Tuloraja päivähoidon maksimimaksuille Hgissä?
Nelihenkinen perhe (2 aikuista ja kaksi lasta). En löydä sosiaaliviraston sivuilta tätä tietoa. Tietäiskö joku? Kiitos!
Kommentit (5)
miehen tulot noin 3400, mun 2300. Luulen, että menee maksimi. Olis helppo vaan rastittaa lomakkeeseen, että perikää suurin maksu, eikä siten tarvitsisi mitään lappusia mihinkään toimittaa. Mutta haluaisin kyllä varmistuksen ensin. Olisko täällä ketään, joka tietäis?
Ap
Meillä miehen tulot n.2800e ja mulla 2200e, täysi menee.
Kyllä teillä noilla tuloilla menee täysi maksu, jos mä kerran yh:na maksan 3400 bruttotuloilla sen täyden. Tuo tuloraja ei mun mielestä ihan oikeudenmukainen, ei oteta ollenkaan huomioon että tulot siis vain YHDEN ihmisen, tossa siis mukana elarit. Mulla vois siis periaatteessa olla puoliso joka tienaa saman verran lisää perheeseen, silti maksu olisi sama. Silloin se ei kyllä tuntuisikaan niin suurelta summalta..
siis se perus lain mukainen nelihenkisessä perheessä. menee normipalkoilla aina yli tuon kun siihen lasketaan lomarahat yms.
Olen yksinhuoltaja, 1 Lapsi. Maksan täyden maksun..hieman kohtuuttomalta tuntuu kun YHDEN ihmisen tuloilla joutuu moisen summan pulittamaan.