Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No mites Haitin katastrofi ei saa mammoja itkemään ja sytyttämään kynttilöitä?

Vierailija
15.01.2010 |

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kukaan ei huomannut, miten hänen kirkkonsa on siellä auttamassa.

Oisko kyse siitä, että haitilaiset on mammojen mielestä liian, öh, sanotaanko ruskettuneita... Mammoilla on liikaa tekemistä Halmeen puolustamisessa, eivät ehdi ajatella pieniä ruskeita lapsia.

Vierailija
2/28 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole tapana "itkeskellä ja sytytellä kynttilöitä" muutenkaan, mutta kyllähän tuo sydämestä riipaisee. Avustuslahjoituksen tein, sen enempää tuskin voin auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katastrofirahastoon, kynttilöitä en sytyttele kuin omaisille.

Vierailija
4/28 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itku. Mä myös laitoin avustusjärjestölle rahaa menemään.

Vierailija
5/28 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole tapana "itkeskellä ja sytytellä kynttilöitä" muutenkaan, mutta kyllähän tuo sydämestä riipaisee. Avustuslahjoituksen tein, sen enempää tuskin voin auttaa.

Vierailija
6/28 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ihmisten hätä on niin sanoinkuvaamattoman hirveää ja jokaiselle ihan itsestäänselvä... eihän siitä saa hyvää väittelyä aikaiseksi kuten tuosta Hazard-kohusta ;)

Mua ahdistaa suunnattomasti kun rupean ajattelemaan moniko siellä on synnyttänyt raunioiden keskellä, moniko lapsi on kuollut syliin kun ei ole saanut hoitoa... Taidampa tehdä lahjoituksen, ei tässä muukaan auta.

Vierailija
7/28 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olisi valkoiset kristityt, av-mammat olisivat vapaa-ehtoisina kriisialueella.

Vierailija
8/28 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun sattui se tsunami niin lahdet pullisteli uutisia pelastetuista ja orvoiksi jääneistä ja netti sivut oli tukossa kun uteliaat katseli kuvia yms. yms.

nyt ei kukaan välitä, juuri siksi kun ihmiset eivät ole meidän kaltaisia..

Vierailija
9/28 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä kuvittelet että kun sinä et välitä niin kukaan muukaan ei välitä?

nyt ei kukaan välitä, juuri siksi kun ihmiset eivät ole meidän kaltaisia..

Vierailija
10/28 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta, olen kyllä lahjoittanut rahaa World visionin kautta.

Vierailija
11/28 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun sattui se tsunami niin lahdet pullisteli uutisia pelastetuista ja orvoiksi jääneistä ja netti sivut oli tukossa kun uteliaat katseli kuvia yms. yms. nyt ei kukaan välitä, juuri siksi kun ihmiset eivät ole meidän kaltaisia..

Vierailija
12/28 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen ei saa "otetta". Ja ehkä niin on parempikin. Kun keskittyy lähempänä olevien hätään, voi saada enemmän hyvä aikaan. Myös siellä kaukana kärsivien päässä.

Vierailija
13/28 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen ei saa "otetta". Ja ehkä niin on parempikin. Kun keskittyy lähempänä olevien hätään, voi saada enemmän hyvä aikaan. Myös siellä kaukana kärsivien päässä.

Vierailija
14/28 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun sattui se tsunami niin lahdet pullisteli uutisia pelastetuista ja orvoiksi jääneistä ja netti sivut oli tukossa kun uteliaat katseli kuvia yms. yms..

mielenkiintoa. Kansainvälistä apuahan sinne on lähtenyt jo ihan hirveästi ja se lienee tärkeintä. Uhreja ei auta yhtään vaikka me täällä kuinka ihmeteltäisiin.

Tsunamin aikaan oli tosi kuvottavaa kun palstalaiset tutki yökaudet niitä ruumissivuja ja etsi Aki Sirkesaloa ja vertaili löytöjään. Jos siellä olisi ollut joku suomalaisjulkkis niin kylläpä kiinnostaisi taas mutta mitään se vouhotus ei auttaisi.

Vierailija
15/28 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kuin hän itse. Ei tämä ole "väärin", kyse on vain psykologisesta, tutkitusta faktasta. (googlatkaa tutkimuksia, minä en nyt ehdi, niitä löytyy kyllä)

Samoin uhrien lukumäärä vaikuttaa. Ihmisen aivot ovat sen verran kivikautista tuotantoa, että pystymme kunnolla ymmärtämään vain sellaisen uhrimäärän, joka vastaa muinaisen heimon tai klaanin kokoa.

Siksi esim. lentokoneellisen perheellisiä valkoihoisia saisi meidät tällä palstalla tuntemaan paljon syvempää kauhua ja sympatiaa, kuin 100000 mustaihoista köyhää jossain kaukaisessa kulttuurissa. Ikävää, mutta näin on.

Toisaalta, jos lehden kanteen laitetaan haitilainen äiti kantamaan kuollutta lastaan, nousee sympatiat jo ihan eri lailla, koska pystymme samastumaan tuohon yhteen henkilöön, äitiin, paljon paremmin, kuin kasvottomaan massaan.

Vierailija
16/28 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haitilainen kiinnosta ihan oikeasti ketään.

Sama olisi jos meille suomalaisille kävisi jotain. Luonnonkatastrofi tai Venäjä hyökkäisi tänne.

Pari otsikkoa ulkomaisissa lehdissä, paljon lupauksia joista muutama ehkä toteutuisi ja se siitä...

Vierailija
17/28 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kerrotaan montako pohjoismaalaista menehtyi, montako eurooppalaista... ja sitten sivulauseessa ne 65 000 aasialaista tms. Niin se vaan menee.

Minua itse asiassa koskettaa tuo Haitin onnettomuus enemmän kuin vaikka joku länsimainen lento-onnettomuus (kuvitellen että niissä kummassakaan ei ole menehtynyt yhtään tuntemaani ihmistä). Noita haitilaisia on potkittu päähän jo pitkään ja heillä ei ole paljon mitään... ja ne vähätkin viedään muutamassa minuutissa.

Vierailija
18/28 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai Turkin maanjäristys, turha itkeä nyt että miksi ei kiinnosta.

Haitilaiset ovat maansa itse tuhoon ajaneet, kärsivät ruokapulasta yms. vaikka maa on mitä otollisinta aluetta ruoan kasvattamiseen jne. Eivät länsimaat voi olla aina auttamassa, joskus pitää maan itsekin nousta jaloilleen. Haiti on ollut yli 200 vuotta itsenäinen ja mitään eivät ole saaneet aikaan. Kansoissa on eroa, toiset nousevat jaloilleen, pärjäävät itse eivätkä odota vuodesta toiseen apua.

Haitin köyhyyteen me emme ole syyllisiä, ainoat syylliset löytyvät Haitista.

Vierailija
19/28 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma elämä on sen verran hyvää, että turha pilata päiviä itkeskelemällä turhia.

Vierailija
20/28 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnonkatastrofi. Eikö herätä mitään myötätuntoa?

Ilmeisesti haitilaiset ovat mielestäsi ansainneet tämän tuhon koska ovat typeriä ja köyhiä?

tai Turkin maanjäristys, turha itkeä nyt että miksi ei kiinnosta.

Haitilaiset ovat maansa itse tuhoon ajaneet, kärsivät ruokapulasta yms. vaikka maa on mitä otollisinta aluetta ruoan kasvattamiseen jne. Eivät länsimaat voi olla aina auttamassa, joskus pitää maan itsekin nousta jaloilleen. Haiti on ollut yli 200 vuotta itsenäinen ja mitään eivät ole saaneet aikaan. Kansoissa on eroa, toiset nousevat jaloilleen, pärjäävät itse eivätkä odota vuodesta toiseen apua.

Haitin köyhyyteen me emme ole syyllisiä, ainoat syylliset löytyvät Haitista.