Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ravintolassa nähtyä..

Vierailija
14.01.2010 |

Oltiin vähän aikaa sitten ravintolassa, ja viereisessä pöydässä oli perhe jossa oli kolma lasta. Nuorin lapsista oli selvästi alle 1-v. ja joi kokista! Siis ihan oikeasti joi sitä, eikä vaan maistellut. Selvästi oli tottunut kokiksen makuun, eli oli ennenkin juonut sitä. Ja juoma tosiaan oli kokista, eikä esim. tummaa mehua (joka ei kyllä myöskään ole vauvojen juoma). Mitä mieltä olette? Mun mielestä limpparit ei kuulu vauvoille missään tilanteessa, eikä kyllä vähän isommillekaan lapsille.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tää on sua ravistanut, toistat kokis-sanaa hillittömästi,

joiko vanhemmatkin kokista, se se musta on outoa

Vierailija
2/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitähän riittää kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen sai kokista joskus yli 2-veenä, mutta tää kakkonen oppi pyytämään 1v 2kk iässä samaa mitä sisko juo. Joten ravintolassa saa sitä kokista, että päästään ilman älytöntä huutosirkusta syömään.

Ekan kanssa on helppoa, mutta kun lapsia tulee enemmän, ne oppivat vanhemmilta sisaruksiltaan kaikennäköistä, hyvässä ja pahassa.

Vierailija
4/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen sai kokista joskus yli 2-veenä, mutta tää kakkonen oppi pyytämään 1v 2kk iässä samaa mitä sisko juo. Joten ravintolassa saa sitä kokista, että päästään ilman älytöntä huutosirkusta syömään.

Ekan kanssa on helppoa, mutta kun lapsia tulee enemmän, ne oppivat vanhemmilta sisaruksiltaan kaikennäköistä, hyvässä ja pahassa.

Että en pidä tuota mitenkään elämää kaatavana asiana, joskaan en tarpeellisenakaan. Kun ei viikottaista ole...

Tosin, meillä on lapsi sanut samaa ruokaa kuin muukin perhe (ilman suolaa) 6kk asti.

Vierailija
5/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteessa antaa, just vaikka ravintolassa. Mut en kyllä ihan janojuomaksi usein. Kerran vuodessa tai jotain :)

Vierailija
6/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

limpoista vasta kuin joskus 5-vuotiaina, sitä ennen ovat sylkeneet pois suustaan, kun siinä on sitä hiilihappoa, joka pistelee suussa.

Vierailija
7/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: kokista ja muutakin lapselle antava

Vierailija
8/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v.kuopus fantaa ja vähän myöhemmin myös coca colaa hampurilaisravintolassa jossa käymme n.2krt vuodessa kun isommatkin sitä saivat ja nyt on kohta 2 1/2 vuotias ja juonut limsaa n.5krt elämässään, pari niistä hampurilaispaikoissa ja pari synttäreillä tms. juhlilla kotona tai kylässä eikä ole meillä vielä ongelmaksi muodostunut... kotona ei moisia juoda, limsaa ei todellakaan kaapista löydy kuin synttäreillä eikä sitä kukaan kotona kaipaakaan mutta joskus harvoin kun jossain käymme on se odotettu "herkku":)

Vierailija
9/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v.kuopus fantaa ja vähän myöhemmin myös coca colaa hampurilaisravintolassa jossa käymme n.2krt vuodessa kun isommatkin sitä saivat ja nyt on kohta 2 1/2 vuotias ja juonut limsaa n.5krt elämässään, pari niistä hampurilaispaikoissa ja pari synttäreillä tms. juhlilla kotona tai kylässä eikä ole meillä vielä ongelmaksi muodostunut... kotona ei moisia juoda, limsaa ei todellakaan kaapista löydy kuin synttäreillä eikä sitä kukaan kotona kaipaakaan mutta joskus harvoin kun jossain käymme on se odotettu "herkku":)

Vierailija
10/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa käsiteltiin amerikkalaisten ruokatottumuksia, ruuan hintaa sekä liikalihavuutta?

Siinä dokkarisshan se "hampurilaisperheen" teiniäiti antoi pikaruokaa vauvalleen. Perhe sai ravintoterapeutin avukseen ;)

Vierailija
11/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se mulle kuulu, mutta itsekseni minäkin ihmettelen.

Mulla itsellä on kolme lasta, ja toki nuorimmat on saaneet esikoista aiemmin herkkuja, mutta kyllä niille on maito kelvannut parivuotiaiksi asti ilman minkään sortin tappelua, eivätkä karkkiakaan ole sitä ennen saaneet. Aina olen onnistunut juksaamaan jotain muuta mikä on kelvannut.

Mutta kukin tyylillään, ja kaikilla ei ole samat "periaatteet" kuin mulla, eikä se onneksi ole multa pois.

Toisaalta olen saanut itse ihmettelyä juuri tästä linjasta, että kuinka kehtaan itse napostella (salassa) karkkeja, kun en niitä lapsille anna. No, mun mielestä niillä on aika monta vuotta aikaa napostella herkkuja mielin määrin, jos onnistun pari ekaa vuotta sitä rajoittamaan, niin hyvä vaan.

Vierailija
12/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat taivastelun kohteena siksi, ettei kukaan, ei edes eskarilainen tykkää mistään limusta. Jos ei ole tarjolla muuta juomaa lapsille kuin limpparia, lapseni pyytävät vettä. Meillä sitäpaitsi on lähes aina tätä pelättyä ainetta jääkaapissa, tosin kulutus ei ole huimaa kun itse joskus saunan päälle otan lasillisen limua. Lapsia ei mitenkään ole kielletty maistamasta limua, mutta kun eivät tykkää niin eivät tykkää. Tosin olen kyllä sitä mieltä, että ihan pienten lasten, saatika vauvojen, juomaa limppari ei ole enkä vauvalle mehuakaan juottaisi, mutta isommalle lapselle satunnaisesti antaisin kyllä.

Niin muuten näissä "ravintolassa/kaupassa tms. nähdyissä" jutuissa on se ongelma, että vieraiden lasten ikiä on älyttömän vaikea arvioida.

Vierailija
13/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotias "vedenjuoja" :) Ei halua limsaa. On sitä sille annettu maistiaisiksi mutta hapot käy suuhun joten ei ole jäänyt intoa juoda limpparia. Jos omenamehua ei ole limpparin sijaan tarjolla niin juo vettä.

Vierailija
14/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muuten näissä "ravintolassa/kaupassa tms. nähdyissä" jutuissa on se ongelma, että vieraiden lasten ikiä on älyttömän vaikea arvioida.

Totta kyllä, mutta kun oma poika oli 8kk, niin kokoa vertaamalla, ääntelyä, liikkumista ja eleitä seuraamalla päädyin tuohon ikään. Niin, ja lapsi istui syöttötuolissa ja söi tuttia kun ei juonut limpparia (mikä ei tietenkään välttämättä kerro iästä mitään).

-ap

Vierailija
15/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit nää jotka sanoo että kun isommatkin saa...lapselle voi sanoo että oot vielä liian pieni juomaan tätä. ja miksi ne isommat saa...ne on lapsia myös!

Mutta järkeään saa käyttää! Jos PÄIVÄraja on 30kg lapselle 5,5dl ja lapsi saa vaikka kerran kk 2dl (painoi sitten 10kg tai 15kg), se ei siihen kuole...

Vierailija
16/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1- vuotias saa joskus maistaa limsaa, yleensä kyllä "lantraan" vedellä sitä..

Ja silti se on aika tummaa..

Vierailija
17/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukista kokista ja joi sitä ihan sinänsä kuin vanha tekijä.

Ai kamalaa!

Ja kolmas lapsi kyseessä. Mitenkään en pitäisi viisaana että 1- vuotias lutkuttaa tuttia.

Jos sun lapsi nirsoilee uusille jutuille, niin ei se tarkoita että kaikkien lapset niin tekee.

Vierailija
18/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asti juonu Mäkkärillä cokis-mukista maitoa!

kiva katsoa ihmisten ilmeitä, kun ne näkee 1veellä kokismukin ja lapsen juovan pillillä siitä. Niin - vaikka siinä lukee Coca-Cola, niin kyllä siinä ainakin meidän muksulla maitoa on :D

Mutta hyviä ilmeitä ihmisillä tosiaan, kun lapsi istuu lasten syötötuolissa kokismuki kädessä :-)

Vierailija
19/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos esim hampurilaispaikassa tilaa lapselle maitoa, eihän se maito nyt missään lasissa tule, vaan niissä pahvimukeissa, missä lukee Coca-cola. Joten seuraavan kerran kun näette pienen lapsen "juomassa Coca-Colaa", miettikää nyt kahdesti, että onko se sittenkään kokista. Luultavammin se vain on Coca-Cola -mukiin kaadettua maitoa, jota se lapsi juo pillillä.

Vierailija
20/34 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos esim hampurilaispaikassa tilaa lapselle maitoa, eihän se maito nyt missään lasissa tule, vaan niissä pahvimukeissa, missä lukee Coca-cola. Joten seuraavan kerran kun näette pienen lapsen "juomassa Coca-Colaa", miettikää nyt kahdesti, että onko se sittenkään kokista. Luultavammin se vain on Coca-Cola -mukiin kaadettua maitoa, jota se lapsi juo pillillä.

mehua eli oli nähnyt nesteen. Tuskin nyt kukaan on niin tyhmä, ettei tiedä, että pikaruokapaikoissa kaikki juodaan niistä samoista pahvimukeista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan