Olen tyrmistynyt av-mammojen medialukutaidosta ja
siitä, että täällä ei sitten ymmärretä mistä Hazardin kolumnissa oli oikeasti kyse. Huh.
Toinen ällistyttävä tapaus on se, että oletteko te tosiaan Halmeen peesaajia? Ihan oikeasti?
Kommentit (67)
että tuossa FBn Hazard-vastustajien ryhmässä linkitetään jatkuvasti Iltalehden nettisivuille ja lisätään näin sivun kävijämäärää ja mainostulojen kasvua... Joo, me boikotoimme Iltalehteä.
musta se kolumni oli surkeaakin surkeampi. Okei, yritti ironisoida, mutta sekin jäi mauttomien sanavalintojen ja alatyylisen nimittelyn alle. Lähinnä jäi vain huono olo itsellekin lukemisesta.
Sitten toinen porukka on nyt tätä kolumnia puolustavat snobit, jotka riemulla todellakin asettuvat "lukutaidottomien urpojen" yläpuolelle. "se joka itsensä ylentää, se alennetaan..." Sopii niin hyvin tähän latte-porukkaan.
asettua kenenkään yläpuolelle. Olen hyvin pahoillani, etten loukkaantunut kolumnista, ja ymmärsin, mitä Hazard haki takaa.
Ei se, että näkemykset ovat erilaisia, tarkoita sitä, että välttämättä yritetään asettua jonkun toisen yläpuolelle.
"älyköiden" puolella, ja varsinkaan ei missään nimessä voi olla samaa mieltä "rahvaan" kanssa.
voimakkaasti puolesta ja vastaan, etenkin facebookissa. Oletteko käyneet lukemassa sitä tilityksen määrää? Taitaa olla aika puhtaasti netti-ilmiö koko kohu. Muualla en ole kenenkään kuullut mainitsevan koko aihetta, en Halmeen kuolemaa enkä tuota kolumnia.
Halmeen kuolema mainittiin mm.sanomalehdissä ja television uutislähetyksessäkin. Samaten aiheesta noussut kohukin on näkynyt mm.HelsinginSanomissa ja IltaSanomissa.
kumiankat ja muut epämääräiset sössöttäjät. En jaksa olla tekopyhä. T 26.
Olen pitänyt häntä hyvänä näyttelijänä ja kolumnistina mutta tuo tekele oli omituinen. Se julkaistiin väärässä lehdessä - jossain älykköpiirissä se olisi varmaan saanut sitä suurta arvostusta jota me tavikset emme ymmärrä antaa.
Halmeella ei varmasti ollut tuhansia ystäviä, mutta minusta hän oli surullinen ja jossain määrin säälittävä hahmo joka tuhosi itse elämänsä. Todella toivon että tuollainen kirjoitustyyli ei yleisty sillä me emme selvästikään ole siihen vielä valmiit. Vai voisiko Hazardiakin kutsua rumaksi ja lihavaksi jos löytää kirjoitukseen riittävän hyvän pointin, jonka tajuaa vain noin 2% lukijoista?
musta se kolumni oli surkeaakin surkeampi. Okei, yritti ironisoida, mutta sekin jäi mauttomien sanavalintojen ja alatyylisen nimittelyn alle. Lähinnä jäi vain huono olo itsellekin lukemisesta.
Sitten toinen porukka on nyt tätä kolumnia puolustavat snobit, jotka riemulla todellakin asettuvat "lukutaidottomien urpojen" yläpuolelle. "se joka itsensä ylentää, se alennetaan..." Sopii niin hyvin tähän latte-porukkaan.
Syntyykö tällaiset kommentit jostain muinaisesta herravihan jäänteistä vai mistä?
Musta ei saa snobia tekemälläkään: juon teetä, asun maalla ja taitaa olla tuulihousut näin talvella mun käytetyin vaate. Olen kyllä kooulutukseni saanut yo:ssa, mutta ennen kaikkea ajattelen itse, kuten olen tehnyt jo ennen koulutustani.
musta ei tuntunut pahalta. Musta tuntui pahalta silloin, kun Rosa Meriläistä, elävää ihmistä, niitattiin "kannabiskohun" takia.
Miten eroaa Tony Halmeen ja Rosa Meriläisen arvosteleminen?
No, pitänee kai kertoa, et sitä ymmärtäisi kuitenkaan: Rosa Meriläinen pystyy itse puolustautumaan. Tony ei enää.
Halmeen kuolema mainittiin mm.sanomalehdissä ja television uutislähetyksessäkin. Samaten aiheesta noussut kohukin on näkynyt mm.HelsinginSanomissa ja IltaSanomissa.
yritin tarkoittaa että kukaan tuttavapiirissäni ei ole maininnut tuota aihetta, kukaan ei noteerannut Halmeen kuolemaa millään tavalla. Televisiota en katso juuri koskaan ja Helsingin Sanomia en myöskään seuraa aktiivisesti.
minkäs lehden lööpeissä Halme oli 90kertaa vuoden aikana..Sairashan tuo oli, siksi tuon typerän kolumnin henkilökohtaisuudet ovat ihmisiin kolahtaneetkin. Jos joku pitää niitä hyvänä sarkasmina, niin se kertoo henkilön ihmisyydestä(sen puutteesta) paljon. Vai väittääkö joku, että olisi mukava lukea moisia, jos oma edesmennyt läheinen olisi julkisuuden henkilö?
niin ei ihme, että kirjoitatkin kuin Hazardi;)
musta ei tuntunut pahalta. Musta tuntui pahalta silloin, kun Rosa Meriläistä, elävää ihmistä, niitattiin "kannabiskohun" takia.
No, pitänee kai kertoa, et sitä ymmärtäisi kuitenkaan: Rosa Meriläinen pystyy itse puolustautumaan. Tony ei enää.
itseäni tarpeeksi selkeästi tuossa viestissä, mutta tarkoitin nimenomaan sitä aikaa, kun Halme oli elossa, ja hänen huumesekoilunsa tulivat julkisuuteen. Halmehan oli muuten ensimmäisten joukossa tuomitsemassa todella jyrkkäsanaisesti Rosa Meriläistä.
Omaiset ovat elossa, mutta niin ovat Rosankin tapauksessa, joten omaisten tunteet ovat pelissä kummassakin tapauksessa. Miksi on enemmän oikein loukata elävää vielä tuntevaa ihmistä kuin sellaista joka on jo kuollut?
Enkä oo tuo ed. kirjoittaja.
minkäs lehden lööpeissä Halme oli 90kertaa vuoden aikana..Sairashan tuo oli, siksi tuon typerän kolumnin henkilökohtaisuudet ovat ihmisiin kolahtaneetkin. Jos joku pitää niitä hyvänä sarkasmina, niin se kertoo henkilön ihmisyydestä(sen puutteesta) paljon. Vai väittääkö joku, että olisi mukava lukea moisia, jos oma edesmennyt läheinen olisi julkisuuden henkilö?
Mulla on muutamakin läheinen, josta lukisin mielelläni vastaavanlaisen jutun. Aloitetaan vaikkapa anopista.
niin ei ihme, että kirjoitatkin kuin Hazardi;)
hänhän on kuitenkin pohjimmiltaan älykäs ihminen, nyt vaan vähän lipsahti.
Mulla on muutamakin läheinen, josta lukisin mielelläni vastaavanlaisen jutun. Aloitetaan vaikkapa anopista.
musta ei tuntunut pahalta. Musta tuntui pahalta silloin, kun Rosa Meriläistä, elävää ihmistä, niitattiin "kannabiskohun" takia. Jos verrataan vaikka Meriläisen käsittelyyn mediassa, niin kyllä Tony Halmeen huumetoilailuihin on suhtauduttu aika hyssytellen. Kertooko se sitten siitä, että miestä ei voi pitää ihan täyspäisenä, vai jostain muusta, sitä en osaa sanoa.