No mites Haitin katastrofi ei saa mammoja itkemään ja sytyttämään kynttilöitä?
Kommentit (28)
Tarkoitin lähinnä tilannetta ennen maanjäristystä. Rikkaiden maiden apu ei hyödytä millään lailla köyhiä maita. Se pitäisi kokonaan lopettaa siis "normaalitilanteen" apu. Tällaisessa katastrofitilanteessa apua tietenkin annettava.
luonnonkatastrofi. Eikö herätä mitään myötätuntoa?
Ilmeisesti haitilaiset ovat mielestäsi ansainneet tämän tuhon koska ovat typeriä ja köyhiä?tai Turkin maanjäristys, turha itkeä nyt että miksi ei kiinnosta.
Haitilaiset ovat maansa itse tuhoon ajaneet, kärsivät ruokapulasta yms. vaikka maa on mitä otollisinta aluetta ruoan kasvattamiseen jne. Eivät länsimaat voi olla aina auttamassa, joskus pitää maan itsekin nousta jaloilleen. Haiti on ollut yli 200 vuotta itsenäinen ja mitään eivät ole saaneet aikaan. Kansoissa on eroa, toiset nousevat jaloilleen, pärjäävät itse eivätkä odota vuodesta toiseen apua.
Haitin köyhyyteen me emme ole syyllisiä, ainoat syylliset löytyvät Haitista.
luonnonkatastrofi. Eikö herätä mitään myötätuntoa?
Ilmeisesti haitilaiset ovat mielestäsi ansainneet tämän tuhon koska ovat typeriä ja köyhiä?
koska syntyivät ja asuivat väärässä paikassa. Ei sille voi mitään. Sydämeeni ei mahdu 3000000 tuntematonta ihmistä.
itseäni koskettaa enemmän sellainen, joka on joko lähempänä, paikassa jossa olen käynyt, tai siinä on ollut mukana suomalaisia. Kuten joku aiemmin mainitsi, se, että uhrit ovat tarpeeksi "samanlaisia", koskettaa yleensä enemmän. Korostan sanaa yleensä, poikkeuksiakin on.
itseäni koskettaa enemmän sellainen, joka on joko lähempänä, paikassa jossa olen käynyt, tai siinä on ollut mukana suomalaisia. Kuten joku aiemmin mainitsi, se, että uhrit ovat tarpeeksi "samanlaisia", koskettaa yleensä enemmän. Korostan sanaa yleensä, poikkeuksiakin on.
Minua kyllä koskettaa enemmän kuin jo köyhät joutuvat kärsimään vieläkin enemmän, kuten tässä. Joku äijä pommi kalsareissaan amerikkalaisten lentokoneessa ei paljoa hätkäytä. Tsunaminkin aikana meni oikein ällöksi länsimaalaisista turisteista vouhkaaminen, paikallisista viis!
Haitilaiset ovat maansa itse tuhoon ajaneet, kärsivät ruokapulasta yms. vaikka maa on mitä otollisinta aluetta ruoan kasvattamiseen jne. Eivät länsimaat voi olla aina auttamassa, joskus pitää maan itsekin nousta jaloilleen. Haiti on ollut yli 200 vuotta itsenäinen ja mitään eivät ole saaneet aikaan. Kansoissa on eroa, toiset nousevat jaloilleen, pärjäävät itse eivätkä odota vuodesta toiseen apua.
Haitin köyhyyteen me emme ole syyllisiä, ainoat syylliset löytyvät Haitista.
Suomikin ihan itse ajoi itsensä sotaan neukkuja vastaan, joten ei se mitään avustuksia mistään tarvitse. Näin olisi saman logiikan mukaan voitu muissa länsimaissa ajatella 1940-luvuilla.
minulla ei ole tapana "itkeskellä ja sytytellä kynttilöitä" muutenkaan, mutta kyllähän tuo sydämestä riipaisee. Avustuslahjoituksen tein, sen enempää tuskin voin auttaa.
Inhimillinen hätä koskettaa, mutta Haitilla ei ollut nyt enää äitiä ja siskoani kuten Thaimaassa oli.