Eikö vauvoilla käytetä nykyään ollenkaan POTKUHOUSUJA?
Edellisen lapseni vauva-ajasta on lähemmäs 10 vuotta ja vauvojen vaatemuoti näyttää muuttuneen siltä ajalta.
Käytetäänkö nykyään todella vastasyntyneilläkin vain housuja ja sukkia? :o Eivätkö ne ole hankalia - vauvahan potkii sukat pois? Meilläkin oli aikanaan näitä housu- ja sukkasettejä, ja todellakin meni hermo siihen jatkuvan sukkien putoiluun. Pienellä vauvalla (alle 6 kk) potkuhousut olivat paljon kätevämmät.
Olisin hankkinut tulevaa pienokaista varten ihan tavallisia potkareita, mutta niitä ei myydä missään. Onko maailma todellakin näin oudolla tolalla? Edes puolipotkareita ei tahdo löytyä. Tutan valikoimista on jotain tullut vastaan, mutta ei paljon muualta.
Vinkatkaa, jos tiedätte missä myytäisiin kivannäköisiä perinteisiä potkuhousuja. Enkä nyt kaipaa mielipiteitä siitä, ovatko ne "so last season" tai jotain - minulle nyt vain sattuu merkkaamaan vauvan arkisessa kotihoidossa käytännöllisyys ulkonäköä enemmän.
Kommentit (68)
varastossa ja lapsikiintiö täynnä. Kannattaisi ilmeiseti laittaa Huutikseen potkaripaketteja jos ne on näin himottua tavaraa? Ovat vaan unohtuneet laatikkoon, kun luulin ettei kukaan sellaisia enää halua.
t äiti 40v
Jännä miten on erilaisia makuasioita siitä, mikä on käytännöllistä... Mun mielestä nimittäin olkainpotkarit oli epäkäytännöllisin mahdollinen vaate pikkuvauvalle. Tuntui, että joka vaipanvaihdon yhteydessä piti riisua ja pukea ihan mahdottomasti, kun olkaimia piti pujotella vauvan selän alta. Ja bodyn kanssa vielä enemmän pujoteltavaa ja nepitettävää. Paita taas tuppasi rullautumaan ylös siellä potkarin allakin tai ainakin ruttaantumaan.
Verkkarit + body + HYVÄT sukat oli meillä kätsimmät. Tai sitten verkkarit + tunikamallinen pitkä paita / mekko (ei jää napa paljaaksi).
Puolipotkareissa ja oikeastaan potkareissakin meillä oli (ja on) se ongelma, että vauva potkii / ryömii itsensä potkareiden sisään. Jalat siis menee sykkyrään sinne housujen sisälle, pois lahkeista ja sit kiukuttaa ku ei pysty liikkumaan. Sama käy, jos yöllä on pyjama, mikä on jalkateristä kiinni. Joten siksi ei potkareita meille kiitos. Sukkahousut pysyy paremmin, niihin ei pysty ryömimään sisälle.
Puolipotkareissa ja oikeastaan potkareissakin meillä oli (ja on) se ongelma, että vauva potkii / ryömii itsensä potkareiden sisään. Jalat siis menee sykkyrään sinne housujen sisälle, pois lahkeista ja sit kiukuttaa ku ei pysty liikkumaan. Sama käy, jos yöllä on pyjama, mikä on jalkateristä kiinni. Joten siksi ei potkareita meille kiitos. Sukkahousut pysyy paremmin, niihin ei pysty ryömimään sisälle.
Sama toimi vielä sukkahousujenkin kanssa aina siihen asti, kun vauva nousi pystyyn. Sukat oli aina huonosti vaikka minkä vaatteen kanssa puki ja sukkahousutkin venyi sieltä varpaista ilman tossuja.
koko potkupukua öisin. Se onkin lähes puolet koko ajasta! Ne on käteviä vetäistä päälle ja pysyy jalat lämpiminä, vaikkei peitto pysykään päällä. Meillä on nyt just vajetta, kun on useammat menneet pienellä aikaa rikki ja jääneet pieniksi.
On vaikea löytää hyviä kokoyöpukuja joissa olisi sukkaosakin. Pääosin käytänkin olkainpotkareita ja bodyja, eivät ruttaannu yöllä eivätkä paina mistään. Erityisesti velour-potkarit on ihania öisin, mutta niitäpä vasta vaikea onkin löytää.
body + sukkikset/puolipotkarit. Kaikenlasta vauvanvaatetta meiltä löytyy ja noita tulee eniten vauvoilla käytettyä.
t. esikoisensa 12v sitten saanut
ainkin täällä pääkaupunkiseudulla hyvinkin saatavilla mm. Bobo, stocca, pikkuväki, jesperissä, anttilassa, hm, benettonilla ym.....
jokaisesta kaupasta löytyi jotain ja lapselleni hyväksyin vain kauneimmat yksilöt!
Potkuhousut tietenkin!
Ne olivat kaikkein tyypillisin vieminen tuoreelle äidille.
Mutta eihän nykyäideille uskallakaan vielä yhtään mitään, kun lahja voi olla aivan väärän värinen, mallinen, materiaalinen, merkkinen, hintainen, jne...
on mun mielestä kätevämmät, mutta sehän on ihan makuasia...
Mutta; Prismassa niitä tavallisia potkareita näyttää olevan. Tuttaa ja Marlonin ainakin.
Parhaat puolipotkarit on mun mielestä Joha-merkkiset, täällä päin niitä saa Stockmannilta.
Sukat ei meidänkään lapsella pysy jalassa paria minuuttia kauempaa, pojalla onkin välillä sukkahousut jos on tavalliset housut.
ja niitä saa esim. h&m:stä, tutalta yms.
lindexiltä saa 50-56cm kokosia sukkahousuja hinta oli n.4e
Niitä nimenomaan myydään marketeissa, eli ainakin Prismoissa ja Citymarketeissa, muistaakseni myös Sokoksella myydään Tutan potkareita. Itse olen aina lasten vauva-aikoina harmitellut tuota suppeaa potkuhousuvalikoimaa, mutta olisihan liikaa odottaa, että ruotsalaiset vaateketjut myisivät jotain niin epätrendikästä ja käytännöllistä kuin potkuhousuja.
paketteja niin kaikissa on pelkkiä housuja :/
Elämme hetken muuttolaatikkoelämää ja vauvan vaatteet kadoksissa. Edellinen koko jäämässä pieneksi ja nyt tarvis 74cm potkareita. Joita epäilemättä on laatikossa numero 324, joka on paikassa F. :)
Menin siis lastenvaatekirpparille aikomuksena ostaa kasa potkareita. Ei ollut ainoitakaan! Kaikkea muuta oli, paitsi potkareita! Pitää vissiin mennä sitten Prismaan. Hö.
Lempivaatteista vielä: mulla on vaihdellut. Vanhimmalla käytin ihan pienenä potkareita, sitten puolipotkareita eniten. Seuraavalla en käyttänyt ollenkaan potkareita, vain puolipotkareita. Nyt kolmannella käyttäisin vain noita potkareita. Ne on kyllä paljon söpömpiä kuin puolipotkareita ja tämä on sen mallinen, että vyötäröllä ei pysy mitkään housut.
Vaipan vaihto sujuu paljon vaivattomammin, eikä puklujen jälkeen tartte vaihtaa koko asua (jos kova puklaaja).
Myin juuri Huutiksessa 4 kpl puolipotkareira. menivät heti= )
Hennesillä ainakin on vielä puolipotkareita myynnissä kahden paketteina. Ovat hyvän mallisiakin vielä.
Mun nuorin lapsi on nyt 2 kk ja oon todennut että potkarit on paljon kätevämmät ku housut ja sukat kaupoista ku ei tahdo löytyä potkareita niin oon käyttäny serkkujen ja kahden isomman sisaren vanhoja jos multa kysyttäisiin housut vai potkarit niin ehdottomasti potkarit ja podikin on paljon kätevämpi ku paita sen tiedän kolmen lapsen äitinä
[quote author="Vierailija" time="14.01.2010 klo 11:48"]
Äidin näyttelyesinevauva on kauniimpi ja ah-niin-söpö, kun sillä on pienet farkut tai röyhelömekko
[/quote]onks sulla joku vika?
Potkarit on älyttömän hankalat kun joutuu aina riisumaan kokonaan vaipan vaihdon yhteydessä. Paljon helpompi on ottaa vaan pois housut ja sukat. Ja kyllä meillä ainakin sukat pysyy ihan hyvin jalassa, kun laittaa housun päälle resorin.
Pullealle vauvalle ainakin varmasti mukavammat, kuin verkkarit. Muskarissa tms. sitten ns. kyläilyvaatteet, eli body ja jotkut collegehousut. Ja ihan olen trendikkäänä pitänyt meidän lapsia, hih.