Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joista vyötärön ympärysmitta-suositus tuntuu tosi tiukalta??!!

Vierailija
11.01.2009 |

En käsitä miten kurinalaisesti pitäisi elää että saisi vyötärönsä alle 80 senttiseksi! Mulla on 89 ja olen normaalipainoinen, liikuntaa harrastava nainen. Ahdistaa aina kun alan tuota miettimään. Huoh.

Ei kai se auta kun hyväksyä että elää ehkä lyhemmän elämän. Syön kyllä hyvin mutten ihan ylettömästi enkä juuri herkuista enää raaskisi nipistää. Epistä epistä epistä kun en oo edes laiska liikkumaan!!!

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset ovat vyötärön kohdalta samankokoisia. Kaikilla on suurin piirtein samanpaksuinen selkäranka, sisäelimet, erot eivät ole suuria. Siis kaikki sen yli 80 cm:n menevä on turhaa rasvaa!

Vierailija
22/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin sairauksien riski on kasvanut huomattavasti. Yli 80 cm ympärys lisää sairausriskiä vain vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa BMI on oltava about alipainon puolella, jos vyötärönympärys on saatava alle 80 senttiin. Lantionympärys on mulla suurinpiirtein sama kuin vyötärönympärys. Ja se olisi taas jollekin toiselle yhtä mahdoton saavuttaa kuin mulle kapea vyötärö.

BMI 19.6 ja vyötärö 83 cm. Liikun 4-5 kertaa viikossa, joten siitäkään ei ole kiinni että olisi vaan löllöä. Valitettavasti se ei tuosta kapene vaikka mitä tekisi. Toivon, että muut elintavat korvaavat sitten tuota. Pituutta on 178 cm ja jotenkin musta tuntuu, että jos olisin 160 cm ja BMI sama niin vyötärökin olisi alle 80.

Vierailija
24/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis navan kohdalta vai siltä kapeimmasta kohtaa eli navan ja rinnanalusen puolestavälistä?

Vierailija
25/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvitse olla läski että tuo mitta ylittyy.

Vierailija
26/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vyötärönympärys yli 80cm. Painoa on alle 50 kiloa ja painoindeksiltäni olen alipainoinen. Pitäisiköhän ruveta laihikselle?!

Vierailija
27/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vyötärönympärys on 84 ja mulla on oikeasti ylipainoa 20 kiloa! BMI on nyt 29!

Vierailija
28/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis navan kohdalta vai siltä kapeimmasta kohtaa eli navan ja rinnanalusen puolestavälistä?

Vierailija
29/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitat on siis 170/60. AIka tiukka tuo minustakin on, viitisen kiloa mun pitäisi varmaan pudottaa että olisi alle 80 cm. Liikun kuitenkin aika paljon, vatsalihakset on kyllä kunnossa.

Vierailija
30/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa on 67 kg ja pituutta 168 cm. Tosin imetän vielä (vauva 6 kk), enkä ole voinut laihduttaa noita ylimääräisiä senttejä ja kiloja pois. BMI on ok, mutta itse pidän siitä, että painoa on noin 62 kg. Valitettavasti kilot tippuu eka tisseistä, sitten vatsasta ja lopuksi vasta pepusta. Jälkimmäisestä ne eivät sitten millään meinaakaan poistua... :( No, onneksi lapsiluku on täynnä (3 lasta) eli jospa sitä kesään mennessä saavuttaisi ihannemittansa... Mulla kuitenkin tuo 80 cm on turhan paljon, eikä sen pudottaminen ole ollut ikinä ongelmallista.

Vierailija
31/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että osa täällä ei oikein ymmärrä sitä että kroppia on erilaisia. Itselläni ei ole koskaan ollut kapea vyötärö, ei edes silloin kuin harrastin aktiivisesti liikuntaa ja painoin 46 kg (pituutta 164 cm).

Silloin sen tajusin, kun lainasin luokkakaverini vyötä. Kaverini painoi paljon enemmän kuin minä, oli muutenkin "isompi" kokoinen. Mutta hän käytti vyötään todella tiukalla, kun minä taas jouduin laittamaan sen vyön paljon "löysemmälle".

Minä en jaksa tuosta vyötärömitasta stressata, kunhan harrastan liikuntaa jonkin verran ja syön suht terveellisesti ja puntari näyttää ok lukemia. En usko että koskaan pääsen alle 80 cm:n.

Vierailija
32/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen 173cm ja vyötärö 88cm mutta jos olisin 155cm ja vyötäröni olisi tuon saman niin olisin paljon tukevampi. Ei niitä mun mielestä voi noin verrata.

Ja hyi teitä jotka haukutte muita läskiksi! Kun että teidän vyötärö kasvaa yli 90senttiseksi parin lapsen jälkeen ja tulette tänne sitä parkumaan, nauran vain paskasta naurua päin naamaa. Kaikkien ruumiinrakenne on erilainen ja vaikka olisi kuinka iso vyötärö, olemme kaikki ihan saman arvoisia!

Vierailija
33/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ollut aika tasapaksu ja mun mielestä mulle ei ole ikinä oikein ollut vyötäröä. Lasten myötä olen vähän levinnyt ja vatsa on löllö. Sain tuolla kaksi sormea navan yläpuolella ohjeella 78 cm ja lantio on leveimmältä kohdalta 93. Painan 59 kg ja 166 senttiä pitkä. Olen omasta mielestäni aika normaalipainoinen. Mutta siis 2 senttiä lisää ja mä olisin riskiryhmässä. En tiedä mikä mulla on ollut vyötärö ennen lapsia, mutta ehkä jotain 74-75.

Jos olisi vähänkin pidempi tasapaksu, niin kyllä siihen 80 olisi vaikea päästä.

Vierailija
34/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo suositus on outo koska siinä ei huomioida että ihmiset ovat eri pituisia! On aivan eri asia onko nainen 155 cm vai 185 cm!

Minä en tuohon 80 sentiin saisi itseäni "millään", saisinpa edes 90 senttiin! Olen 173cm ja 76kg cm ja kaikki juuri vyötäröllä. Kun painoin 66kg, tuskin silloinkaan vyötärö oli alle 80cm. Äitini (saman pituinen kuin minä) laihtui 64 kiloiseksi ja kertoi että vyötärö on vasta nyt tuon 80cm!

Vierailija
35/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... alimman kylkiluun ja lanneluun puolivälistä.

Vierailija
36/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksini on 20 ja vyötäryön ympärys yli 80 cm. Olen saanut vyötärön alle 80 sentin laiduttamalla lähes anorektisen laihaksi, silloin painoindeksini oli 18 pintaan ja vointi huono, siis verenpaine liian alhainen, jatkuvasti heikotti, en jaksanut liikkua juuri lainkaan.

Mielestäni vyötärön ympärys alle 80 cm ei ole sen arvoista. Se EI voi olla tervettä.

.Eihän tuo ole tiukka. Pitää olla aika läski jo vyötärönympärys on yli 80cm!

Vierailija
37/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun BMI on jotain 25-26 ja vyötäröllä ympärysmittaa 81cm. Kun saisin painoindeksin tuonne 24:än niin vyötärö olis jotain 77-78 (teidän kokemuksesta).

Vierailija
38/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olenkin "tiimalasi". Persettä löytyy. Rintaliivitkin pitää olla aina 70 ympäryksellä, vaikka kuppi huitelee E-F välillä.

Mä mittaan kyllä kapeimmalta kohdalta joka on reilusti navan yläpuolella.

Vierailija
39/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai väitättekö te yli 80cm vyötärönympäryksen omaavat, ettei teillä ole läskiä mahassanne?

t. 78cm vy ja läskinen on.

Vierailija
40/52 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ekan kerran kuulin 80 cm:n rajasta, se oli kuin isku märällä rätillä kasvoille.

Olen aina ollut tavallisen hoikka, minulle on jopa huomauteltu liiallisesta laihuudesta. Vyötärönympärykseni on kuitenkin 81 cm!

Nyt sitten olenkin keskivartalolihava.... Öööh?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi