Eikö vauvoilla käytetä nykyään ollenkaan POTKUHOUSUJA?
Edellisen lapseni vauva-ajasta on lähemmäs 10 vuotta ja vauvojen vaatemuoti näyttää muuttuneen siltä ajalta.
Käytetäänkö nykyään todella vastasyntyneilläkin vain housuja ja sukkia? :o Eivätkö ne ole hankalia - vauvahan potkii sukat pois? Meilläkin oli aikanaan näitä housu- ja sukkasettejä, ja todellakin meni hermo siihen jatkuvan sukkien putoiluun. Pienellä vauvalla (alle 6 kk) potkuhousut olivat paljon kätevämmät.
Olisin hankkinut tulevaa pienokaista varten ihan tavallisia potkareita, mutta niitä ei myydä missään. Onko maailma todellakin näin oudolla tolalla? Edes puolipotkareita ei tahdo löytyä. Tutan valikoimista on jotain tullut vastaan, mutta ei paljon muualta.
Vinkatkaa, jos tiedätte missä myytäisiin kivannäköisiä perinteisiä potkuhousuja. Enkä nyt kaipaa mielipiteitä siitä, ovatko ne "so last season" tai jotain - minulle nyt vain sattuu merkkaamaan vauvan arkisessa kotihoidossa käytännöllisyys ulkonäköä enemmän.
Kommentit (68)
olkainpotkareita vaikka kuinka paljon. Pitääpä laittaa ne myyntiin, jos niitä oikeasti kaivataan.. Huuto.nettiin paan, muutamia päiviä varmaan menee, ennenkuin....
kun olin sukulaisvauvan luona ja vauvalla 2,5 kk oli kauluspaita ja farkut.
Potkuhousut auttavat vauvaa hahmottamaan kehoa paljon paremmin kuin miljoonalla rypyllä olevat "nukenvaatteet". Näyttelyvauvoja käy sääliksi. Ei paljoakaan ajatella vauvan mukavuutta, ainoastaan ulkonäköä.
Just järjestelin tulokkaan vaatteita koreihin, ja potkuhousuja oli vino pino. Suurin osa tosin vanhoja, siis jopa 20vuottakin vanhoja potkareita. Mut olen mä löytänyt kaupoista ihania uusiakin, H&M:llä on ainakin pieniä kokoja ja sitten marketeissa on myös. Markettien valikoimat vaihtuu suht nopeasti, niitä kannattaa käydä katsastamassa.
Olen myös ommellut itse, vaikka olikin aika hankala löytää ihan peruspotkareiden kaava.
mutta ei lapsenhoidolta ehdi. :)
Kaavanhan saisi hyvin vanhoista potkareista.
minä ainakin käytin hänellä vauva-aikana lähes tulkoon vain bodyja ja potkuhousuja. Sukat ja housut on minusta tosi epäkäytännöllinen vaate pikkuvauvalle, sukat ei pysy jalassa. Potkuhousuja saa kyllä vaikka mistä, prismat ja cittarit on niitä pullollaan.
Ihan pienellä vauvalla, joka ei vielä ryömi, minusta oli kätevintä käyttää riittävän väljää kietaisubodya ja terällisiä puolipotkuhousuja. Näin saatiin minimoitua kaikki mahdollinen vauvan pujotteleminen pukemisen yhteydessä.
Kun vauva rupesi ryömimään, olkaimelliset housut (terälliset potkuhousut) alkoivat olla kätevimmät. Kun lapsi rupesi harjoittelemaan seisomista ja kävelemistä, parhaaksi vaatteeksi meillä osoittautui terätön haalari, terättömät potkuhousut tai usein Ruskovillan korkeavyötäröiset pitkälahkeiset villavaippahousut, jonka voi sitten yhdistää joko paljaisiin varpaisiin tai liukuestesukkiin.
Sukkahousuja itse inhoan, joten en ole niitä lapsellekaan pukenut.
Miraakkelista, Nanoukista ja Prince & Princessisistä olen ainakin ostanut kolmelle lapselleni.
Tarjoustalossa myydään paljon Tutan vaatteita. Löytyisikö sieltä?
Mua ei ainakaan kiinnosta mitä vauvoilla on päällä ja kasvoja minä katson vauvassa.
olis parasta aikaa huuto.netissä myytävä käyttöönottopestyt tyttöjen 74cm puuteri vaaleanpunaiset velour-potkarit, ei HV:tä.
Että sieltä vaan edullisesti huutamaan :)
Meillä on nyt 4kk poikavauva joka tähän saakka puettu päivisin aina potkuhousuihin ja body alle. Varsinkin kun käytetään kestovaippoja, tuntuu että tavallisien housujen kanssa tulee vyötärölle jo niin monta kiristävää kerrosta että potkarit on mukavammat. Puhumattakaan käytännöllisyydestä. Ollaan vielä etsitty aina sellanen malli jonka saa avattua haaroista. Me ollaan löydetty tähän saakka potkareita (56-68 cm) Nicky ja Nellysta (ainakin Name It tai Tutta) ja joitain ihan Prismasta.
Nyt uudeksi, vielä pahemmaksi ongelmaksi on kyllä muodostunut se, että kun poika on 4kk ja jo 70cm pitkä niin eihän tämänkokoiselle enää saa mistään potkareita! Pitäis löytää 80cm kokoisia kun 74 cm alkaa olla jo kohta niukkoja. Ollaan selattu nettikaupat ja lastenvaatekaupat. Nyt on vaan pakko siirtyä "ison pojan vaatteisiin". Seuraavaksi paras vaihtoehto olisi lappuhaalarit jotka saisi auki alhaalta, mutta kun ei niitäkään tahdo löytyä. Höh.
Itsekin olen miettinyt että mistä oikein on kyse. Eikö ihmiset osta sitten käytännöllisimpiä vaatteita vaan ne kivoimman näköiset? Eikö vauvat saa enää olla vauvan näköisiä? Vai eikö valmistajat tiedä mitä ihmiset oikeasti haluavat. Vai eikö muut ole sitten yhtä laiskoja kuin me miehen kanssa kun ei jaksettais pukea ja riisua koko housuja joka vaipanvaihdon yhteydessä? Ihmeellistä.
saa esim. Prismasta (Tutta, Marlon), Ruskovillalta ja Stockmannilta.
on potkuhousuja kokoon 80, jopa 86. Merkki on kotimainen ja Prisman valikoimissa ainakin isoimmissa myymälöissä.
Pitäis löytää 80cm kokoisia kun 74 cm alkaa olla jo kohta niukkoja. Ollaan selattu nettikaupat ja lastenvaatekaupat. Nyt on vaan pakko siirtyä "ison pojan vaatteisiin". Seuraavaksi paras vaihtoehto olisi lappuhaalarit jotka saisi auki alhaalta, mutta kun ei niitäkään tahdo löytyä. Höh.
Edellisen lapseni vauva-ajasta on lähemmäs 10 vuotta ja vauvojen vaatemuoti näyttää muuttuneen siltä ajalta.
Käytetäänkö nykyään todella vastasyntyneilläkin vain housuja ja sukkia? :o Eivätkö ne ole hankalia - vauvahan potkii sukat pois? Meilläkin oli aikanaan näitä housu- ja sukkasettejä, ja todellakin meni hermo siihen jatkuvan sukkien putoiluun. Pienellä vauvalla (alle 6 kk) potkuhousut olivat paljon kätevämmät.
Olisin hankkinut tulevaa pienokaista varten ihan tavallisia potkareita, mutta niitä ei myydä missään. Onko maailma todellakin näin oudolla tolalla? Edes puolipotkareita ei tahdo löytyä. Tutan valikoimista on jotain tullut vastaan, mutta ei paljon muualta.
Vinkatkaa, jos tiedätte missä myytäisiin kivannäköisiä perinteisiä potkuhousuja. Enkä nyt kaipaa mielipiteitä siitä, ovatko ne "so last season" tai jotain - minulle nyt vain sattuu merkkaamaan vauvan arkisessa kotihoidossa käytännöllisyys ulkonäköä enemmän.
Minun ensimmäinen lapseni syntyi 2007 syksyllä. Silloin kaupoissa ja verkkokaupoissa oli erinomaiset puolipotkuhousu ja tavalliset potkuhousu valikoimat. Kokoja löytyi ihan pikkuruisita isompiin ja meidän kohdaalla silloin nuo 50cm olivat juuri haluttuja siinä ensimmäisten kuukausien aikana. Hinnatkin olivat silloin kohdillaan ja varaa valita. Ja vieläpä myös löytyi unisex-värejä (=> eli värit, jotka sopivat niin pojille kuin tytöillekin. Ei pelkkiä vaaleanpunaisia/vaaleansinisiä vaan paljon muitakin.). Nyt meille on syntymässä toinen lapsi ja olisin halunnut hänelle yhden uuden vaate kerran, jonka hänelle voisi laittaa säiraalasta lähtiessä. Muuten pärjäämme ensimmäisen lapsen vaatteilla,onneksi. Nyt olen kiertänyt parin kaupungin yleisimmät vaatekaupat läpi (anttila,citymarket,prisma,seppälä,kappahl,lindex,sokos) ja myös yrittänyt "koluta" läpi joitakin nettikauppoja, mutta mistään EI ENÄÄ LÖYDY normaaleja potkuhousuja/puolipotkuhousuja. Joistakin voi löytyä jotakin, mutta ne sitten onkin todella tyyriitä, tyttö/poika värejä (=>vaal.pun./vaal.sin.)ei unisex-värejä, isoja kokoja (esim.62cm voi joitain löytyä mutta yleisin alkaen 68cm isompaan. Totesin aikoinaan, että ne pikku vaatteet on helppoja pukea ja vaavillekin mieluisempia kuin se, että vaavi "hukkuu" vaatteisiinsa)ja hyvä, jos edes "tämän päivän"-myyjät tietävät mitkä on potkuhousut.
Törmäsin nimittäin kauppoja kierrellessä ja soitellessa myös tähän. Eräässä liikkeessä kysyin myyjältä olisiko heillä potkuhousuja ja mielellään kuosina sellainen, joka sopii sekä tytölle/pojalle, koska emme saaneet tietoon kumpaa odotamme. Myyjä sanoi, että kyllä löytyy ja innoissaan esitteli minulle potkupukua/unihaalaria jossa oli vaalean punaisia kivoja tyttö aiheisia kuvia. Sanoi vielä, että tässä meillä on nämä potkuhousut. Hänellä oli siis kädessä yksi potkupuku/unihaalari jossa siis hihat+keskellä menee vetoketju. Katsoin hämmentyneenä häntä, koska olimme tyttöjen yövaateosastolla. Emme edes olleet lähelläkään vauvanvaateosastoa, josta olin jo ehtinyt aiemmin ottaa käteeni yhden bodyn. Minun oli ihan pakko esittää myyjälle kysymys tietääkö hän mitkä edes on potkuhousut ja sitten jouduin selittämään hänelle. Ja hän pyöritti päätään ihmeissään ja oli hämmästynyt, sanoi, että ei meillä kyllä sellasii ole, mutta nämä meillä on potkuhousuja eikös ne näitä ole ja heilutteli potkupukua edelleen kädessään. Huom. emme edes puhu liian nuoresta/kokemattomasta myyjästä emmekä esim.ruokakaupan kassasta, joilta voisin tämän ymmärtää vaan lindexin myyjästä eli niin vaatekauppa kuin vaan voi olla. En itsekkään ole mikään ikäloppu vaan vasta 25v. Ja silti tiedän potkuhousut ja oman kokemukseni lasta pukiessa+käsitellessä. KappAhlin myyjä kertoi, minulle että joitakin puolipotkuhousuja valkoisia heillä on muutamia ollut, mutta vähemmän. Koska potkuhousut ovat jäämässä pois ja niiden tilalle on tulleet nämä terättömät normaalilahkeiset housut. Ainoa tosiaan on tuo TUTTA, joka tekee potkareita,kohtuu hinta (pakko sanoa, kun muilta ei enää löydy ja netistäkin vaan paljon tyyriimpiä jos jotain edes löytyy),pienet koot,unisex-värit ja hieman kuoseissa/hinnoissa varaa valita. HalpaHallilla on jokin oma mallisto myös jolta löytyy ihan vähän jotain potkari juttuja, mutta todella suppeasti. Itse en ole löytänyt mitään heiltäkään. Siihenkin olen törmännyt varsinkin pienemmässä kaupungissa, että kaupat eivät ole ottaneet koko TUTAN-MALLISTOA myyntiin vaan niitä tyttö/poika värejä, alkaen jostain 62cm tai 68cm. Sen ymmärtäisin, että isommilla lapsilla jo pidetään ns.terättömiä potkuhousuja+sukkia, mutta ku kaupoista löytyy kokoa 80cm,86cm,92cm olevia tavallisia-/puolipotkuhousuja joka hämmästyttää. Tässä soittaessani erääseesn vaatelikkeeseen kysyin olisiko heillä potkuhousuja ja hetken päästä selvisi, että hän puhuu housuista josta vauvan jalat tulee läpi. Ihmettelen, miksi on olemassa terättömät/terälliset potkuhousut koska eihän me aikuisetkaan puhuta isompien lasten/aikuisten housuista että menemme ostamaan/laitamme jalkaamme terättömät potkuhousut vaan sanomme laitavamme esim. college-housut/housut jalkaan. Tässä muutama esimerkki siis siitäkin, että miten myyjät eivät voi tajuta mitkä on potkuhousut/puolipotkuhousut. Tässä jälkeenkinpäin näiden esimerkkien, kun olen soitellut potkuhousujen perään olen joutunut ensin juurta jaksaen selittää mitkä ovat potkuhousut. Eli olkapäillä nappi kiinnitys, jalkaterät eivät tule lahkeesta ulos vaan siinä on ikäänkuin sukka ja tällaiset ovat siis ne perinteiset potkuhousut ja sitten puolipotkuhousut tulevat vain vyötärölle asti ja niissä yleinsä jonkinlainen kuminauhavyötärällä/resori, tms... muuten samanmoiset.
ELI YHDYN SAMAAN KANSSASI, ETTÄ MIHIN TÄMÄ MAAILMA ON OIKEIN MATKALLA???!!!
tai noh, ehkä joskus niitä äippäpakkauksen jutskia yöhousuina, mutta ei muita.
... vastattiin H&M ketjusta. Nelisen vuotta sitten etsin kuumeisesti suloisia, kauniita potkareita vastasyntyneelle vauvalle ja isommalle. Järkytys oli suuri, kun H&M:n valikoimassa oli farkkua, farkkuhametta, kaikissa muissakin housuissa paksu vyötärön ympärys (monta kangaskerrosta vyötärönauhassa) ja usein vielä jopa vyö siinä. Tälläinenhan on hyvin epämiellyttävää vauvalle, joka nukkuu suurimman osan aikaansa. Suurimmat potkarit olivat kokoa 62 cm. Sitten myyjältä kysyin, että onko potkareita tulossa. Se nauroi minulle päin naamaa ja sanoi, eivät ne ole muotia. Lapset puetaan kuten aikuiset ja muodikkaasti. Ei voinut kuin ihmetellä myyjän puheita.
Lindex, kappahl myivät kokoon 68 cm asti, tutta 92 cm asti. Autionneule 86 cm.
Mutta katso huutonetistä. Siellä on potkareita ja yleensä tosi halvalla eivätkä näytä kelpaavan kenellekään.
On kiva huomata, että jotkut vielä ajattelevat lapsen mukavaa ja hyvää oloa eikä pelkkää muotia.
... vastattiin H&M ketjusta. Nelisen vuotta sitten etsin kuumeisesti suloisia, kauniita potkareita vastasyntyneelle vauvalle ja isommalle. Järkytys oli suuri, kun H&M:n valikoimassa oli farkkua, farkkuhametta, kaikissa muissakin housuissa paksu vyötärön ympärys (monta kangaskerrosta vyötärönauhassa) ja usein vielä jopa vyö siinä. Tälläinenhan on hyvin epämiellyttävää vauvalle, joka nukkuu suurimman osan aikaansa. Suurimmat potkarit olivat kokoa 62 cm. Sitten myyjältä kysyin, että onko potkareita tulossa. Se nauroi minulle päin naamaa ja sanoi, eivät ne ole muotia. Lapset puetaan kuten aikuiset ja muodikkaasti. Ei voinut kuin ihmetellä myyjän puheita.
Lindex, kappahl myivät kokoon 68 cm asti, tutta 92 cm asti. Autionneule 86 cm.
Mutta katso huutonetistä. Siellä on potkareita ja yleensä tosi halvalla eivätkä näytä kelpaavan kenellekään.
On kiva huomata, että jotkut vielä ajattelevat lapsen mukavaa ja hyvää oloa eikä pelkkää muotia.
on kanssa outoa, että lapset puetaan farkkuihin. En nyt tarkoita jotain pehmeitä farkkuhaalareita, vaan ihan farkkuja ja jotain farkkulegginsejä, jotka olen nähyt yhdessä blogissa vauvalla.
Ehkä tää mun ymmärtämättömyys johtuu siitä, että mulla ei ole vielä lapsia, sekä siitä, että mua itseä ahdistaa kiristävät ja hankalat vaatteet. Esim. farkkuja en pidä kuin ulkotöissä.
ainakin VapaaValinnassa oli valkoisia puolipotkareita. En tiedä onko enää, en muista nähneeni, mutten ole kyllä enää tarvinnutkaan. (Samaa ketjua kuin mm. Tokmanni, joten niiltäkin voisi kysellä.) Babyboom-merkkisiä.
Tutta on tosiaan toinen jolla noita on. Lisäksi jossain muussa halpaketjussa näin puolipotkareita, mutten enää muista missä. Perinteisiä potkuhousuja ei valitettavasti pahemmin näe.
Äidin näyttelyesinevauva on kauniimpi ja ah-niin-söpö, kun sillä on pienet farkut tai röyhelömekko
potkareita etsitty.
Prismasta löytyi muutamaa mallia, merkkiä Ciraf ja Marlon.
Kävin myös KappHalissa, Lindexissä ja H&M:ssa sekä Anttilassa ja Euromarketissa. Näistä ei löytynyt mitään sopivaa, jossakin oli muutamia ihan pieniä.
Eli ei mitenkään suuren suurta ollut tarjonta. Ehkä siellä Jesper Juniorissa olisi jotain. Sokoksella voisi käydä myös.