Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ravintolassa nähtyä..

Vierailija
14.01.2010 |

Oltiin vähän aikaa sitten ravintolassa, ja viereisessä pöydässä oli perhe jossa oli kolma lasta. Nuorin lapsista oli selvästi alle 1-v. ja joi kokista! Siis ihan oikeasti joi sitä, eikä vaan maistellut. Selvästi oli tottunut kokiksen makuun, eli oli ennenkin juonut sitä. Ja juoma tosiaan oli kokista, eikä esim. tummaa mehua (joka ei kyllä myöskään ole vauvojen juoma). Mitä mieltä olette? Mun mielestä limpparit ei kuulu vauvoille missään tilanteessa, eikä kyllä vähän isommillekaan lapsille.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt vielä, että se oli joku tyhmä teiniäiti =D tai ei... oishan se lukenu isolla sun alotuksessa..

Vierailija
22/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuopus on isompia sisaruksia seuraamalla alkanut pienestä pitäen haluta samoja ruokia ja juomia kuin toisillakin. Niinpä esim. silloin tällöin hampurilaisella käydessä pieni saa samana ruokaa kuin isommatkin, limsoineen kaikkineen. En pidä sitä niin pahana, kun arkiruokailu on kuitenkin kunnossa terveellisellä pohjalla. Kuopuksemme on tosi pienikokoinen (ja harvahiuksinen), ja hän on varmaan joskus 1,5-vuotiaana ollut hurja näky kun on istunut syöttötuolissa juomassa limsaa ja syömässä ranskalaisia kun on näyttänyt vielä ihan vauvalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään 3 v tyttö ei voi sietää mitään poreilevia juomia. Vesi ja maito vain käyvät ja jotkut pillimehut. 6 v poika juo myös omenatuoremehua ja marjamehuja, mutta kaikista mieluiten vettä. Synttäreillä ihmetellään asiaa joka ikinen kerta.

Muita herkkuja kyllä syövät oikein mielellään...

5-vuotias "vedenjuoja" :) Ei halua limsaa. On sitä sille annettu maistiaisiksi mutta hapot käy suuhun joten ei ole jäänyt intoa juoda limpparia. Jos omenamehua ei ole limpparin sijaan tarjolla niin juo vettä.

Vierailija
24/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..siitä, että coca colaa ei annettaisi alle 15-vuotiaille. Tästä huolimatta olen sitä mieltä, että lapsille voi silloin tällöin antaa cokista, mutta noin pienelle en antaisi ikinä. Mutta mutta, kukin toimii tavallaan, eipä se minulle kuulu..

Vierailija
25/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..siitä, että coca colaa ei annettaisi alle 15-vuotiaille. Tästä huolimatta olen sitä mieltä, että lapsille voi silloin tällöin antaa cokista, mutta noin pienelle en antaisi ikinä. Mutta mutta, kukin toimii tavallaan, eipä se minulle kuulu..

Vierailija
26/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän nykyisin ollaan huolissaan, kun nuoret juo energiajuomaa limsan sijasta. Eli se limsapullo olisi teineille paljon parempi vaihtoehto kuin energiajuomapullo.

Vierailija
27/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se jotenki huonoa pienille?

Vierailija
28/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokista silloin kun haluavat. Muuten taidetaan syoda keskiverto perhetta terveellisemmin. En jaksa stressata ruuasta, ja makunautinnot ovat elaman pienia iloja :) Jokaisella perheella on ne omat paheensa.

Vierailija
29/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo sanoikin, että nää nähdyt jutut voi olla maitoa kokismukissa, ja että ikiä on vaikea arvioida. Itse lisäisin vielä sen, että harva lapsiperhe kuitenkaan käy ravintoloissa usein. Itse olin käynyt mäkkärissä joskus teininä viimeksi, ja seuraavan kerran kun lapseni oli reilun vuoden ikäinen. Väliä oli ainaskin 10 vuotta! Lapselle olin pyytänyt lämmittämään pilttipurkin siellä mikrossa ja otin ite salaatin ja maitoa. Maito tosiaan tuli limsamukissa. Jotkut vanhemmat rouvat sitten ihmettelivät juuri niin kovaa, että varmasti kuulisin, miten nykyään äidit käy syömässä pikaruokaa, ja ovatkin sitten lihavia, ja lapsille samaa roskaa! Oli pakko poislähtiessä sanoa, mitä me syötiin siellä, ja että maha alkaa pakostikin kasvaa, kun on raskaus jo yli puolenvälin.

Vierailija
30/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille niiden sisältämän kofeiinin takia. Esim. 30 kg lapselle suositeltu maksimiannos kolajuomaa päivässä on n. 5,5 dl. Tuosta voi jokainen laskeskella mitä se on alle 10 kiloiselle 1-vuotiaalle.

Itse en antaisi kokista alle kouluikäiselle, vaikka muita limsoja voisinkin joskus antaa.

Tällä hetkellä tosin kohta 6v esikoinen ei suostu limsaa edes maistamaan ja nuoremalle ei kelpaa veden lisäksi kuin tietyn makuinen pillimehu. Ei edes maito ole kelvannut mukista sitten tissiaikojen.

Vierailija
31/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituksessa oli myös, että kolajuomia (tai mitään kofeiinipitoista) ei suositella alle 15-vuotiaille

Vierailija
32/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa käsiteltiin amerikkalaisten ruokatottumuksia, ruuan hintaa sekä liikalihavuutta? Siinä dokkarisshan se "hampurilaisperheen" teiniäiti antoi pikaruokaa vauvalleen. Perhe sai ravintoterapeutin avukseen ;)

olisi sanonut suomalaisten karkinsyonnista ja siita etta lapsetkin vetavat pussikaupalla makeisia?

Vierailija
33/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juoma oli ihan lasissa, siinä oli myös kuplia, näin kyllä että oli kokista. Ja niinkuin sanoin, oltiin ravintolassa. Ravintolassa maitoa ei tarjoilla pahvisesta kokismukista..

Vierailija
34/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat ihan eri asia mun mielestä. siis onhan cokis limsaa toki, mutta siinä on sitä kofeiinia myös. en itse antaisi tavan limsaakaan lapselle, mutta jos noista pitäis valita niin mieluummin sitä (vaikka jaffaa) kun cokista. eikö ihmiset oikeesti tajua...

ja sit nää jotka sanoo että kun isommatkin saa...lapselle voi sanoo että oot vielä liian pieni juomaan tätä. ja miksi ne isommat saa...ne on lapsia myös!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi