Muita joista vyötärön ympärysmitta-suositus tuntuu tosi tiukalta??!!
En käsitä miten kurinalaisesti pitäisi elää että saisi vyötärönsä alle 80 senttiseksi! Mulla on 89 ja olen normaalipainoinen, liikuntaa harrastava nainen. Ahdistaa aina kun alan tuota miettimään. Huoh.
Ei kai se auta kun hyväksyä että elää ehkä lyhemmän elämän. Syön kyllä hyvin mutten ihan ylettömästi enkä juuri herkuista enää raaskisi nipistää. Epistä epistä epistä kun en oo edes laiska liikkumaan!!!
Kommentit (52)
on erikoista että annettu vaan tietty mitta vyötärölle: 80cm ja alle. Ihmisen pituudesta ei puhuta mitään!!!!! ihan eri juttu olla 156cm pitkä ja vyötärö 80cm, kuin olla 180cm pitkä samalla vyötärönmitalla!!! EI mitään järkeä!!!!!!
t: Peili kertoo totuuden vartalosta!
Vyötärönympärys 95 cm.
Paino 65, pituus 158 cm, bmi 26.
tuo suositus on outo koska siinä ei huomioida että ihmiset ovat eri pituisia! On aivan eri asia onko nainen 155 cm vai 185 cm!
Minä en tuohon 80 sentiin saisi itseäni "millään", saisinpa edes 90 senttiin! Olen 173cm ja 76kg cm ja kaikki juuri vyötäröllä. Kun painoin 66kg, tuskin silloinkaan vyötärö oli alle 80cm. Äitini (saman pituinen kuin minä) laihtui 64 kiloiseksi ja kertoi että vyötärö on vasta nyt tuon 80cm!
Minä olen sinua sentin pidempi, eli 174 cm ja vyötäröni on 64 cm.
itsellä on 81 cm ja kyllä, tuhti tyttö olen. Että laihduttakaa muutkin, kyllä se siitä taas.
Minäkin kauhistuin, mulla vyötärö 96cm :/ Ja sama BMI kuin sulla, siis 26. 170cm/75kg. Eli "virallisesti" siinä lievän ylipainon puolella juuri.
Ja tosiaan en mielestäni ole mikään "törkeän läski" mutta näköjään olen just sitten sitä vaarallisinta omena-vartalo-tyyppiä :(
Keventäjiin olen jo liittynyt, ja motivaatio nyt aika hyvä..syksyllä kun vielä kolesteroliarvot oli hieman koholla, ja sukurasitetta löytyy niin nyt on pakko tarttua toimeen tosissaan!!
Itse olen 165 cm ja vyötärönympärys on aina ollut alle 70 cm (yleensä noin 66), enimmillään olen painanut 58 kg. Minulla yksi kilo tuo noin sentin lisää vyötärölle, joten saisin olla ylipainoinen (BMI 25+, tällä pituudella siis 68 kg tai yli) jotta tuo 80 cm mitta ylittyisi.
Mutta tosiaan asia on eri jos pituutta on vaikka 185 cm, silloin 80 cm raja tulee tietysti nopeammin vastaan.
ei se tarkoita, että kaikki muut samalla vyötärönympäryksellä olisivat.
läskit taas selittelee itsellä on 81 cm ja kyllä, tuhti tyttö olen. Että laihduttakaa muutkin, kyllä se siitä taas.
ei kannata tuijottaa yhtö mittausta, vaan katso BMI, verikokeista kolesterolit yms, verenpaine. Jos kaikki on ok paitsi vyötärönympärys. ei syytä paniikkiin ole. Sen kun vain pitää mielessä, että vyötärölle saattaa kertyä. Tupakkaa ja alkoholia kannattaa aina välttää ja ylipainon keräämisrä muutenkin.
Terv. TH
Oon lihonut vuoden sisällä 10 kiloa mutta näköjään se on tullut turvallisemmin perseeseen ja reisiin, vyötärö oli ennenkin ihan tuon saman. Pömppömahaa on kyllä, mutta se pömpöttää tuolta navan alapuolelta.
Ei se massa, vaan vartalon malli.
mittasin ympäryksen äsken--- 99cm.
Mulla kaikki kertyy mahaan...
Olen kyllä tiennyt olevani lapsien jälkeen todellinen paskamaha,mutta nyt alkoi kyllä tiukka laihari!!!
Ihmisethän on ERI MALLISIA- ja siinä missä toisilla on luonnostaan hoikka vyötärö, toiset on tasapaksumpia- ihan jo luuston rakenteen vuoksi. Tässäkin ketjussa näkee että tosi laihoilla ja melko pyöreillä voi olla tuo ihannevyötärö ja vastaavasti hoikilla ja pyöreillä, toisenmallisilla taas ei. Helppohan siinä on mennä pätemään jos ruumiinrakenne on oikee- toisille se edellyttäis vaikka mitä treeniä. Pakko sanoa kirosana V**** että naiset on TYHMIÄ