluteeniton sekin.
Kaupan kakuista parhaiten on uponnut se Frödingen marenkikakku, mutta itse en ole sitä uskaltanut maistaa.
Ja hän tykkää tuosta marenkikakusta.
Itse olen tehnyt bebe-leivoksia soveltaen Runebergintorttuohjetta.
Kiitokset kaikille vinkeistä, varmaan kokeilen ajan myötä noista monia.
Te keillä on lapset keliaakikkoja, niin missä iässä lapset on diagnosoitu ja onko teillä suvussa muillakin keliakiaa?
Meillä miehen suvussa on ihokeliakiaa. Toistaiseksi vain lapsen mummosukupolvessa, ei vielä näillä 30-40-vuotiaillakaan.
meillä suosikkeja mm. perinteinen mamman marjapiirakka (se missä kermaviiliä), suklaamuffinssit sekä valmiina ostettava Daim-kakku.
Suurin osa makeista leivonnaisista onnistuu kun korvaat vehnäjauhot gluteenittomalla jauhoseoksella. Hiivataikinat ovat hankalia, itse en juuri koskaan lähde tekemään esim. pullia, koska taikina on aikamoista liisteriä.